Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

anw-modelbanen.nl nieuwsbrief

Gestart door eve, 09 mei 2013, 10:04:25 AM

eve

Deze handelaar laat me weten dat hij ook een "Nieuwsbrief" rondzendt na inschrijving. Hier de brief van mei 2013 :

NIEUWSBRIEF

Geachte heer,

Hartelijk dank voor de aanmelding voor onze nieuwsbrief. We hebben uw adres opgenomen op de mailinglijst en vanaf nu zult u autotmatisch onze nieuwsbrief ontvangen.

Hierbij ontvangt u onze nieuwsbrief van mei 2013 waarin wij u graag op de hoogte brengen van de volgende zaken:

Aanpassingen op de Website
We hebben bij diverse merken, onder "Algemeen" een nieuwe rubriek toegevoegd: "Nieuw op de Website".
In deze rubriek nemen we de artikelen op waarvan we de omschrijving nog niet hebben vertaald of uitgewerkt. We doen dit om u de mogelijkheid te bieden om deze artikelen alvast te bestellen.

Brawa
Van Brawa hebben we nu in de schaal N alle noviteiten opgenomen op de website.

ESU Digitaal
Voor de geluidsdecoders hebben we diverse bestelpagina's toegevoegd waarmee u het gewenste geluid kunt meebestellen. Wij zullen dan het bestelde geluid in de decoder laden. Als u geen geluidsfile meebestelt, dan nemen we aan dat u zelf over een Lokprogrammer beschikt en dus zelf het geluid in de decoder laadt.

ESU rollend materieel
Van de Class 77 locs is de uitlevering gepland voor juli 2013. De uitlevering van de V60 locs is gepland voor september 2013. We hebben een noviteit toegevoegd, de dieselmotorwagen VT858.

ExactTrain
Dit is een nieuw merk dat wij hebben toegevoegd op de website. ExactTrain heeft de eerste leveringen gepland voor september 2013.

Fleischmann
Van Fleischmann hebben we in de schalen H0 en N de locs opgenomen in de rubriek noviteiten en de leverbare noviteiten ondergebracht in de betreffende rubrieken.

Games on Track
We hebben de artikelen van Games on Track opgenomen op de site.

Liliput
Bij Liliput hebben we in de rubriek noviteiten ook de dieselmotorwagen VT858 opgenomen. Daarnaast hebben de leverbare noviteiten opgenomen in de betreffende rubrieken.

Uhlenbrock
Bij Uhlenbrock hebben we de noviteiten opgenomen in de rubriek "Nieuw op de website".

Digitale hoek


MARCo
In de vorige nieuwsbrief hebben we al aangekondigd wat dieper in te gaan op het Marco systeem van Uhlenbrock.

MARCo staat voor Modulare Automatik für RailCom.
MARCo is een systeem dat gebruik maakt van RailCom en is derhalve alleen geschikt voor DCC.

De MARCo ontvanger herkent het adres van de loc door RailCom en kan afhankelijk van het loc-adres bepaalde functies uitvoeren. De functies zijn:

Loc herkenning
De MARCo ontvanger herkent een loc met behulp van RailCom. Uiteraard moet de loc de RailCom functies ondersteunen. De meeste decoders ondersteunen deze functies tegenwoordig wel. Is dit niet het geval, dan kan de loc worden uitgerust met een RailCom zender.

Pendeltreinbesturing
Met MARCo kan een pendeltreinbesturing worden gemaakt.

Schaduwstationbesturing
Met MARCo kan een schaduwstationbesturing worden gerealiseerd waarbij kan worden aangegeven welke loc op welk opstelspoor moet worden geplaatst.

Blokbesturing
MARCo kan als bezetmelder worden gebruikt. In dit geval kan worden gemeld welke loc zich in het blok bevindt. Deze melding kan dan aan de computer worden gemeld. Op dit moment zijn er nog geen programma's die met deze melding iets kunnen doen, maar dat zal in de toekomst wel veranderen.

Stopsectie
De MARCo module kan een loc laten stoppen voor een rood sein. De module heeft in dat geval dezelfde functie als een rem-booster, zet namelijk de snelheid op nul in de stopsectie.

Automatische sturing van loc-functies
MARCo kan een bepaalde loc-functie inschakelen, bijvoorbeeld de fluit aanzetten als de loc de tunnel in rijdt.

Loc afhankelijke wissel- en wisselstraat besturing
Met MARCo is het mogelijk een wissel of een wisselstraat afhankelijk van de loc te sturen.

Snelheid beïnvloeding van de loc
MARCo kan de rijsnelheid van de loc beïnvloeden. Dit kan worden toegepast bij stations.

Programmeren van de CV'S van een decoder
Met MARCo is het mogelijk om de CV's te lezen en te schrijven op het hoofdspoor. Uiteraard dienen de gebruikte decoders RailCom te ondersteunen.

