Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

janieburton

#240
Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 13:36:04 PM
Een paar handelaars duwen uw pollen vol met catalogussen; veel beter idee dan snoep (ik mag dat toch niet)

Ik heb al eens catalogus niet moeten betalen maar ik had dan ook voor een 300€ aangekocht.

Ik weet geen winkelier die "mijn pollen" vol duwt met catalogussen ::), wel de "een pagina losse folders" die krijg je of mag je meenemen omdat ze die ook niet moeten betalen.
Huugooke, ik kan me vergissen maar de winkel die jij bedoelt(in het stad) of zou kunnen bedoelen daar liggen ook catalogussen die je moet betalen.

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 17:21:08 PM
Daarnet weer een mooi voorbeeld van service aan de klant gezien: iemand komt binnen met een doos treintjes en een MS, en vraagt om het geheel na te kijken. De verkoper neemt er zijn tijd voor, ondanks dat de winkel vol staat (er is nog wel een andere verkoper aanwezig).

En heeft die andere verkoper de andere klanten geholpen?

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 17:21:08 PM
In een werelddeel waar men al eeuwen gewend is aan bestelling per post heeft men blijkbaar toch ook wat te zeggen ten voordele van een lokale winkel.

Ik weet het niet maar ik denk dat in dat werelddeel het gemakkelijker is om een winkel open te doen(lees minder regelgeving, enz.....)

Citaat van: Jurgen op 20 december 2015, 13:40:20 PM

Punt 2: Koopzondagen zijn inderdaad leuk maar om nu speciaal op zo'n zondag naar je favoriete winkel te rijden...?

Ik denk dat men zelfs "in de stad(lees Antwerpen)" een winkel niet kan verplichten om open te doen op zondag, dat de winkels die dan open zijn dat op vrijwillige basis doen.

Dat alles wat op de Meir, Keizerlei, Groenplaats en inde direkte omgeving open is op een koopzondag kan ik begrijpen maar dat er een winkel(in welke branche maakt niet uit) zal open doen op de Blancefloerlaan op LO dat betwijfel ik

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 13:38:14 PM
Janie, als je die indruk krijgt in eender welke winkel; bekijk dan de vitrine nog eens goed, waarschijnlijk staat daar binnenkort "te huur-te koop".


Lees eens goed wat ik schreef:

30% van de winkels(zonder onderscheid van de branche van de winkel) in België beschouwd de klant "als noodzakelijk kwaad" , bij 60% heeft men een "gewone service", bij 9% een uitzonderlijke en super goede klanten service en bij 1% is de klant voor die winkelier "a pain in the ass"

Voor die 1% kan je gelijk hebben dat daar binnenkort "te huur of te koop" staat.

 

SirGresley

En dan nog het schoonste van die catalogen: eerst mot ge er minstens €10 voor betalen en tegen de zomer gooien ze er zogezegd mee naar de kop omdat ze er niet  vanaf geraken!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Huugooke

Citaat van: SirGresley op 21 december 2015, 14:27:00 PM
En dan nog het schoonste van die catalogen: eerst mot ge er minstens €10 voor betalen en tegen de zomer gooien ze er zogezegd mee naar de kop omdat ze er niet  vanaf geraken!!
De winkels krijgen die ook niet gratis!
Wel de flodderkes met de nieuwigheden!

Vosje

Amaai, er is precies niets meer goed in ons land !

Nu al over een cataloog, of denken jullie dat alles gratis is voor de winkeliers?
We hebben toch ook graag ons loon en liefst zoveel mogelijk!

Havoc

Wel, vroeger waren catalogussen gratis, dat was een manier waarop de fabrikant reclame maakte. En dat zet aan tot kopen. Maar sinds ze dat als verzamelobjecten beschouwen en er eigenlijk teveel voor vragen in vergelijking waar het voor dient koop ik die eerlijk gezegd ook niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

vaak lees ik ook zo'n vreselijke dingen over Belgie en zijn inwoners, niks schijnt te nog te kunnen of te mogen, dan moet  het hier langs deze kant van Gent nog eigenlijk meevallen als ik dat allemaal hoor !
Trouwens als ik op weekend of er even tssuit ben geweest kom ik steeds graag thuis :-\ ;)!

Havoc

Om te wonen valt het hier nog mee. Maar naar de winkel gaan....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

efl045

Citaat van: Havoc op 21 december 2015, 18:38:17 PM
Wel, vroeger waren catalogussen gratis, dat was een manier waarop de fabrikant reclame maakte. En dat zet aan tot kopen. Maar sinds ze dat als verzamelobjecten beschouwen en er eigenlijk teveel voor vragen in vergelijking waar het voor dient koop ik die eerlijk gezegd ook niet.
Was het maar waar, vroeger gratis...
Een Märklin catalogus van een paar 10-tal bladen dik kostte in 1963/64 10 frank, en als je in 1 keer voor het 20-voudige aan materiaal kocht, dus voor 200 frank, betaalden ze je 10 frank terug. Je kreeg dan de ongelooflijke korting van 5%.

En het feit dat de bon nu nog steeds in mijn catalogus van 1963/64 zit betekent dat 200 frank in die jaren mijn in 1 keer te spenderen budget moet overschreden hebben.
Vroeger was alles beter :-)

Havoc

Niet de herinnering die ik heb van de jaren 70-80. Mijn eerste cataloog van Z ligt hier nog, 1977 en zonder prijs.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

efl045

't Is niet omdat je 't vergeten bent dat het gratis was, ik heb alle catalogussen van Märklin sinds de jaren 60 tot nu en ze allemaal moeten betalen...

Havoc

Andere winkel? In die tijd ging ik bij "Maison Brandt" op de Grasmarkt in Brussel. Ook al jaren ter ziele gegaan. Maar het kan, kan er geen jaren op plakken maar inderdaad later was het te betalen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 december 2015, 18:39:22 PM
vaak lees ik ook zo'n vreselijke dingen over Belgie en zijn inwoners, niks schijnt te nog te kunnen of te mogen, dan moet  het hier langs deze kant van Gent nog eigenlijk meevallen als ik dat allemaal hoor !
Trouwens als ik op weekend of er even tssuit ben geweest kom ik steeds graag thuis :-\ ;)!

Er zijn nog dingen goed in België maar die zijn schaars aan het worden ::)
 

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

efl045

Citaat van: Havoc op 21 december 2015, 20:11:57 PM
Mijn eerste cataloog van Z ligt hier nog, 1977 en zonder prijs.
Ik heb hier ook de Märklin 1977 catalogus, maar zoals gebruikelijk destijds met het totaalprogramma: H0, mini-club (zoals Z toen heette), I, sprint en metal allemaal samen in 1 catalogus.
En dat is voor zo ver ik weet zo nog 10-tallen jaren gebleven.

De eerste losse Z catalogus die ik hier heb is het jaarboek Z van 2005 toen H0, I en Z in 3 aparte boeken, samen in 1 cassette, werden uitgegeven.
Verwar je een gratis Z reclamefoldertje van 1977 niet met de echte Märklin 1977 catalogus?
Als er echt een 1977 Z-catalogus bestaat is er een gat in mijn collectie dat ik zo snel mogelijk ga proberen opvullen  :)

Jurgen

Als je lid was van de Märklin club, dan kreeg je een bon om je catalogus "gratis" te gaan afhalen. De club was dan wel betalend en speciale modellen moest je nog steeds betalen tot alles is overgegaan in Märklin Insider en Märklin Magazine. Dan kreeg je het Insider model ook "gratis" bij een clublidmaatschap.

Die Insider modellen worden dan nadien naar je hoofd gegooid op Ebay en zelfs via de handel.  ::)
Nu zitten mijn modellen hier opgeslagen in een schuif en hebben ze het zonlicht enkel nog gezien omdat ik de verkeerde schuif opende...

Maar ik heb dus verder ook nooit een gratis catalogus geweten, alleen de nieuwighedenfolders zijn gratis.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.