lof en eer

Gestart door ysbeer, 01 februari 2006, 12:55:11 PM

ysbeer

Zojuist zag ik dat de belgische spoorwegen tot de beste van europa gerekend mogen worden.:D:D
Maar liefst 94 procent rijdt op tijd.
Trouwens het gehele openbaar vervoer is veel beter dan in nederland

N.S heeft van daag zijnoptijd percentage naar beneden bij gesteld van 86 naar 84 procent.
Dus Nederlanders op naar de zoveelste Sein en Wisselstoring:(!:(!

Nee alle lof voor onze Zuiderburen.;)

wim


Tom

3 hoeratjes voor de NMBS [:o)]
Enkele jaren geleden was de NMBS ??n van de goedkoopste treinmaatschapijen.
Is dat na al die prijssteigingen nog altijd zo?
Tom

Peter

Of ze nog de goedkoopste zijn betwijfel ik. Vandaag gaan de tarieven weeral dehoogte in. Bv. een Key-card: tot vandaag 10 euro voor 8 ritten = 1,25 per rit. Nu, 15 euro voor 10 ritten is 1,50 per rit.
De voorbije maand heeft de NMBS een speciale aktie gedaan: voor 6 euro kon je Koopjeskaart kopen waarmee je naar elke stad in Belgie heen en weer kon reizen. NADEEL: er werd NERGENS reklame voor gemaakt, NIET op de stations, NIET aan de loketten, en NIET in de pers. Enkel op de NMBS website vond je die melding, en je moest dan ook nog je ticket via internet bestellen, waardoor je al een hele hoop mensen uitsluit.
Wat wel goed is, is de meestal vriendelijke uitleg die je van veel spoormensen krijgt. (zie ook mijn draadje over BOOM)

Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Ik heb dit ook gelezen, maar zoals reeds lang geweten zijn er leugens, zware leugens en statistiek. Ik vrees dat er nogal veel van dat laatste aan tepas gekomen is...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Duur of iets duurder,het feit blijft dat in nederland het gehele openbaar vervoer stelselmatige gesloopt wordt.[:(!]
En daar bij ook nog slecht en duur is.
Als je bij ons uit het dorp naar eindhoven wil en het is Zaterdag dan kan dat pas om 9.15.
Lekker als je moet werken.[8D]
65 plusser rijden gratis(is dat op de trein ook).[:D][:D]
Moet je bij ons is mee komen.

nee leven het openbaar vervoer in belgie

[/img]

Peter

Van bij mij (Hoboken) is er s'zaterdags en s'zondags helemaal geen trein op lijn 52 (verbinding Antwerpen-Boom-Puurs)
Dus ofwel neem je de auto (dure parkings in Antw.) of je neemt de bus die er veel langer over doet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Toch even een opmerking over de statistieken: in Nederland hanteert men de drie-minuten-norm, in Belgi? 5 minuten.
Dit wil zeggen dat als een trein in Belgi? 5 of minder minuten te laat is, dat niet als een vertraging wordt beschouwd. Die 2 minuten normeringsverschil maken wel wat uit in de statistiekverwerking.
Niet dat ik ontevreden ben over de NMBS, hoor!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Euh, Peter.
[:)]Ik las je berichtje over de prijsstijgingen van de NMBS. Ik denk dat het toch net iets goedkoper geworden is: 10 euro voor 8 ritten is inderdaad 1,25 euro maar 12 euro voor 10 ritten is toch 1,20 euro? Of zit er een fout in de gegevens?[;)]
Always be modelling!

bartie

De vriendelijkheid van de spoormensen (leuk woord) is inderdaad een feit. Iets waar nog veel andere overheidsdiensten iets van kunnen leren in Belgi?.

Bart.

Peter

Sorry, maar dat was een foutje van mij.
De keycard kost nu 15,00 euro. Heb mijn bericht inmiddels aangepast.
Dus DUUR !!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Dag,

1.5 euro per rit is duur ?[?]

Met 1.5 euro heb je 1.5 liter diesel en daar rijdt je gemiddeld 25km mee.  Met je KeyCard kan je dus vanaf 12.5 km goedkoper rijden.  Dit is enkel een vergelijking als we ENKEL de gebruikskost tellen (je hebt immers reeds een paar 1000 euro uitgegeven voor de aankoop, het onderhoud, de verzekering, de belasting.)

Vb: Focus TDCI 100 pk kost 0.22 euro/km als ik hem op 4 jaar en 170.000 km afschrijf [:(!]

Het openbaar vervoer is in Belgi? rekening houdend met de stijgende densiteit van het net SPOTGOEDKOOP.  Alleen weten we het niet en brengt sinterklaas iedere x jaar een nieuwe auto bij sommigen[:)]

Roland

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

3 hoeratjes voor de NMBS [:o)]

Hoera!!! Wie volgt?

Havoc

Spotgoedkoop? Je moet echt alles rekenen als het op je verplaatsingen aankomt h?.

Ja, als je alleen gaat en vlak bij het station woont en je werk vlak bij het station is. Als je nog voor je trein of erna een bus moet nemen (of de wagen!!) om tot bij het station te geraken dan ziet het er al heel wat anders uit. En dan zwijgen we nog als je aansluitingen moet hebben.

Ik ken mensen die -bij wijze van spreken- uit hun bed stappen, de trein op en van de trein achter hun bureau. Maar daar zijn er ook die 20 minuten moeten rijden voor aan het station te geraken, 2x overstappen en dan nog de bus nemen om van hun voordeur tot hun werk te geraken. Voor die laatste gaat de berekening er helemaal anders uit zien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

maar het blijft de afstand die je per trein aflegt is goedkoop als je een abonnement hebt. als je met twee een tiket koopt ben je goedkoper af per auto, die je toch hebt, vast kosten van de auto betaal je dus of je rijd of niet rijd.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Arnenys

best leuk dat nmbs de best is[:o)]
maar als ik in het europees jaarboek (2005) kijk, rijden wij toch nog met wrakken hoor
(niet altijd maar meestal, als je kijkt naar het meeste treinmaterieel in omliggende landen...behalve die oude locs van de sncf dan)