Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

Stieven76

Ah zo  ;) Gaat daar dan niet enorm veel ballast in kruipen?

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 21 september 2013, 20:05:09 PM
Ah zo  ;) Gaat daar dan niet enorm veel ballast in kruipen?
Ik gok niet veel meer dan met normale kurk onder de rails ;)

Nu denk ik niet dat ik deze methode zal blijven gebruiken aangezien er heel wat tijd in komt te zitten, reken maar een uur voor deze 2 sporen daar je er anders misschien een kwartier - 20 min over zou doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier,

nu had ik toch een andere redenering van jou verwacht  :( :o ::) :-[  als je stoken gebruikt hoef je enkel tss de rails ballast aanbrengenmet Johnny's kurken tss de rail en bovendien openingen tss de kurken dus veel meer balast, wat je uitspaart met die kurk verlies je met ballasten !
Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Voor 50€ heb je een rol kurk waar je je leven lang mee voortkunt Olivier!  ;)

OlivierV

Voor de volgende bakken zal ik wel een rol kopen hoor, want daar zitten wissels in.

'k Heb nu net het stootblok in de ballast gestoken, het oogt eigenlijk wel realistisch, wanneer het droog is post ik wel een plaatje.
Dat ik wat ballast zou verliezen heb ik ook al bij stilgestaan, maar goed en keer eigenwijs doen kan geen kwaad. Al die schellekes snijden is een behoorlijk werkje waar veel tijd in kruipt, als je die niet hebt zou ik er al niet aan beginnen. Ik beschouw het dan ook als een eenmalig probeersel. ;)

Groet,
Vindingrijke onnozele Olivier.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 21 september 2013, 20:52:44 PM
onnozele Olivier.

zelfkennis is het begin der wijsheid !
Groeten Peter ;)

OlivierV

#66
Hier een beetje ballastkunsten na een nachtje drogen, precies steenhard.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steven123

Dat ziet er goed uit, succes ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

niko

Zijn dat de schellekens kurk die je hebt belast ?
mvg Niko

OlivierV

Citaat van: niko op 22 september 2013, 20:25:13 PM
Zijn dat de schellekens kurk die je hebt belast ?
't Zal wel zijn datte, ge kent mij toch, alle vijzen kwijt, bijgevolg loopt dan ook alles gesmeerd. ;)

Groet,
spoorwegmodelman
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

haha zelfkennis is het begin van alle wijsheid  ;)
Ik vind het er wel goed uit zien met het ballast erop.
mvg Niko

Binco

De prijs van de ballast kan je minimaliseren wanneer je echte steen ergens gaat scheppen en zeven ...
Soms bekom je zo zelfs een beter resultaat! en kostprijs wordt hierdoor serieus gereduceerd!
Voor zandsoorten is het soms ook niet slecht eens buiten te gaan kijken. Met de juiste stappen (drogen, zeven, ...) is dit allemaal zeer bruikbaar  ;)

OlivierV

#72
Citaat van: Binco op 22 september 2013, 22:33:35 PM
De prijs van de ballast kan je minimaliseren wanneer je echte steen ergens gaat scheppen en zeven ...
Soms bekom je zo zelfs een beter resultaat! en kostprijs wordt hierdoor serieus gereduceerd!
Voor zandsoorten is het soms ook niet slecht eens buiten te gaan kijken. Met de juiste stappen (drogen, zeven, ...) is dit allemaal zeer bruikbaar  ;)
Voor zand ga ik uiteraard buiten nog eens zien om eens te kijken of het te doen is om dienstpaden aan te leggen.

Citaat van: niko op 22 september 2013, 21:46:37 PM
haha zelfkennis is het begin van alle wijsheid  ;)
Ik vind het er wel goed uit zien met het ballast erop.
Bedankt, binnenkort meer ballastresultaatfoto's.

Ondertussen het bakje voorzien van rails.


Om te moduleovergangen wat te verzekeren werk ik met een schroef die aan de railstaaf gesoldeerd is, eens de ballast erop ligt zie je er haast niks meer van. Moest het alsnog nodig zijn dan kan ik het aan de andere kant nog altijd bijslijpen zodat de zichtbaarheid van de vijzen minimaal wordt. Handige hieraan is dat je de hoogte altijd nog een beetje kan bijregelen wat minder handig is met nagels.


En dan nog eens onderaan kijken, elk stuk flexrail is voorzien van stroomvoorziening, iets wat ik uiterst belangrijk vindt zodat een trein ten alle tijde overal vlot zal kunnen rijden. Tijdelijk liggen er ook 2 kabeltjes naar een suikertje aan de voorzijde, dit om makkelijk de multimaus/transfo te kunnen aan sluiten op de modules wanneer ze in aanbouw zijn.


Morgen dan weer wat verder doen aan Labo JavaBasic en Labo Windhoos en wat siskunde.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel




Om te moduleovergangen wat te verzekeren werk ik met een schroef die aan de railstaaf gesoldeerd is, eens de ballast erop ligt zie je er haast niks meer van. Moest het alsnog nodig zijn dan kan ik het aan de andere kant nog altijd bijslijpen zodat de zichtbaarheid van de vijzen minimaal wordt. Handige hieraan is dat je de hoogte altijd nog een beetje kan bijregelen wat minder handig is met nagels.

Moduleovergang[/on Flickr


Ik denk niet dat je achteraf nog veel aan die vijskes zal kunnen bijregelen,
Als je dat wil ben je beter af met bout,moer en contermoer

OlivierV

Dat bijregelen geldt voor tijdens het plaatsen, eens ingebed moet je daar niet meer aan bijregelen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan