5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2013, 12:17:34 PM
Citaat van: bollen neus op 30 mei 2013, 12:03:19 PM
Weet niet wat jullie onder "exclusief" verstaan, normaal is dat dus één model van............ en niet 400 stuks of meer van één model. Ik weet Nederlands is nu eenmaal een moeilijk verstaanbare taal hé?. ;)

Eric, dan bestaan er nauwelijks excl. modellen, de jouwe buiten beschouwing gelaten, en als je dan moet betalen voor een excl. dat is dan ook maar voor enkelen weggelegd ! Wat bedoeld wordt met excl. is dat het in principe voor de lezers van MSM bestemd is (maar later ongetwijfeld hier en op andere fora en ébay te koop zal aangeboden worden !)

Groeten Peter ;)

Aha, ik heb weeral wat bijgeleerd en voor in de analen te zetten, dat model heeft helemaal geen belangstelling in mij en ik niet in hem dan door het principe .

En Peter(gaathetbeter) mijn modellen zijn ook niet enig te noemen hoor, ik weet mannen die ze nog beter maken en daar kan ik dan nog van leren. ;) (wel landen waar je het niet van zou verwachten hoor)

modèlisme

Voor de record, ik heb geen winkel, ik heb alleen maar een uit de hand gegroeide hobby.
 

Koen

@Modèlisme,

Paul, ik begrijp uw reactie maar niets weerhoudt U om samen te zitten met MSM om nieuw project op te starten met producten die U op de markt brengt.
Bovendien is het een fenomeen dat je meer en meer in de markt ziet verschijnen. Groepsaankopen van bijvoorbeeld stookolie of energie in het algemeen worden door de overheden aangemoedigd en zelfs georganiseerd.
Ik kan het initiatief van MSM alleen maar toejuichen en ik hoop dat er nog dergelijke initiatieven volgen. Ik denk niet dat MSM winst doet op de verkoop van deze modellen (of ben ik naïef  :-X). Het enige voordeel dat ze zouden kunnen hebben, is een stijgend aantal abonnementen, wat we touwens alleen maar kunnen aanmoedigen.
Als MSM dit initiatief niet had genomen, zouden er zeker anderen geweest zijn. Dit merk je uit een aantal topics op dit forum. Ook clubs doen dit (echter op een kleinere schaal). Het verschil wordt gemaakt doordat MSM een groot publiek bereikt heeft (met een grote verkoop tot gevolg) en dit kan dit bij firma's als de uwe  mogelijk gevoelig liggen (wat begrijpelijk is).
Paul, voel U niet benadeeld maar bekijk het als een uitdaging voor de toekomst. Praat met MSM, breng iets interessant uit voor ons als modelbouwers! Ik ben van mening dat zowel de fabrikant als consument hier beter van wordt. Vandaag is het een product van B-models, morgen het uwe?
Ik was oorspronkelijk niet van plan deze 55'er aan te schaffen aangezien ik er al een aantal in mijn collectie heb maar dit initiatief vond ik tof en aanstekelijk. Dit vraagt gewoon om ondersteuning. Luc speelt niet de rol van verkoper maar is eerder de spreekbuis tussen MSM en de modelbouwer.
Bij deze wil ik MSM en Luc een hart onder de riem steken. Laat U niet ontmoedigen. Reacties op nieuwe initiatieven krijg je altijd (positief en negatief) daar er altijd verschillende partijen zich betrokken voelen. Ik (en ik hoop velen onder ons) kan dergelijke initiatieven alleen maar toejuichen! Bedankt en ik hoop zeker op een vervolg.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

argilla

juist gezegd  ;)
Luc is enkel het "aanspreekpunt" .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

modèlisme

#154
Ik heb helemaal niets tegen het feit dat er groepsaankopen worden gepland, zeker ook niet door MSM.
Ik vond het zo belachelijk dat iedereen die er eentje had gekocht, schreef: " ik heb betaald ",en daarop een andere : " ik ook ". bijna 5 paginas .
Daar dient dat forum toch niet voor. Ik lees het forum niet om te lezen wie slecht slaapt of dat ze betaald hebben.
En jullie weten net zo goed als ik dat hetgeen ik doe niet is om van te leven. Ik ben in pensioen en kan met mijn pensioen goed rondkomen. Treintjes is een uit de hand gelopen hobby voor mij, meer niet.
Dit forum dient niet om te zeggen dat ze goed slapen omdat MSM komt of dat ze betaald hebben.
Maar meer om de artikels " ooit zal het klaar zijn " de tips en triks en zo verder. Iets waar modelbouwers iets kunnen van leren. En geloof mij sommige rubrieken zijn prachtig en leerzaam.
Als ik iets te verbergen had zou ik toch niet mijn naam op het net plaatsen. Iedereen kan zien wie er achter modèlisme zit, dat is geen geheim. Sommige doen dit wel en geven hun naam niet op en denken hun te veschuilen achter hun pseudoniem.
 

