Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Beetje schuiven en nog eens wat schuiven met de mock-ups op dit deel van de werf, aardig content nu met hoe de daklijnen lopen Toch grappig om te zien hoe een basis idee in de loop van het jaar veranderd.Ben aardig tevreden met wat doorkijken, wel een aantal alleen te doen met de camera..dus maar eens starten met bekleden van de mock-ups.....












Michael

Mooi Martin is weer lekker bezig en we krijgen weer foto's te zien.... joepie.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Dit wordt weer erg mooi  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

krisds

wat een prachtige baan zeg!

Martin Welberg

Dank u !

Ondertussen snijden, plakken, snijden plakken, schilderen en weatheren. Wat Ammo spul besteld en dat is toch aardig leuke materie om mee te werken. Iets meer forgiving als acryl washes..nog aardig wat te doen om de baan klaar te krijgen voor de Valkenburg, Leipzig en Sedan shows..






Tjalling

Prachtig!

Alleen lijken de pallets een beetje modern? : https://en.wikipedia.org/wiki/Pallet#History

Uitvoering helemaal geweldig, en enorm sfeervol.

Groet,
Tjalling
 

Martin Welberg

Ben relatief ruim in m'n tijdperk, jaren '30 tot half '40...moderne pallet is idd een WO2 ding maar http://packagingrevolution.net/pallet-or-forklift/ staat dat de eerste heftruck er al in 1910 was..

Martin Welberg

De laatste tijd wat aan het kloten met diverse enamel weathering dingetjes. Probeer een beetje uit te vinden wat het verschil tussen AK interactive, Mig productions and Ammo by Mig is. Behalve de kleine verschillen in kleur is de een wat meer dunne verf en de ander wat meer een wash. Ben verder wel erg tevreden over het werken met dit spul. Begonnen met het weatheren van 2 AMS boxcars, de een wordt behandeld met enamel washes en streaking grimes de andere met Vallejo acrylic washes. Ondanks dat ik de acrylic Vallejo washes erg mag ben ik erg onder de indruk van de enamel washes and grimes. Deze zijn wat meer vergevings gezind, het teveel is erg makkelijk te verwijderen met een vochtige kwast met terpentijn en een stukkie keukenrol.

Ammo by Mig and AK interactive washes and streaking grimes



Eerste laag met Vallejo dark brown acrylic wash



Groenige accenten in brak hout, slimy grime dark AK interactive, bijna indentiek aan die van  Ammo by Mig maar ietsie dunner, meer washr..


Martin Welberg

Zo, meer geknoei  met washes en streaks, enamel verfjes uit de hoek van onze militaire modelbouwerts. Aangezien ik in mijn bouwsels veelal papier gebruik, meeste dakkies zijn uit papier, was ik wel benieuwd naar het effect van deze wasjes enzo op dit papier. Om nu alles eerst in een acrylprimer te zetten, ach daar ben ik gewoon te lui voor of te ongeduldig. Dus heb ik maar wat pigmenten en enamels getest. De basis is een Canson MIteintes pastel papier. Een goede basis voor pastels, wat eigenlijk niet meer is als pigmenten met een bindmiddel dus uitstekend geschikt om met pigmenten te werken. Dakkies dus voorzien van de nodige pigmentjes en alles gefixeerd, het dakkie met de houten latten met Vallejo pigmentfixer op acryl basis, het andere dakkie et MIG pigmentfixer, da's enamel. En ik moet zeggen dat het zich erg goed houd. Dan maar verder met wat grimes en streaks, washes op de roofcaps met trackrust and came en daarna een aantal rust streaks. Beetje groenige zooi op zo'n dakkie, slimy grime dark en wat ik een erg geslaagd product vind de rainmarks. Beide, zowel die AMMO als AK laten een lekkere vies witte regenstreep na. Alhoewel ik moet zeggen dat het werken op papier niet veel verschilt met acryl omdat de verf in het papier wordt gezogen als je het zo dun en vloeibaar gebruikt.  Maar ben wel aardig tevreden over het spul wat uiteindelijk voor plastic kits is bedacht....

Rommelige werkbank met de enamel aanwinsten



Dakkie met slimy grime, rainmarks and streaking grimes



Zelfde als boven maar dan met rust washes and streaks op de roofcaps..



van dichtbij..


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

... en inspirerend  :)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dank u !

Kon het niet laten om toch ook eens wat te knoeien met de pigmenten en enamels op de steentjes en de werf zelf..eerst wat pigmentjes, twee tinten gefixeerd met een fixer, daarna wat washes en andere zooi. Afgemaakt met een titanium buff drybrush. Links is het redelijk af rechts moet nog verder gedaan worden. Vraag me wel af waar ik aan begonnen ben met nog een 1,2 meter te gaan  ::)






Kautenbach

Heerlijk geknoeid  ;D ;D

Zier er lekker vies uit ;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter