Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

Koen

#165
Iedereen bedankt voor de positieve commentaren en aanmoedigingen. Ik heb veel te danken aan dit forum, met jullie tips en trics.

@Tom,
De sturing gebeurt via de intellibox. De koppeling met PC is reeds klaar.Nu nog verder digitaliseren en de seintableaus aanmaken.

@Ervin,

Misschien moet ik een opendeur of een jaarlijks modelbouwfeest organiseren [:D][:D][:D]





Nooit te oud om te leren

ERVIN

#166
citaat:
Geplaatst door Koen

.

@Ervin,

Misschien moet ik een opendeur of een jaarlijks modelbouwfeest organiseren [:D][:D][:D]









Lijkt me een heel goed idee,want de locs die je daarstraks op het forum hebt laten zien,dat is nog niet eens de helft h?.

Ik zal er in ieder geval zijn,ik hou van feesten!![:p][:o)]

Tom

#167
Jouw baan is ook de moeite waard Ervin, en vast van vele anderen ook.
Tom

ERVIN

#168
Bedankt Tom, en op een dag wordt ook jou droom werkelijkheid.[;)]

bartie

#169
Hallo,

misschien wel een leuk idee. Als al de forumleden die een baan (af of in opbouw) hebben (en dit zouden willen) eens een open dag hielden waar de andere forumleden eens konden komen kijken.
Zo kan je eens pronken met je baan, leren we mekaar weer wat beter kennen,kunnen eventuele vraagstukken visueel bekeken worden,...

Bart.

Koen

#170
@ Bartie,

Is misschien iets om over na te denken. Ik vind het leuk om de mensen die op het forum zitten eens te leren kennen. Bovendien weet je met wie je praat.

@Ervin,
Inderdaad, dit is maar een deeltje van de verzameling [:I]. PS: Ik hou eveneens van feesten (bij ons worden daarom de meeste familiefeesten gehouden [:D] [:o)]).
Nooit te oud om te leren

Tom

#171
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Bedankt Tom, en op een dag wordt ook jou droom werkelijkheid.[;)]

Bedankt Erwin, en dromen en plannen doe ik hoor.
Tom

Kedeng Kedeng

#172
citaat:
Geplaatst door bartie

Hallo,

misschien wel een leuk idee. Als al de forumleden die een baan (af of in opbouw) hebben (en dit zouden willen) eens een open dag hielden waar de andere forumleden eens konden komen kijken.
Zo kan je eens pronken met je baan, leren we mekaar weer wat beter kennen,kunnen eventuele vraagstukken visueel bekeken worden,...

Bart.


Dit zou inderdaad leuk zijn

Maar er zijn toch een paar dingen waar eens over nagedacht worden

?   Als we dit willen doen moet dit provincie per provincie, je kan moeilijk van limburg naar Antwerpen dan naar West-Vlaanderen en dan nog eens terug naar huis.

?   Als we dit provincie per provincie willen doen moet dit toch een paar dagen duren, als het maar
1dag zal duren kunnen er problemen komen want persoon A gaat kijken naar Persoon B zijn baan, en die gaat kijken naar persoon A zijn baan. Dan komen beiden voor een gesloten deur te staan.

?   Er moet dan ook een goede routen worden gemaakt.

?   Misschien kunnen we er wat adressen bij doen van treinschops, clubs, spotplaatsen en zo.

Ik ben er niet tegen hoor maar hier moet toch eens goed over nagedacht worden
Ik zou er zelf zeker aan mee doen maar heb nog niet echt een baan[V]

janjozef

#173
Bekijk het gewoon op wat langere termijn, begin al eens met af te spreken tijdens de msm-tentoonstelling in oktober en bekijk het dan verder. Op korte termijn krijg je zoiets toch niet goed geregeld. Daarna kunnen de geintresseerden afspreken in een regio en daar iedereen gaan bezoeken of zoiets.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#174
Klinkt allemaal goed, maar ik zie het toch niet zo zitten als er een 'bus' langskomt. Zoals wel bij meer baanbezitters het geval zal zijn, is er bij mij weinig ruimte voor 'publiek'.
Met 5 personen is het in "Marche-en-Bi?res" al behoorlijk 'vollen bak' ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#175
daarom zou het goed zijn dat iedereen mekaar zou leren kennen daarna kunnen er afspraken worden gemaakt. Voor mij hoeft het ook niet echt, naar een baan te gaan zien waarop juist sporen liggen. een afgewerkt baan kan natuurlijk altijd mijn interesse wegdragen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vdr

#176
citaat:
Geplaatst door bartie

Hallo,

misschien wel een leuk idee. Als al de forumleden die een baan (af of in opbouw) hebben (en dit zouden willen) eens een open dag hielden waar de andere forumleden eens konden komen kijken.
Zo kan je eens pronken met je baan, leren we mekaar weer wat beter kennen,kunnen eventuele vraagstukken visueel bekeken worden,...

Bart.



Awel da vind ik een heel goe gedacht ,allee zal het probleem bij vele modelspoorbouwers hetzelfde zijn als bij mij .
Plaats = weinig want elke m is besteed aan de baan , zoals bij mezelf ,kunnen en max 2 personen komen kijken . Maar ja ne mens moet keuzes maken ,me de treintjes spelen of opendeurdagen organiseren[:D]
 

vdr

#177
hoe plaats je de fotos hier ? ik heb geen website en mijn fotos staan onder Pickture package
Mijne  zolder trekt veel op die van koen en mischien nog anderen?
 

Gerolf

#178
Er is een onderwerp dat foto's plaatsen behandelt, en daar wordt photobucket gesuggereerd.
Stel dat het je ?cht niet lukt: ik heb eventueel wat webruimte vrij - stuur ze maar naar me door dan
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vdr

#179
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Er is een onderwerp dat foto's plaatsen behandelt, en daar wordt photobucket gesuggereerd.
Stel dat het je ?cht niet lukt: ik heb eventueel wat webruimte vrij - stuur ze maar naar me door dan


Awel daar zal ik is dankbaar gebruik van maken ,ik was mij al ambetant aan het maken. Ik zal er enkele doorsturen
Ik heb het verloop van de werken op foto gezet , maar ik zal het beperken,(t'zijn er een 70 tal)[:D]