bellejt

dat ik heb betaald is makkelijk te verhelpen door gewoon een lijst aan het begin te zetten en daar op in te vullen wie zijn betaling reeds is ontvangen.De leden waar iets mis is kunnen dan via PM kontakt opnemen met betreffende.Dan wordt het draadje effektief niet vervuild door pagina's betaald.Is zomaar een idee maar dan staat wel bekend wie er allemaal 1 heeft besteld.Maar dat zal de andere leden die niet deelnemen vermoedelijk wel een zorg zijn.

Koen

@Paul,

Ik heb blijkbaar uw reactie verkeerd geïnterpreteerd (dat is het risico van een geschreven gesprek op het forum).
Maar goed. Ik kan begrijpen dat je inderdaad het niet leuk vindt om steeds te lezen "ik heb betaald" maar ik denk dat er wel meer zaken zijn die de persoon in kwestie niet interessant vindt.
Meestal lees ik het forum diagonaal en pik ik de interessante zaken er uit. Ook de topics zoals te koop, bekijk ik vluchtig. Is er iets interessant, lees ik het grondiger en anders klik ik door naar het volgende onderwerp. Op deze wijze blijft het boeiend en leuk om het forum te lezen.
En het mag gezegd worden: dit forum er zeker mag wezen! Misschien "zeveren" we wel eens te veel maar al bij al heb ik al veel opgestoken uit wat er geschreven werd.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Citaat van: modèlisme op 30 mei 2013, 16:59:43 PM
Ik vond het zo belachelijk dat iedereen die er eentje had gekocht, schreef: " ik heb betaald ",en daarop een andere : " ik ook ". bijna 5 paginas .


Daar treed ik je dan wel in bij. Maar dat is dan net hetzelfde als bij de draadjes over MSM X, daar zie je ook eerst 2 of 3 pagina's met "ik heb'm" of "ik heb'm nog niet".

Een lijstje met wie betaald heeft lijkt me ook zinloos. Niet iedereen zit hier op het forum en ik veronderstel dat je zelf wel weet of je betaald hebt of niet. Als er echt iets fout gegaan is, dan zal dat ook wel door MSM opgemerkt worden en zullen zij zelf nog wel een herinnering sturen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

De vele pagina's die in draadjes als dit ontstaan... misschien is het wel nuttig om een forumregeltje te herhalen:

Is je bijdrage nuttig?
Vraag jezelf af of je post iets bijdraagt aan het draadje waar je het plaatst.
- Hoort het bij het lopende onderwerp?
- Hebben anderen er iets aan?
- Of is het toch op zijn minst humoristisch?

;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Volledig met je eens Gerolf, soms vind je het bos niet tussen de bomen in één topic, door al die neven reacties die niets te maken hebben met het topic zelf

modèlisme

 

Kris

Hallo,
Ik ben het er Volledig mee eens dat veel draadjes de laatste tijd echt niets meer met modelspoor te maken hebben , ik lees graag topics waar ik iets van opsteek maar draadjes met "ik heb betaald" de draadjes zoals het draadje over jocadis , probleme 3rail forum... Laten mij meer en meer afhaken , draadjes zoals de high line , (ik doe helemaal geen landschapsbouw) zijn , ondanks dat ik dit niet zelf doe prachtig om te lezen , en ik steek er dingen van op die ik voor totaal iets anders bruikbaar zijn.
Kris

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ook al ben ik het niet oneens met jullie, toch wil ik graag een paar dingen nuanceren.

1. Dit forum speelt ook een beetje de rol van 'club', en daar mag het er volgens mij al eens iets minder ernstig aan toegaan.

2. We gebruiken het forum als contact met de lezer. In het geval van de actie met de 5523 houden we mekaar op de hoogte. Ook bij een nieuw nummer horen we toch graag dat de distributie een beetje vlot verlopen is, al heeft de redactie ook graag kritiek op de inhoud, zowel positief als negatief.

Wat dit draadje betreft: wie hier met vragen zit over zijn persoonlijke bestelling mag me altijd contacteren.

Als het enigszins mogelijk is zal ik dit weekend een mailtje versturen naar al diegenen waarvan we de betaling binnenkregen, en een ander mailtje naar diegenen wiens betaling we (nog) niet ontvingen. Hou jullie mailboxen in de gaten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Blijkbaar heeft Luc het te druk gehad afgelopen weekend, we wachten rustig af wie weet volgend weekend. ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154