Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

ysbeer

Heel goed

Alleen dat huisje,zet het in de grond.
En niet op een plaatje op de grond.

wim ysbeer

belair

Juiste opmerking Wim, maar die blijft niet staan, die moet vervangen worden door een hok in golfplaten die ik nog moet maken.
De weide is gemaakt van een dweil. [:D]
mvg [;)]
Luc

Ludwig

Dat ziet er weer goed uit h? Luc.[;)]
Maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met de Engelse methode ?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

belair

Omdat, naar mijn weten de engelse deze techniek gebruiken om een weidelandschap te maken. Mijn manier wijkt daarvan iets af, maar de principe is dezelfde.
mvg
Luc

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair
Is zelfs de dweil van je vrouw niet meer veilig voor je modelbouw-zoektocht? [:D]
"van je vrouw" [}:)] niet discriminerend bedoeld - JOUW dweil, h? [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

citaat:
Geplaatst door belair

Klopt Jean, die stonden op een autowagon van Lima dacht ik. Maar mits wat verweren kan die nog gebruikt worden h?.
mvg
Luc

Maak er een enorme roestbak van zoals die her en der ook wel eens in een weide terug te vinden zijn. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door belair
Is zelfs de dweil van je vrouw niet meer veilig voor je modelbouw-zoektocht? [:D]
"van je vrouw" [}:)] niet discriminerend bedoeld - JOUW dweil, h? [:D]

[:D][:D][:D], das ne goeie Gerolf!
Al wat ik tegen kom en niet aan de grond is genageld is onveilig voor mij.[:D]
Er is zo veel dat je kan gebruiken als alternatief materiaal, als je maar je ogen open doet. [;)]
@Jurgen
Dat is een goed gedacht, zal ik ook doen, bedankt voor de tip.[;)]
mvg
Luc

janjozef

eigenlijk is dat het beste idee, ne roestbak volledig uitgebrand, er staan toch al geen ramen in

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

stanny

hier ook eens enkele foto's van men baan... de laatste, nieuwe en betere plannen liggen klaar, dit weekend wordt alles gedemonteerd en begin ik aan een raster frame als basis, geen mdf platen meer op schraagjes :) hier een paar beelden van opbouw, huidige toestand, enkele foto's van rollend materiaal... ik rij met M-rails, ac digitaal via central station

zijn er mensen uit omgeving laakdal?

eddy

Hoi Stanny,

Bij mijn weten zijn er twee mensen van Laakdal actief hier op dit forum nl Agrilla en mezelf.Wij zijn allebei ook aangesloten bij MSC De Kempen te Mol.Als ge eens contact wil opnemen geen probleem .Mijn E-mailadres eddypodevijn@telenet.be.

vriendelijke groeten en mischien ontmoeten we elkaar eens.Eddy

stanny

citaat:
Geplaatst door eddy

Hoi Stanny,

Bij mijn weten zijn er twee mensen van Laakdal actief hier op dit forum nl Agrilla en mezelf.Wij zijn allebei ook aangesloten bij MSC De Kempen te Mol.Als ge eens contact wil opnemen geen probleem .Mijn E-mailadres eddypodevijn@telenet.be.

vriendelijke groeten en mischien ontmoeten we elkaar eens.Eddy

hey eddy, ik zal zeker contact nemen! ik zit nog met teveel vragen over digitale besturing van schaduwstation ed... misschien kan jij me wat raad geven dan.

Ondertussen heb ik alles afgebroken en opnieuw begonnen, enkele foto's:
het baanplan

eerst alles afbreken en aan de kant zetten

dan begin spantenbouw en eerste spiraal

ondertussen is de kerstman geweest  en die had 3 leuke doosjes bij

dan schaduwstation beginnen bouwen, met oude wissels, maar ik ga de kapjes verwijderen

het lijkt meer op een zagerij dan op een modelbouwkamer op dit moment maar dat nemen we er graag bij :)

loebaske

Dat is normaal dat het een zagerij is...[;)]
maar in ieder geval goed bezig, proficiat

dingske

Het ziet er mooi uit. Ik zou zeggen doe zo voort.[:)]
Ik wil groot zijn in iets kleins.

harzfreak

Goed bezig.[:p][;)]
Groetjes Maarten

stanny

bedankt voor de goede commentaar, het eerste was maar geknutsel, nu ineens goed doen :)
ik had al een massa m rails, dus ga daar gewoon mee verder, de investering in nieuwe rails was me net iets teveel... ik ga ze wel proberen te verweren zodat ze er beter gaan uitzien... ik ging vanavond nog veel doen maar aangezien ik vast zit op men firma omdat men vriendin naar de kapper is en de sleutels mee heeft kan ik hiet niet weg... vrouwen h? :) dus nog maar enkele uurtjes het forum doorsnollen opzoek naar info over het automatiseren van men schaduwstation, echter niet veel te vinden. volgende week men CS binnen doen om te updaten, dan kan ik met s88 beginnen prullen, dat zal me wel de oplossing bieden. morgen een weekend naar amsterdam, er is daar een marklin store, ga eens kijken voor bovenleiding startset, zuiver als optisch gegeven, dan kan ik daar volgende week ook weer met klojen :)