Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Omnummeren locs

Gestart door 55erke, 31 januari 2006, 13:06:30 PM

55erke


Hoy
Heeft er iemand ervaring met locs een andere nummer te geven (zonder hem helemaal opnieuw te spuiten)
Dus de gewone nummer er af krijgen en dan met een decal een andere opzetten?
Groeten
Johan

Peter

Ik weet dat in Duitsland de modelspoor firma's Weinert en Gassner allebei producten verkopen om oude opgedrukte beschriftingen te verwijderen.Volgens artikelen in de Duitse MIBA, zou dit vlot en probleemloos verlopen.
Ik heb er wel zelf geen ervaring mee. Beide firma's leveren ook in Belgie op bestelling.

Hierbij de websites:
http://www.gassner-beschriftungen.de/

http://www.weinert-modellbau.de/

Met vriendelijke groeten
Peter

glamo

hey JOHAN;

ik spuit de decal over en kleef er dan een nieuwe op.ik heb laatst de V-100 uit de brandweerset overspoten en hernummert. hij is wel volledig herspoten maar het nummer alleen kan ook.als je wilt plaats ik een foto.

mvg KURT
 

ERVIN

Hoi Kurt,ja plaats maar eens een foto als je wil,ik zou ook graag een 77er omnummeren.

Peter

Ik denk dat je met die vloeistof minder werk hebt. Even met een wattenstaafje wat vloeistof over de beschrifting wrijven, even laten trekken, en met een zacht doekje of een droog wattenstaafje veeg je gewoon de letters weg.

Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter,

ik heb gezocht, maar niet gevonden.
Kun je zeggen hoe dit product heet bij beide leveranciers, eventueel onder welk nummer, en uitleggen hoe het werkt. Ik ben echt benieuwd want ik wil het we eens uitproberen.

Loco

Johnnytrein

Ikke ook. Ik wil de brandweer loc kopen en feuerwehr verwijderen. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Bei Gassner is het nr.Z 251 en kost 4,50 euro voor een flesje
Hierbij het uittreksel van hun website:

Z 251