NOCH GRASSMASTER 2.0

Gestart door sneeuwregen1, 03 mei 2013, 19:27:08 PM

sneeuwregen1

Hallo,

Heb vandaag de NOCH GRASSMASTER 2.0 binnen gekregen. Wil in dit draadje wat testen laten zien. Voor en nadelen bespreken en gewoon (hopelijk) mooie resultaten showen! (y)






Dit was na 10 minuten proberen met de 12 MM vezels






De 1e keer had ik hem niet aanstaan :-[ 2e keer ging gewoon bagger! De 3e keer stukken beter en dit was dan de 4e keer.

Hier nog een probeersel van daar net:





Dit is met Busch wildgras gedaan. Gaat net zo goed als het gras van NOCH!

Ben er heeeeeeel erg blij mee. Morgen in houten veel vezels inslaan daarna met mijn opa 4 dagen ertussen uit op zijn boot en daarna komt hier een elektrostatische storm op gang!!! ;D (y) (y)

Maar als gezegd. Alle anderen met een grassmaster 2.0, zet hier ook foto's op en je ervaringen! Kan iedereen van leren. En hebben we straks hier één mooie bundel van foto's en ervaringen!

Groet,

Daniel

PeterVG


Mijn ervaringen met de grasmaster zijn eveneens positief.
Je kan ze hier nalezen:
http://hamsart.blogspot.be/2012/01/gras.html




OlivierV

Het ziet er mij alvast fijn werken uit, zag vandaag ook nog een filmpje van een stofzuiger methode. :D

Maarrrrrr, elektrostatisch werken lijkt mij dan iets handiger.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

Citaat van: OlivierV op 03 mei 2013, 23:25:09 PM
...Maarrrrrr, elektrostatisch werken lijkt mij dan iets handiger...

Bij mij kan het geen kwaad, maar het kan ook iets 'haarderig rechtopstaand' (als je je vingers in het toestel steekt zonder uit te schakelen ;) ).

Ik heb het 'oud' model en ben er heel tevreden mee (spanning kan misschien iets hoger maar dat kan aangepast worden).

Groetjes, Peter


loebaske

In dit artikel staat mijn ontworpen en spot goedkoop grasmaster...

http://www.colsonit.be/foto/bergen-rotsen.pdf

Als je testen wil doen hoef dit niet meteen met lijm, gewoon een plankje die je nat maakt en daar op strooien en het werkt ook... blijft gerust een paar weken recht op staan.

sneeuwregen1

Klopt heel veel mensen hebben een zo'n vliegenmepper. Maar hoor toch altijd dat het resultaat zeer verschild en gauw kapot is. Ook kan je er vooral de korte vezels mee doen en niet de 6 en 12 mm. En als je dat wel wilt moet je zoveel ombouwen en bijkopen dat je toch al aardig bij het bedrag van Noch in de buurt komt.

Maar het is voor velen een goed alternatief.

Groet,

Daniel

loebaske

Die van mij is nu ongeveer 6jaar oud en doe daar zo goed als alle vezels mee, kostprijs 15€
Zo snel gaat die nu echt niet stuk, is natuurlijk ieder zijn keuze uiteraard....

bellejt

heb ook zo'n ding zelf gebouwd.Voor de lange vezels zou een upgrade van de batterij van 3 V naar 9 V volstaan.

Dirky

Voor kort heb ik een nieuwe vliegenmepper moeten kopen. Voor 12mm vezels had ik de mepper aan een labo-voeding gehangen en bij ca. 15V hebben enkele rooksignalen me te kennen gegeven dat ik weer kosten zou hebben  :D

Bij 12V zet je 12mm vezels recht vanop 5cm afstand...

'k Zou wel eens willen experimenteren met een plastiek buis en een platte zeef om iets te hebben dat zo praktisch is als de Noch...

In alle geval Daniel, proficiat en veel succes met je aankoop! Laat ons maar prutsen met de vliegenmeppers... ;)

sneeuwregen1

Dat laatste vind ik nou een goede Dirk ;D

Nee voor sommige zal de vliegenmepper voldoen. Maar ben niet echt technisch en vindt dit zelf toch een stuk mooier dan de zelfbouw dingen.

Maar zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen!

groet,

Daniel

gjvdz

Wat is nu juist de verbetering ten opzichte van de eerste versie? (die ik heb en heel tevreden over ben)
Mvg Giel-Jan

sneeuwregen1

Dat is het hogere voltage. Van 15 Kv naar 20 Kv. hiermee kan je ook de 12 mm mooi recht krijgen. En de rest blijft nog beter recht op staan. Verder wat kleine foutjes van de 1.0 hersteld. Betere stroomoverdracht etc.

En hij is net zo duur als de eerste!

Groet,

Daniel