Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Messe in Nurnberg2006

Gestart door wisselstromer, 11 januari 2006, 13:19:58 PM

wisselstromer

Gaat er iemand van jullie al dan niet naar de Messe dit jaar?
Ik ga de 3de feb naar de beurs.
Moet er nog iemand gaan kunne we mss een goei pint gaan pakken en wat over de nieuwigheden dicussieren.

mvg
wim de wisselstromer
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

mark7758

Ik ga er donderdags heen en ben dan vrijdag en zaterdag op de beurs.
Ben al druk met de afspraken met de fabrikanten.
Babbelen doen we al zeker bij Marklin, FLeischmann en Piko. De rest komt vanzelf.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kedeng Kedeng

Ik zou ook graag willen gaan ( als ik mijn vader zover krijg)

Waneer begint het en eindigt het?
Zij er alleen treinen?
Kan iemand mij het adres geven dan kan ik kijken op de gps en weet ik hoever het ligt?

wisselstromer

he loopt van 2 tot 7feb maar het is een vakbeurs . Het "gewone volk" mag er (eigenlijk) niet binnen maar als je er in het weekende rond loopt zijn meer dan de helft particulieren zoals ik zelf. Ik heb de kaarten via een winkelier vastgekregen.
het zijn niet alleen treinen maar er worden alle nieuwigheden van alle soorten van speelgoed voorgesteld.

meer info onder
www.spielrwarenmesse.de
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kedeng Kedeng

Oke bedankt,
is wel jammer[:(]

wisselstromer

bwa
jammer
als je voor de treinen gaat kan je beter in het najaar naar keulen gaan want daar zie je eigenlijk het zelfde + dan nog eens een hoop banen en verkoopstanden

Marklin is in nurnberg 1 vd weinigen die ene baan heeft staa nom zijn nieuwigheden op te presenteren
voor de rest staan er alle standen met vitrines voor de modelllen

ps
vraag het gewoon eens aan je winkelier
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

diesels

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

bwa
jammer
als je voor de treinen gaat kan je beter in het najaar naar keulen gaan want daar zie je eigenlijk het zelfde + dan nog eens een hoop banen en verkoopstanden



Of naar Euromodellbau in Dortmund, dat is al veel eerder (rond Pinksteren dacht ik)

groetjes Sicco

Kedeng Kedeng

Maar zijn daar alleen treinen of nog iets anders?

wisselstromer

neen
daar worden alle nieuwigheden van alle speelgoedbranches voorgesteld
waaronder treinen, een soort autosalon voor speelgoed bij wijze van spreken
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

kijk zelf maar,er zijn ook autos.



www.westfalenhallen.de/1907.php - 29k

wim ysbeer

diesels

Er is inderdaad alles aan modelbouw. Het is immens groot (het is b.v. ene behoorlijke wandeling van de inkom naar de treinenhallen), maar goed georganiseerd en verdeeld. Er staan zowel fabrikanten, winkeliers, handelaren als hobbyisten. Treinen is twee hallen: eentje met banen en de ander met de 'rest'.

groeten Sicco

Jurgen

citaat:
Geplaatst door diesels

...Het is immens groot (het is b.v. ene behoorlijke wandeling van de inkom naar de treinenhallen), maar goed georganiseerd en verdeeld. ....



Valt te zien welke ingang je neemt natuurlijk. [;)]
Vraag me niet dewelke, want ik ben er ook maar toevallig achtergekomen. Ik ben toen vergeten te kijken, 'k was te hevig om binnen te gaan. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Hal 7A en 7 zijn de treintjes.
Je komt binnen bij Hal 11 en 1. (Mits met de metro).
En dan lopen. Of je neemt de ringlijn met een gelede bus om het terrein heen. Rondje kost ongeveer 15 minuten.
http://www.spielwarenmesse.de/index.php?id=20
Hier een plaatje van de indeling van de hallen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

eric

Toch wel raar dat ze de treintjes in de hal zetten die het verste is van het station K?ln Deutz.

ysbeer

.

krijg toch sterk de indruk dat we over 3 beurzen door elkaar heen praten,of niet?????

wim