Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Omnummeren locs

Gestart door 55erke, 31 januari 2006, 13:06:30 PM

55erke


Hoy
Heeft er iemand ervaring met locs een andere nummer te geven (zonder hem helemaal opnieuw te spuiten)
Dus de gewone nummer er af krijgen en dan met een decal een andere opzetten?
Groeten
Johan

Peter

Ik weet dat in Duitsland de modelspoor firma's Weinert en Gassner allebei producten verkopen om oude opgedrukte beschriftingen te verwijderen.Volgens artikelen in de Duitse MIBA, zou dit vlot en probleemloos verlopen.
Ik heb er wel zelf geen ervaring mee. Beide firma's leveren ook in Belgie op bestelling.

Hierbij de websites:
http://www.gassner-beschriftungen.de/

http://www.weinert-modellbau.de/

Met vriendelijke groeten
Peter

glamo

hey JOHAN;

ik spuit de decal over en kleef er dan een nieuwe op.ik heb laatst de V-100 uit de brandweerset overspoten en hernummert. hij is wel volledig herspoten maar het nummer alleen kan ook.als je wilt plaats ik een foto.

mvg KURT
 

ERVIN

Hoi Kurt,ja plaats maar eens een foto als je wil,ik zou ook graag een 77er omnummeren.

Peter

Ik denk dat je met die vloeistof minder werk hebt. Even met een wattenstaafje wat vloeistof over de beschrifting wrijven, even laten trekken, en met een zacht doekje of een droog wattenstaafje veeg je gewoon de letters weg.

Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Peter,

ik heb gezocht, maar niet gevonden.
Kun je zeggen hoe dit product heet bij beide leveranciers, eventueel onder welk nummer, en uitleggen hoe het werkt. Ik ben echt benieuwd want ik wil het we eens uitproberen.

Loco

Johnnytrein

Ikke ook. Ik wil de brandweer loc kopen en feuerwehr verwijderen. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Bei Gassner is het nr.Z 251 en kost 4,50 euro voor een flesje
Hierbij het uittreksel van hun website:

Z 251  
Farbl?ser f?r Plastikteile [25ml]
zum Entfernen von Beschriftungen an Modellen wird der Farbl?ser mit Wattebausch[Q-Tip] aufgetragen und nach wenigen Sekunden abgewischt. Ggf. mehrfach wiederholen.
Achtung: der Farbl?ser kann u.U. auch die Wagenlackierung angreifen.
Deshalb sehr vorsichtig anwenden und vorher Probe machen.
Zur Entfernung der gesamten Lackierung kann der Wagen ?ber Nacht eingeweicht werden, dann mit weicher B?rste Farbe entfernen und mit Wasser, dem einige Tropfen Sp?lmittel zugesetzt wurden, nachreinigen.

Hopelijk helpt dit je voort.
Zal morgen proberen dat artikel in de Miba op te snorren.


Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Hartelijk dank voor de snelle reactie
Ik ben toch bang als ik lees dat het de lak kan oplossen. Maar het zou inderdaad kunnen dat het product de tamponverf oplost en niet (of minder) de basislak waarin het model gespoten is. Moest je het MIBA nummer kunnen  geven of inscannen. Lijkt me wel iets om me verder in te verdiepen.

Loco

55erke


Wel ik ben al eens aan het uitproberen geweest.
Ik Moest nu wel maar 1 nummertje verwijderen om een ander nummer te krijgen , en ik heb een tandenstokkerke gepakt en met de punt in dissolvant gedopt en dan heel rustig over het nummer beginnen te vrijven , en na lang bezig te zijn is hij er wel afgekomen.
De andere nummer ging er goed op maar een goede werkwijze is het niet echt. Voor dat ge het weet hebt ge u onderste verf ook mee.
De nummers op de fronten moet ek nog doen en die zijn nog veel fijnder en moeten er helemaal af.

Groeten
Johan


55erke


Trouwens die lelijke zilveren vierkant op de venster die de tussenbalkjes (of hoe kunt ge da noemen) moeten voorstellen ga ek ook eens werk van maken en echte "tussenbalkjes" er op proberen te krijgen.
Groeten
Johan

Bert Ossevoort

Wel dat ziet er toch mooi uit een beetje gebruikssporen er bij en het is helemaal okee.Had dit zelf ook aleens gedaan tevens de zijschuiframen van de cabine veranderd ruitenwissers en handgrepen aangepast .Dit ook in een artikeltje geschreven voor MSM echter er is nooit iets mee gedaan .hierbij nog wel een foto van wat ik er van gemaakt heb ,


Bert.

55erke

Ah zeer schoon gedaan!
Die handgrepen is ook zeer knap gedaan.
Zo ga ik mijn 55ers ook proberen te fatsoeneren [;)]
Spijtig dat het niet in MSM is gekomen.
Groeten
Johan

ERVIN

Ja Bert,knappe locs,prachtig verweerd,net echt![;)]

55erke


Ik heb er ook al ne Treinbestuurder ingestoken[;)]
Met de zijruiten ben ek ook bezig ma das nog niet te zien op de foto.



Groeten
Johan