Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Michael

Martin.......even het kwijl van mijn toetsenbord vegen, je beheerst alle technieken en combineert van alles en nog wat, je hebt er duidelijk kijk op en veel plezier in. Fantastisch. ik heb al menige "handleidingen"samen gesteld met dat gene wat je schreef in je post, zo krijg ik langzamerhand een verzamelwerkje, hartelijk dank.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

Kekke  werk weer Martin

knightofthepem

Ziet er puik uit Martin.
Om in mijn uwe vakjargon te zeggen "Een peppie keetje"
 

doomslu

Ik wist niet dat we een Chinees forum waren.  ??? ::) :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976


Zijn alweer mooie dingen geworden, je baan komt nu wel echt tot leven met het mooie samenspel tussen dat pvc spul dat je nu aanbrengt en je houten gebouwen die zo al om van te smullen waren 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Chrisrail

#1070
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Martin Welberg

Zo zeg, eens effe wat afstoffen hiero...

Ben maar eens begonnen met wat extra weathering op wat pandjes in Mara Harbor, met de voor mij bekende Ammo streaking grimes. Heb nog steeds het idee dat het wel wat heftiger en dramatischer kan. Ach er zijn nog wat weken naar de Birmingham show..






sdz1976

Dit is idd direct een stuk dramatischer  8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

 :P

Tussen shows, productie en ander geneuzel toch maar een beetje werken aan Mara Harbor. Er zal toch wat afmoeten in die hoek voor de show in Birmingham UK. Ben dus tussen de bedrijven door maar eens aan het knoeien geweest met het dakkie op dit pandje. Platen styreen op zwart karton met daarop weer strippies .5 x.75 Evergreen gelijmd om als plaatstalen dak te laten doorgaan, of zoiets..Na wat afplakwerk maar eens begonnen met spuiten van het dak. Een tweetal kleurtjes bevallen me zeer goed om een fijne basislaag roest neer te plempen. Ammo by Mig tracksprimer en rustprimer. Eerst de donkere tracksprimer in dunne lagen opgezet met de randen en diepere delen wat zwaarder aangezet met daarna een laagje rustprimer in wat onregelmatige abstracte patroontjes,, Nu de zooi maar eens een 24 uur laten drogen en ondertussen nadenken over de volgende stappen alhoewel ik daar al wel een redelijk idee van heb. Uiteraard kwam er weer verf met het plakband mee tijdens het verwijderen, een hechtingsprobleempje op mijn eerste styreen werken. Heb nu de zooi eens goed gereinigd met IPA , eens kijken hoe dat gaat.








Herwig

" ...IPA..."                     Indian Pale Ale ?         (  bier brouwen ...)

Martin Welberg

Iso propyl alcohol of zoiets, nuttig liever pale ale  :P

Martin Welberg

Meer roestige dakkies, zo lekker tussen de voetbal en de F1 door wat lopen knoeien aan de daken van dit aardig grote pand op Mara Harbor. Na de twee kleurige primer laag maar eens wat aan het kloten met de zogenaamde mapping techniek. Eigenlijk is dat niets meer dan met sterk verdunde acrylverf allerlei rare vlekken en abstracte vormpjes te schilderen. Tussendoor nog wat spetter technieken, dat hebben we op de kleuterschool al gehad. Gebruik 3 tinten, dark, medium en light rust van Ammo by Mig. Na wat droogtijd met de airbrush er wat scratches effects op geblaft, effe laten drogen en er een light grey base op geknetterd. Allemaal van hetzelfde merk. Na wat droogtijd lekker aan het soppen met een platte kwast en kraanwater..ben wel content met het resultaat. Nu effe een dag laten drogen en dan is het tijd voor meer roest, stof en andere smerigheid..












Martin Welberg

Vandaag eens wat aan het knoeien geweest met groen, testen van de nieuwe pollekes met bloemetjes en met onkruid. Daarnaast de mogelijkheden van de andere produkten eens bekeken. Grappig wat iets kleur doet in je foto's en op de baan..
















evan

Martin,

Zeer geslaagd resultaat!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Lucaslolman