Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

H0 Bahn Bad Wünnenberg

Gestart door sneeuwregen1, 25 februari 2013, 10:29:04 AM

sneeuwregen1

Hallo iedereen,

Maar ik heb de naam gekozen! Iedereen die gestemd heeft bedankt! (y)

Het word: Bad Wünnenberg!

Zou de Moderator mijn draadje dus willen veranderen in:

HO Bahn Bad Wünnenberg

Alvast bedankt!! ;D De poll kan verwijderd worden!

groet,

Daniel

doomslu

Citaat van: sneeuwregen1 op 03 april 2013, 21:39:17 PM
Nee het verbaasde mij ook op zo'n ruimte maar het zag er niet gek uit of zo. Zal in het weekend het nog eens uitleggen en dan een foto maken. Is het voor iedereen misschien wat duidelijker! ;D

groet,

Daniel
Ik ben benieuwd naar het resultaat...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sneeuwregen1

oh ja, Dat plan euhh. Heb er in het weekend niet aan gedacht, :-[sorry? Zal kijken of ik dat een dezer dagen kan doen!

Ben trouwens ook weer bezig met wat andere ideeën aan het bekijken. (ik heb straks echt een heel baanplan boek! ;D)

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Het uitleggen toch niet gedaan. Heb namelijk wat anders verzonnen.

Hier het plan:



Het is dus een pendelbaan van het schaduwstation (niveau 0) naar Het station (niveau 1).

Vanuit het schaduwstation loopt het spoor omhoog naar circa 10/13 cm.

Het station, omdat ik niet zoveel ruimte geen omloop mogelijkheden maar 3 opstelsporen waar een andere loc kan staan om de terugreis te verzorgen.

Het reizigersstuk heeft 2 perronsporen waar een railbus kan komen rijden,
een pendeltrein en kleine (inter)nationale trein.

Het goederenstuk heeft ook 2 sporen (middelste spoor heeft dubbelfunctie) hier komt vooral bestemmingsverkeer en er kan een posttrein rijden.

Zijn er vragen/verbeteringen/kritiek, ik hoor het graag.
Zit nog te twijfelen of ik toch geen omloop mogelijkheid moet maken (tussen spoor 1 en 2). Wat vinden jullie?

M.v.g,

OlivierV

Ik vond het vorige plan eerlijk gezegd wel beter. Omloopmogelijkheid tussen 1 en 2 zou ik zeker doen, anders zal het snel gaan vervelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sneeuwregen1

Ja dat moet ik even uitzoeken. Welk plan vind ik het beste. heb er inmiddels een stuk of 7, dus dat ga ik rustig bekijken.

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo iedereen,

Vandaag nog een plan uitgewerkt. Deze had ik al een weekje of wat klaar maar er zat (naar mijn mening) een structurele fout in.
Die heb ik vandaag opgelost dus hier is het:




Allereerst, het schaduwstation gaat van een hoogte van 12 cm naar 0
Het reizigersstation is op 12/14 cm hoogte.
Het goederenstuk is op een hoogte van 18/23 cm.
De groene lijn geeft de scheidslijn aan tussen het goederen stuk (18/23 cm) en het station (12/14 cm)

Nu het verkeer. Vanuit het schaduwstation loopt het spoor langzaam omhoog en komt het rechts uit de tunnel. Het komt uit op het reizigersstation. Deze heeft 3 sporen.
Spoor 1 is voor de kortere bestemmingstrein. Dus een loc met een paar kleine wagons. Perron is 70 cm lang.
Spoor 2 is eigenlijk alleen voor een railbus bestemd of een loc met hooguit 2/3 wagons. Perron is 45 cm lang.

Spoor 3 is het keerspoor om naar het goederenstation te gaan. Dit is een rare constructie, ik weet het maar zo heb ik de ruimte voor dat goederenstuk. De goederentrein moet dus een duw/trek loc hebben.
Ook is er op dit spoor plaats voor een sporadische (inter)nationale trein. Omdat zo'n trein hier niet regelmatig komt en het goederenstation ook niet meer de drukste is, kan er gewoon een paar minuten op een verse loc gewacht worden.

Er is dus geen omloop mogelijkheid maar voor perron 1 en 2 is er een opstelspoor en bij 3 moet duw/trek trein zijn of wachten op een verse loc vanuit het schaduwstation.
Het zal niet werkelijkheids getrouw zijn maar ik denk dat ik viel rangeer plezier heb aan dit plan.

Het schaduwstation bestaat uit 3 opstelsporen van circa 1 meter lang.
Dan het goederenstuk. Dit heeft 2 sporen waar stuk goederen worden geleverd voor het dorpje/stadje.

Het is een idee van een in het begin van de 20ste eeuw bloeiend kopstation dat na de 2e wereldoorlog in verval is geraakt.
In de tijd van het oude keizerrijk en het interbellum kwam er in Bad Wünnenberg Regelmatig internationale treinen, had het 7 sporen en was het goederenstation 3 maal zo groot.

