Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spotters uw hobby is bedreigt.

Gestart door ToThePoint, 28 maart 2013, 10:50:33 AM

ToThePoint

Lees en stel vast dat uw hobby wel eens gedoemd is.
HIER
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Huugooke

Terug naar de jaren stillekes dus: afscheid nemen achter een hek, wuivend met een zakdoek. Oh nostalgie!
En zing nu samen deze ouwe hit: "wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld; wie heeft zoveel ping ping ping..." enz.

Dit zet de discussie over het perronticket, elders op dit forum, wel in een ander daglicht.

marc goovaerts

Een nieuw perronticket ? Hoe gaan ze dat verantwoorden tegenover de vele middenstanders die ze naar de binnenzijde van het station gelokt hebben ? Antwerpen Centraal is bij de vernieuwing een soort 'shopping mall' geworden, waar het ook de bedoeling was dat niet-reizigers de winkels van klandizie zouden voorzien. Ik wip er soms binnen om bv de MSM te kopen...

Klaas Zondervan

Een soortgelijk probleem hebben ze in Nederland. Veel stations zijn zo aangepast dat de perrontunnel tevens dient als openbare doorgang voor mensen die alleen maar van de ene kant naar de andere kant willen geraken. Verder zijn er nog steeds reizigers die met een papieren kaartje reizen, en dat kan bij de incheckpalen niet worden gelezen. Dus vaak zijn er wel poortjes, maar die staan altijd open.

rgp

Marc,

als ge die poortjes zet voor de (rol)trappen dan is er toch geen probleem.

Wat wel vaststaat is: dat iets "bouwen" voortgaand op de goodwill, opvoeding, gezond (boeren)verstand van de mensen een fiasco is, zoals zo vele zaken die voorgesteld worden door bepaalde groepen >:(

Roland

argilla

"Zonder ticket niet meer...."
Vroeger moest men ook al betalen voor op het perron te komen. Herinner me nog goed dat je een "perron ticketje" moest kopen om op het perron te geraken in CS in Antwerpen.
Dus eigenlijk niks nieuws onder de zon.
Of het juist is en getuigt van goed handelen van de NMBS, om te betalen om op het perron te komen, is dat is een andere discussie.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

T03

""perron ticketje" moest kopen om op het perron te geraken "

Ja dat klopt, enkel lees ik niet in het artikel dat er een perronticket zal worden verkocht.
Met een perronticket vermoed ik dat je ook nog kunt goedkoper " zwartrijden"

Spijtig dat de "goei" nog maar is gezien zijn.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

philippe_007

Inderdaad, over een perron ticket wordt er niet gesproken.
Eerlijk gezegd, als je de trein niet moet nemen dan heb je eigenlijk niets verloren op het perron. Uitwuiven kan je aan de poortjes ook doen.
Tenslotte mag je op een luchthaven ook niet mee tot aan de roltrap aan het vliegtuig....

T03

"Eerlijk gezegd, als je de trein niet moet nemen dan heb je eigenlijk niets verloren op het perron. "
Fotokes trekken he Philippe, sfeer opsnuiven als je wat tijd hebt.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

philippe_007

Tja dan koop je een ticket naar het eerst volgende station op 5km, betaal je en kan je op de perrons gaan... De mensen kunnen zich wel eens missen van perron.  ;D ;D ;D ;D

OMC

Als het zwartrijden effectief kan aangepakt worden hiermee zie ik er geen graten in. Meeste spotters/fotografen doe je vaak meer plezier met fotograferen op open baan, dus buiten stations.

Maar ik vraag me inderdaad af of dit geen kost is die men beter kan houden voor nuttigere dingen in sommige stations.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

En ook ik volg de mening van Philippe_007...  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Citaat van: marc goovaerts op 28 maart 2013, 11:32:47 AM
Een nieuw perronticket ? Hoe gaan ze dat verantwoorden tegenover de vele middenstanders die ze naar de binnenzijde van het station gelokt hebben ? Antwerpen Centraal is bij de vernieuwing een soort 'shopping mall' geworden, waar het ook de bedoeling was dat niet-reizigers de winkels van klandizie zouden voorzien. Ik wip er soms binnen om bv de MSM te kopen...

Gewoon de toegang tot het peron voorzien van "poortjes" dan kan iedereen nog verder rond dwalen in de shopping malls die de stations zijn geworden.
 

Gerolf

Citaat van: janieburton op 06 mei 2013, 13:40:13 PM
Gewoon de toegang tot het peron voorzien van "poortjes" dan kan iedereen nog verder rond dwalen in de shopping malls die de stations zijn geworden.

Doen ze in Spanje ook, zag ik:



Enkele dagen geleden in Cadiz gefotografeerd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

De wereld is toch klein he, mijn broer studeert op dit moment ginder in Cadíz. (Erasmus).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum