Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

reeves

Ziet er goed uit Olie, één kleine opmerking , bij u vleesman trafo gaan de draden naar een lusterklem, deze is vastgeschroefd zie ik, opletten dat je de vijs waarmee je dit doet niet te diep aandraaien, ivm kortsluiting, is iets waar je misschien over kijkt maar na zelf eens een plotse kortsluiting te hebben nadat ik ongeveer hetzelfde had gedaan kan je , geloof me, wel even bezig zijn met het ontdekken waar de sluiting zich bevind.

Voor de rest ziet er het zeer mooi uit al vooral die rotsformatie en het portaal benieuwd als het ingekleurd is

Groet Tom

OlivierV

Bedankt Tom, heb dat suikertje nog maar eens opnieuw bevestigd en gedubbelcheckt, alles werkt goed.

Door de indeling van mijn baan is dit uitneembare stukje zeker geen luxe. Erg handig wanneer je aan de baan aan het werken bent en veel over en weer moet lopen en geen zin hebt om telkens onder de baan te kruipen. Er staan gelukkig nooit heel veel treinen op, dus ik kan ze nog gerust op de andere stukken baan parkeren.
Het uitneembare stuk zet ik dan ergens tegen de muur uit de weg.

Wat je verder ziet zijn kabels die op de grond slingeren, die leiden naar de stekkerdoos die ik vorige week fabriceerde waar mijn centrale zicht bevindt.




Na wat gerij werd het weer tijd om nog eens wat verder te doen aan de ruwbouw van het landschap op de overige twee bakjes. Dat ging vrij vlot, gisteren bracht ik weer een oever aan met isolatieplaat en gips, wederom werden stukjes van Bellevue gebruikt, vandaar het groen.
Vandaag ging ik verder met de bodems op de bak met bocht en het aanbrengen van 2 dunne contouren van een rotspartij langs het spoor. De ruimte is net gepast. Morgen gaan we weer verder en dan zullen we allicht ook weer wat knoeien met gips.

Uiteindelijk is er dan toch niet gekozen voor het schilderen van de rotsen op de achtergrond.



Vandaag hebben we weer verder gegipst en rotsen gecreëerd. Ik ben bijlange nog niet klaar maar het einde van de gipswerken komt er wel aan.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

trouwens links (foto 1) staan die wagons gereed om te ...... (schijnbaar van die fout nog niet geleerd  :-[ :'( ;)), 't ziet er een fraaie baan uit !  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 augustus 2015, 20:56:25 PM
trouwens links (foto 1) staan die wagons gereed om te ...... (schijnbaar van die fout nog niet geleerd  :-[ :'( ;)), 't ziet er een fraaie baan uit !  ;)
Niet goed gekeken, rechts staan der ook nen helen hoop om van de tafel te rollen. :D

Enig verschil met die ene module van vroeger, dit is vlak, die andere wagens die er eens afrolden stonden op een helling van 3%  :-\

Muchas Gracias trouwens! :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#484
hoop dat je binnenkort niet hoeft te zeggen "Had ik je goede raad maar niet in de wind geslagen !" Ik dacht rechts een plankje te zien maar inderdaad daar niet goed gekeken, maar een stoot en even botsen is vaak al genoeg om even later te moeten vloeken ! :-\ :-X

raf

ik zou twee stukjes maken die je kunt op klappen als het stuk er tussen uit is zodat ze der zeker niet kunnen vanaf rollen

die berg kun je laten over hangen voor een gedeelte .dan rijd de trein een stukje onder de berg en heb je iets meer lijf in de styro om wat meer diepte te krijgen
het moet geen 5 cm zijn die overhang maar 1 of 2 cm dan win je op uw diepte reeds de helft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

een vraagje over je stekkers aan de modules.  Ik zie dat je Molex gebruikt, maar waarom niet aan de binnekant/onderkant van de modulebak ?  Nu riskeer je dat er iemand tegen aan stampt en ze los komen.   Of wil je ze in het zicht houden ?   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 15 augustus 2015, 10:18:58 AM
een vraagje over je stekkers aan de modules.  Ik zie dat je Molex gebruikt, maar waarom niet aan de binnekant/onderkant van de modulebak ?  Nu riskeer je dat er iemand tegen aan stampt en ze los komen.  Of wil je ze in het zicht houden ?
Je zegt het zelf. ;)

En de enige persoon die er loopt is ik, toeschouwers kijken toe van achter het schaduw (om het gevoel te hebben dat ze aan de overkant van de Maas zitten).

Hou ze graag in het zicht, werkt ook handig en de enige die een beetje ongelukkig is geplaatst is die aan de module langs de rotsen.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 16 augustus 2015, 11:23:11 AM
En de enige persoon die er loopt is ik,

Begrijp wat je bedoelt,
vroeger was ik ook niet zo lomp en onhandig,maar tijden veranderen! ;D ;D

;)

OlivierV

#489
Vandaag was het weer gipsdag. Naast gipsen werden ook delen die reeds lang hun gipslaag hadden gekregen in een kleurtje gezet. Er werd voor een lichte bruintint gekozen die ik in een grote emmer vond. Naar mijn mening wel een goede kleur om verder op te gaan wat betreft schilderen van rotsen en aanbrengen van groen en meer van dat.

Ook werden boven op de berg enkele dennen van de vorige baan geplaatst, naar mijn mening staan ze daar prima. De meer geslaagde exemplaren staan uiteraard voorin. De anderen achterin. Wel zal ik er nog eens een aantal moeten bijmaken om de boel daar wat op te vullen.



De overige stukken isolatieplaat werden ingesmeerd met gips. Ook heb ik wat geëxperimenteerd om structuur te verkrijgen. Door voor het aanbrengen van de gipslaag wat te steken zoals een halve gare in de isolatieplaat vielen er brokjes uit, daarna insmeren met gips geeft ietwat meer reliëf en structuur aan de rots. Enkel nog een rots of 3-4 maken voor in de bocht en dan is het ruwe werk ook weer gepasseerd.

Tevens ben ik ook bezig met het water een basiskleur te geven. Er zullen wel nog een hoop lagen volgen eer er modelwater op komt te liggen. Want je wil natuurlijk dat je water een natuurlijk kleurtje heeft.

Loc 5408 passeert hier met een gemengde cargo richting Namen.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Zie er goed uit Olivier!

Groet Tom

Michiel

Dit heeft iets! Je moet het maar durven doen, zo steil en hoog tegen de muur gaan plaasteren, maar dit heeft potentieel! Met wat rots-sculpteerwerk en begroening word dit nog een heel indrukwekkend stukje spoor langs de Maas.  8) 8) 8)

Ik volg met aandacht.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Dit is bij sommige clubs ook wel te zien zo plamuur tegen de muren, zelfs in Hamme op spoor 1 baan is dit zo gedaan, voordeel is dat anders een verloren zijde nog nuttig gemaakt wordt als deel va scenery.
Den Eric.

Floris

Het maakt vooral de treinen lekker klein in verhouding. Wel tof dat dat op zo'n vrij kleine baan nog goed effectief lukt zo!

SuSke

Wordt een mooi rotsmassief Olivier.
Ben benieuwd naar de kleurschakeringen die je er gaat inbrengen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.