Nu neemt het verkeer steeds verder af en zit de DB zelfs te denken om het te verkleinen tot 2 sporen.
Een nostalgische baan dus.

Ik vind dit het beste plan met op NR 2 degene die ik gister getoond heb

Gr Daniel

sneeuwregen1

Ik begin steeds meer overtuigt te raken van het laatst geplaatste plan!
Kan ik lekker weatheren. Ben er dan van plan om er een kleine stad van te maken die na de oorlog in een neergaande spiraal is geraakt.

In plaats van Romantiek, dramatiek in Bad Wünnenberg! ;D

Is weer eens wat anders!
Heb gister de noch grassmaster 2.0 besteld. Hij zou deze maand geleverd moeten worden. Weet iemand of hij op tijd gaat komen. Kan dat niet op de Noch site vinden. :-\

groet,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo iedereen,

Even een berichtje. Vandaag een mooi dag. Heb voor een bedrag van 30 euro gloednieuwe auto/poppetjes/scenery besteld op marktplaats met een winkelwaarde van dik 100,-!! (y)

Hier dus een blij modelbouwer! ;D

heb nog wel een paar vraagjes over mijn baan.

Wil een roco multimaus aanschaffen maar kan ik dat beter doen wanneer ik het hele houten frame af heb/ of nu al?
Moet ik een ringleiding aanleggen voor een baan van krap 1 bij 2 m?


Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo iedereen,

Gisteren mijn pakketje binnen gekregen dit zat erin:


Poppetjes/auto's en Zonnebloemen (ik weet het verkeerde schaal, denk dat ik er een diorama van maak of achter op mijn zet)


Mooi spoorboek.

30,- bij elkaar inc. verzendkosten! Alleen het boek kost nieuw al 30 euro!
En alles is echt helemaal gloednieuw! ;D hier is een blij modelspoorder!!!!

Heb alvast een scène gemaakt:



Terwijl pap op het toilet zit zorgt oom voor een regenbui voor de plantjes ;)
Terwijl 2 zeemannen hoofdschuddend zitten te kijken, en de zoon met zijn vriendin zit te flikflooien! ;D

Dit komt dus allemaal op mijn baan te staan straks!

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo iedereen,

Hier is een heel vrolijke modelbouwer. Vandaag mijn 2e aanwinst van de week!

JAWEL HOOR DAAR IS WEER!!! DE NOCH GRASSMASTER ZWEI PUNKT NUL!





Hij ziet er mooi uit, met 3 zeven. De kleinste voor 1,5 en 2,5 mm. De middelste voor 4,5 en 6 mm. En de grootste voor de 12 mm. Hij is goed afgewerkt en robuust. Maar nu, hoe doet hij het? ???

een uur geleden lag hij nog bij de MTE een half uur geleden had ik hem in mijn handen en 10 minuten daarna had ik dit resultaat:





Dit was poging 3 in 10 minuten. De 1e keer had ik hem niet aangezet :P ;D
Nr 2 hield ik hem te hoog en bij nr. 3 ging het goed.

Het kan nog stukken beter. maar het is even oefenen. Dit is trouwens de 12 mm. De 1,5 ging in 1 keer fantastisch! (y) Ik ben tevreden tot nu toe en ga morgen in Houten maar op zoek naar vezeltjes,vezeltjes en nog een vezeltjes!!! ;D

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Vandaag weer een bezoekje gebracht aan Houten.Dit zijn de aankopen:




Had het pakketje van Vollmer helemaal niet nodig. Maar hij was gloednieuw en te goedkoop om te laten liggen! :D
En groen sisal gescoord voor een prikkie! Kan ik mijn dennenbomen productie ophogen. Verder nog paar leuke lastdieren, mooie hekjes van Kibri, en een paar wagonnetjes. Last but not least, het laadgoed van de 2 heren uit zaal 3 jaar!

Was weer erg gezellig!!!

Groet,

Daniel

sneeuwregen1

Hallo iedereen

Kan jullie berichten dat ik bezig ben met een scenery bedrijfje. Ik wil op termijn ook op houten gaan staan, en mogelijk andere beurzen. Als dit een succes wordt, zal ik misschien ook een internetsite/webshop opzetten.

Greepje uit het toekomstige assortiment:

Grasmatten/velden(graan,bloemen etc.), schuimvlokken, graspollen/stroken (bloemen, groenten etc.),naaldbomen, knotwilgen, wijnranken en nog veel meer!

Vind het leuk om voor anderen dingen te maken en kan hierbij ook mijn andere interesses, economie, marketing etc. kwijt!! (y)
Maar ook omdat ik zo de hobby voor mezelf betaalbaar kan houden!

Zullen dus de komende tijd minder updates over de nieuwe baan komen. Ook omdat mijn ouders vandaag een bod hebben uitgebracht op een huis!

Groet,

Daniel

Binco

Tof om te horen dat er mensen zijn met initiatieven!
Veel succes verder,  8)

janieburton