Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Ziet er al goed uit. Ben benieuwd als het klaar zal zijn. Mooi gebouw!

philippe_007

Hey,
tijd voor een update.
Ik was niet tevreden van het resultaat, dan is er maar een optie, afbreken en opnieuw beginnen.
zover was ik:


de gevel was niet wat ik er van verwacht, ben dan maar enkele foto's gaan maken van een loods en nadien heb ik mijn plannen gewijzigd.
ondertussen ben ik terug een stap verder.
Dit is het resultaat


Het wordt zo stilletjes aan tijd dat het einde in zict komt zodat ik verder kan doen aan de aan en de eerste testritjes kan doen ;-)

philippe_007

Nog een update:
De zijgevel is klaar om geverfd te worden, nadien de details nog


Nu ben ik begonnen aan de voorgevel, de onderste rij ramen gaat nog weg.


Woensdag verder doen, morgen naar "het Spoor" ;-)  :D :D :D

Michiel

Ja Phillipe, drastische beslissing, maar ik denk de goede. Het nieuwe ontwerp is realistischer. Ik ben benieuwd waar het uiteindelijk naartoe gaat. Dit ziet er alvast prima uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

De nieuwe versie ziet er veel beter uit! Ik vond de andere ook knap gedaan, maar iets teveel ramen in.
Zal een knap gebouw worden!  ;)

Thommy

Citaat van: Stieven76 op 10 december 2013, 21:34:25 PM
De nieuwe versie ziet er veel beter uit! Ik vond de andere ook knap gedaan, maar iets teveel ramen in.
Zal een knap gebouw worden!  ;)

perfect bruikbaar als hij een gelijkaardige baan wil maken nu  :D loods is een appartement/Loft geworden
Greetz

Thommy

philippe_007

Inderdaad, de afgebroken gevel is zeker nog bruikbaar, ik heb deze zonder schade kunnen afbreken (lees snijden).
Ooit zal ik deze nog wel gebruiken voor een 1/2 reliëf gebouw van te maken, al dan niet in stukken te gebruiken.

philippe_007

Tijd voor een update,
vandaag nog eens een dag (alle deze namiddag en avond) aan de baan/magazijn kunnen werken.





Rangeerduivel

Mooi werk Philippe,
blijven de zijmuren van het gelijkvloers in beton?
Zal dan in ieder geval iets anders zijn en volgens mij heel goed overkomen...

;)


philippe_007

@Rudy,
Inderdaad, de eerste laag blijft in beton.
Ik zal deze avond een foto plaatsen van het origineel waar ik mij op baseer_ natuurlijk een beetje aangepast naar mijn zin.
Maar volgens mij heeft het wel de juiste indruk.

Chrisrail

#72
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

philippe_007

Inderdaad,
Maar het is geen raam, maar een poort, en daar komt een loskade.
Dus het zal niet meer zichtbaar zijn en makkelijker om af te werken
De mens moet  soms lui zijn he

philippe_007

Zoals beloofd,
hier de foto's van het origineel (wel een beetje bouwvallig  ;D)
Voor deze die het gebouw niet kennen, dit is gelegen aan de A12 te Willebroek, richting Antwerpen