Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

OlivierV

Kijk eens beter, dat is de uiterst linkse bak, daar stijgt het spoor naar het niveau waar het op de middelste 3 bakken voor het station plat is. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Prutspriegelpruts, er ontbreekt precies nog veel ...

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


OlivierV

Ik mistte wat rails, 'k heb mijn 2 DKW's goedkoop kunnen aankopen, 'k ben ook onder de indruk van de fijne afwerking alweer van Tillig.



Bijgevolg gaan we weer wat rails + materiaal voor mechanische wisselbediening bestellen na mijn examenperiode of tegen het einde ervan, zodat ik in de lesvrije week heel wat werk gedaan kan krijgen.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Werd tijd dat er hier ook eens wat gebeurd hé  :) :)
Dat er hier wat leven in komt  ;)

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 13 december 2013, 10:37:24 AM
Werd tijd dat er hier ook eens wat gebeurd hé  :) :)
Dat er hier wat leven in komt  ;)
Klopt zeker!

Heb ook al wat zitten ronddenken wat ik qua stijl van stationsgebouw wil, dacht eerst te gaan voor dat Kibri station, maar er is volgens mij iets veel leukers, namelijk dat van Wetteren, lijkt mij qua gebouw ook nog haalbaar al zal het allicht niet perfect zijn want het zal mijn eerste zelfbouw zijn.

Enkel het gebouw, die schuine dingen die jammer genoeg niet uit beton zijn (zodat ze skatebaar zouden zijn) ga ik er niet bij nemen uiteraard.

Prent geleend van railwaystory


Groet!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76


Ik ken het station van Wetteren wel, rij er soms na het werk voorbij wanneer ik naar huis rijd (werk in Wetteren). Leuk stationnetje  :)
Zal een leuk projectje zijn.
Het dak van de lage gebouwen lijkt me wat moeilijker. Zelfbouw gebouwen is momenteel niets voor mij, ik vrees dat dat meer frustraties gaat opleveren dan plezier  ;D


Veel succes en post maar foto's.

OlivierV

't Is zeker een leuk station, 'k ben er vroeger genoeg geweest. De daken van de lage delen van het gebouw zijn inderdaad niet van de gemakkelijkste denk ik. Maar ik denk dat het wel haalbaar is, er zitten geen duizendeneen hoekjes en kantjes aan.

Natuurlijk, eer ik hier aan begin moeten de rails toch liggen hoor ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Had beter dat van Ronse gekozen,dat hebben ze destijds afgebroken in Kortrijk en terug opgebouwd in Ronse,
misschien willen ze het nu wel naar Overmere-Berlare brengen... 8) ;D ;D

;)

Chrisrail

#99
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 19 december 2013, 16:42:34 PM
Had beter dat van Ronse gekozen,dat hebben ze destijds afgebroken in Kortrijk en terug opgebouwd in Ronse,
misschien willen ze het nu wel naar Overmere-Berlare brengen... 8) ;D ;D

;)

Ze kunnen in kortrijk wel wat van afbreken maar het station in Ronse is wel Oud-Brugge. Als ik me niet vergis heeft men het zelfs verkeerd opgetrokken met de oorspronkelijke perronzijde aan de straatkant.

Groetjes

Steven

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 19 december 2013, 17:12:21 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 19 december 2013, 16:42:34 PM

Ze kunnen in kortrijk wel wat van afbreken maar het station in Ronse is wel Oud-Brugge. Als ik me niet vergis heeft men het zelfs verkeerd opgetrokken met de oorspronkelijke perronzijde aan de straatkant.

Groetjes

Steven

Ja,ik zal mij weer eens vergist hebben(begint een gewoonte te worden)
Ik wist wel dat het ooit ergens anders gestaan heeft en heb er dus maar een slag in geslagen

;)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 19 december 2013, 16:15:05 PM
Citaat van: Stieven76 op 13 december 2013, 10:37:24 AM

Heb ook al wat zitten ronddenken wat ik qua stijl van stationsgebouw wil, dacht eerst te gaan voor dat Kibri station, maar er is volgens mij iets veel leukers, namelijk dat van Wetteren,

Mogelijk kunnen deurtjes en ramen (waarvan ik er nog een aantal op overschot liggen heb) uit het kibri-station wel dienen...
Ofwel moet je eens bij Jean-NEEB ten rade gaan,die kan dat goed etsen!

;)

OlivierV

Brol op zolder gesmeten ...


Bellevue op zolder

'k Heb mij eventjes een uur bezig gehouden met de overige bakken te voorzien van een ringleiding en gaten zodat ze aan mekaar gemonteerd kunnen worden. Vervolgens heb ik de bakken naar de zolder verhuisd.

Daar kan de in volledige lengte op de vloer uitgestald worden ...

Wanneer het ooit klaar zal geraken dat weet ik niet, nu of binnen 10-15 jaar, dat zien we wel.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#104



Tijd geleden 4 Tillig flexteg wissels op de kop kunnen tikken voor niet al te veel, vandaag heb ik deze wissels bedraad voor puntstukpolarisatie en op de modules weesten leggen. Hier zijn de 2 exemplaren op bak 2 te zien, op bak 4 liggen ook nog eens 2 exemplaren.

Volgende is de DKW's bedraden en dan eens de wissels vastleggen die reeds met mekaar kunnen verbonden worden op schelletjes kurk.

Traag en gestaag zal de boel ooit wel af geraken. School en andere zaken hebben nu prioriteit...


Groet en tot nog eens.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan