Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko

Gestart door patri, 20 januari 2006, 16:58:26 PM

patri

Hallo,

Wat is jullie ervaring met de PIKO-A-RAIL?

Merci

Tom

het schijnt dat het zeer mooie en gemakelijke rails zijn
Ik ben ook aan het overwegen om een baan te maken met de A-sporen van piko

http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=28&grand_id=4&parent_id=1
Tom

doomslu

Ik ben zelf ook begonnen aan een "deel-2" van mijn baan met A-spoor. Helaas kan ik er nog niet veel over zeggen, daarvoor zijn de werken niet genoeg gevorderd.
In een andere rubriek hebben we deze sporen al eens besproken. Neem eens een kijkje :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=223
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

De sporen van piko zijn zeker niet slecht, MAAR de wissels [V]
Heb meermaals probleemen gehad dat zij bij het omschakelen niet vergrendelen maar alverwege blijven hangen.
Na het manueel bedienen werken ze wel een paar keer weer maar op de 10 keer schakelen gaat het met sommige wel 1 keer mis.
Ik heb het er met de verkooper eens over gehad maar die hoorde het in keulen donderen. groetjes
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

gebruik je wel de goede spanning.d.w.z.niet telaag of te kort
Een vriend van mij gebruikt ze ook en volgens hem ggen enkel probleem.

wim

just4fun

En vindt het wisselprobleem plaats met de door Piko geleverde omschakelaar, of met wisselmotoren van andere leveranciers?
Groet,
Paul

sdbhg

Ik begon met piko A-rails 2 jaar geleden, maar omwille van die brolwissels (idem als probleem van cota) heb ik allles weer verkocht nadat ik het 2 maand had, kocht ik een Fleischmann-startset
en heb ik nu fleischmann-profi-rails met wissels die marcheren !
Ik ben dan ook supertevreden van Fleischmann-rails.

ysbeer

Ik snap het nog steeds niet,wat is er zo brol.
wim

sdbhg

simpel : dat je op het knopje duwt en dat de wissel soms marcheert en soms niet
Dat had ik met 2 van de 3 aangekochte wissels en de toenmalige winkelier ruilde ze om met andere... en t was weer van datte met ene!

Sorry, maar als ge van nul zo start met de hobby, dan heb ik in dat merk geen vertrouwen meer. Nooit komt er bij mij nog iets van piko binnen.

ysbeer

KIJK
Je kunt natuurlijk zeggen ,die wissels is rotzooi
En misschien is dat ook wel zo
Maar er zijn ook ander menigen,daar om vroeg ik HOE waren deze wissels aan gestuurd ,met welke spanning,met welke soort GELIJKSTROOM,WISSELSTROOM
Met Een drukknop,enz enz

Pas dan geeft je iedereen de gelegenheid iets te begrijpen
En het met je eens te zijn of niet
Iedereen kan hier over elk product schrijven dat is rommel,maar onderbouw het dan met de gevraagde feiten
Dat is zowel voor jullie als gebruikers maar ook voor piko van belang
en ook eerlijk

Sorry ik ben niet boos,maar ik heb hier(en ook elders)alvaak heel goede dingen het graf in zien schrijven terwijl de fabrikant daar aan echt geen schuld had.
MAAR DAT HOEFT BIJ JULLIE ABSOLUUT NIET HET GEVAL TE ZIJN
Maar bewijs andere dan dat je gelijk hebt

VR groet WIM

Gerolf

Ik begrijp je bezorgdheid, Wim! In een andere draad was men behoorlijk positief over de piko rails.
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar het wisselprobleem doet me wat denken aan de zwakke transfootjes bij de startsets. Het zou me niks verbazen als die niet in staat blijken om de magneten van een stroompuls te voorzien, zonder dat hun kortsluitbeveiliging aanslaat.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jarikd

Over de rails van Piko ben ik te spreken, alleen de wissels geven regelmatig problemen.

Mijn wissels zijn handbediend, en de veerspanning in de wissels is voldoende om hem na omschakelen stevig dicht te drukken. Daar zit bij mij het probleem niet. Het is de kwaliteit van de bewegende delen (wisseltongen?) die maar matig is.
Hoewel ze door de veer aan de onderzijde stevig aangedrukt worden, kunnen ze aan de bovenkant iets open staan. rollend materieel met lage flenzen rijdt dan het wissel open, met ontsporingen tot gevolg.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Ludwig

Sorry dat ik zo laat op dit onderwerp terug kom ( de job he')
De besturing gebeurt met orgineele transfo van piko en het schakelkastje is ook orgineel van piko.
Heb werkelijk alles geprobeert maar heb dit heuvel nooit opgelost gekregen.
groetjes[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2