Uit bovenstaande functies blijkt dat met MARCo de modelbaan is te automatiseren zonder gebruikt te maken van een computer. Daarnaast kan het systeem gemakkelijk stap voor stap worden opgebouwd. Wel is een centrale nodig die Loconet ondersteunt zoals de Intellibox IR, Intellibox Basic of een Intellibox II.

We hebben besloten om MARCo op onze demobaan te gaan installeren. Hierdoor doen we praktische kennis op en we kunnen voor u dan een demonstratie van het MARCo systeem verzorgen.

In de volgende nieuwsbrief zullen we aandacht besteden aan het Games on Track systeem.

Wij hopen dat u deze nieuwsbrief met plezier en interesse heeft gelezen. Indien u vragen of opmerkingen heeft over een onderwerp in deze nieuwsbrief, stuurt u ons dan even een berichtje.


Hartelijke groeten uit Medemblik!

Ad en Wilma Harrewijn


  U kunt onze website bezoeken op : www.anw-modeltreinen.nl

Pol

En heb jij al (goede) ervaringen met deze handelaar? Hun aanbod ziet er alvast goed uit en de prijzen lijken me op het eerste gezicht realistisch. Of vergis ik me?
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

PietB

Hoi Pol,
ik heb hele goede ervaringen met deze handelaar.
Niets is te veel en de klantvriendelijkheid is ongeevenaard.
Zij zijn sinds 2006 mijn huisleverancier, en ik ben echt kritisch hoor!
Als het gaat om noviteiten zijn zij vaar de eersten.
Alle grote merken, behalve Märklin, LGB en Trix kunnen ze leveren.
Een vlotte levering via de post, binnen 2 dagen is het bestelde in huis.
Ik weet niet hoe snel de post van Nederland naar Belgie gaat.
Kijk anders even op http://www.anw-modeltreinen.nl/anw_modeltreinen/verzendwijze.htm om te bepalen of het zinnig is goederen naar Belgie te laten sturen.

Grt Piet.

Michael

Daar koop ik al jaren mijn spullen, ik ben erg tevreden, ook een heleboel van wat ze verkopen staat (nog) niet op de website, maar een mailtje is voldoende.
Uitstekende service, maar er zijn meerdere spelers op de markt. Vanuit NL zijn er ook winkels in België waar ik bestellingen doe.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pol

H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

OlivierV

Ik zie dat daar een Type 25 van Roco mooi geprijsd staat. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

viking

#6
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Ad  :)
per kerende een bevestiging aansluitend een proforma factuur met de gegevens voor een Europese overschrijving.
volgende stap zou een mailtje moeten zijn dat de betaling binnen is en het pakje verzonden werd.
Dus eventjes wachten, laat jullie weten als alles binnen is.
Lijkt mij allemaal goed georganiseerd en goed opgevolgd tot nu toe.

Grts

Johan

Tks voor de tip Piet

PietB

Citaat van: viking op 15 mei 2013, 20:49:33 PM
Lijkt mij allemaal goed georganiseerd en goed opgevolgd tot nu toe.
Die indruk heb ik ook.
Omdat de afstand Hoofddorp - Medemblik niet zo heel erg groot is ben ik al diverse malen bij hem op bezoek geweest om spullen op te halen.
Het is een prima winkel met vriendelijke bediening.
En zoals gezegd vaak de eerste met noviteiten in Nederland.
Citaat van: viking op 15 mei 2013, 20:49:33 PM
Tks voor de tip Piet
Graag gedaan Johan.

grt Piet.

OlivierV

Citaat van: OlivierV op 10 mei 2013, 15:45:05 PM
Ik zie dat daar een Type 25 van Roco mooi geprijsd staat. :D
Even mezelf quoten, bij Lippe nog goedkoper ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

De ESU ECos 2 lijkt mij zeer prijsgunstig
 

viking

Ben net terug uit Göppingen en intussen is mijn pakje aangekomen.  :)
Alles mooi en veilig verpakt.
De definitieve rekening(voor voldaan) bijgevoegd, had op voorhand met een Europese overschrijving betaald. (digitale pro forma rekening).

Lijkt mij een goede bron voor verdere aankopen. Je kan hier van verschillende merken kopen op één adres  8)

Grts

Johan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 15 mei 2013, 22:32:04 PM
Citaat van: OlivierV op 10 mei 2013, 15:45:05 PM
Ik zie dat daar een Type 25 van Roco mooi geprijsd staat. :D
Even mezelf quoten, bij Lippe nog goedkoper ...

Lippe??????
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 24 mei 2013, 17:16:12 PM
Citaat van: OlivierV op 15 mei 2013, 22:32:04 PM
Citaat van: OlivierV op 10 mei 2013, 15:45:05 PM
Ik zie dat daar een Type 25 van Roco mooi geprijsd staat. :D
Even mezelf quoten, bij Lippe nog goedkoper ...

Lippe??????
Duitse winkel, google maar eens Lippe modelbahnshop. Wel in 't Duits te doen, maar zelfs voor een leek in Duits zoals mij is het te doen.

Gedaan met reclame maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PietB


PietB