Betonnen muur.

Gestart door n/a, 14 januari 2006, 22:56:05 PM

glamo

#15
ik kreeg van iemand op het forum de tip,BEAMIX 210 te gebruiken.
te verkrijgen in de GAMMA,de prijs weet ik niet meer maar het was zeker niet duur.

mvg KURT
 

ysbeer

#16
Dit klinkt natuurlijk heel arrogant.[:p]

Maar geloof mij, ervaring maakt wijs[:(!][:(!]

Gebruik voor het gieten van muren en dergelijke

UITSLUITEND MODELGIPS.[:)][:)]
Datis niet duur en geeft als bijna enige alle details perfect weer en blijft ook stabiel (na maanden)
Bij ons op school(eeuwen geleden) hing een spreuk

gebruik het gereedschap(of het materiaal) waarvoor het gemaakt is

Waarom het wiel (het gipsen)telkenmalen op nieuw uitvinden.[:0]

Voor de prijs[?][?]

wim (ysbeer)niet van gips

glamo

#17
wat nog beter is WIM,is ZELLAAN.
te verkrijgen bij VOSSCHEMIE.
kostprijs 4.62 per kg.
het is zeer robuust en kleurvast,het loopt mooi open in de mal zonder luchtbellen en het zuigt geen verf op.
je kunt het best vergelijken met porselein.
een tijdje geleden heb ik dat al vermeld maar iedereen vondt het toen te duur,wat ik wel kan begrijpen. daarom is BEAMIX 210 een goed alternatief,het is trouwens modelgips.

MVG KURT
 

janjozef

#18
Inderdaad wim het voordeel van modelgips is dat het een veel fijnere korrel heeft dan gewoon bouwgips. joint filler en Joint finisher van Gyproc heeft ook een heel goede structuur maar krimpt te veel bij het drogen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

#19
zeer juist JAN,daarom ZELLAAN dat krimpt absolut niet.

KURT
 

ysbeer

#20
Inderdaad zellaan(heet ook wel porselin)is ook uitstekend en breekt niet zo snel als gips.
Later een stukje afzagen of gaatje boren gaat wat minder goed.
Wat bevalt zellaan of gips moet ieder maar zelf bepalen,t heeft alle 2 wat.

wim


Steven86

#21
Ik moet mijn collega modelspoorders volmondig bijtreden: gebruik voor gietwerk enkel modelgips. Modelgips is prima en voordelig. Het werkt snel, fijn en is goedkoop. En vermits modelgips gebruik wordt voor decoratie-moul?res is het ook ontworpen om niet te scheuren en te krimpen...

Ik gebruik modelgips voor al mijn rotsen. Voordeel is dat je dat met een cutter mesje ook mooi kan bewerken zodat stukjes in elkaar passen.

Het feit dat modelgips wel watergedragen verf opzuigt, draagt nu net bij aan het effect van een realistische inkleuring. Je kan dus meerdere lagen verf aanbrengen zodat je net zoals in de natuur een kleureffect op poreus materiaal cre?ert (kalksteen, graniet). met zellaan lijkt me dat niet mogelijk; als ik het goed begrijp dien je daar eerst met dekkende verf te werken die je weathert.

ysbeer

#22
helemaal mee eens,juist het opzuigen en de reactie van verf en gips geeft na enkel weken een formidabel resultaat[:0][:0]

leve de man die het (model)gips uit vond
van je hieper de piep hoera[:D]


wim

Steven86

#23
Hiep hiep hoera. Je haalt inderdaad nog een belangrijk element aan. De verf zal na weken weer 'vervagen' in het gips, wat het geheel een doorleefd effect geeft. Een beetje zoals de fresco techniek van Michelangelo: schilderen in vers gips geeft levende kleuren, later vervagen de kleuren.

Of hoe modelbouw toch een klein beetje Kunst met grote K wordt [;)]

n/a

#24
citaat:
Geplaatst door glamo

ik kreeg van iemand op het forum de tip,BEAMIX 210 te gebruiken.
te verkrijgen in de GAMMA,de prijs weet ik niet meer maar het was zeker niet duur.

mvg KURT



Kurt,

Vandaag 2 pakken gekocht , prijs ? 5,22 per pak van 3kg

Spoorse groetjes
Locorail