Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Unstoppable

Gestart door doenitz, 25 januari 2013, 18:12:35 PM

doenitz

voor de liefhebbers van treinfilms:
vrijdag 1 februari om 20u35 op 2BE is er "Unstoppable".
de film gaat over een onbemande trein die gevaarlijke goederen vervoert
en natuurlijk dreigt te ontsporen.
is trouwens losjes gebaseerd op een echt gebeurt feit:
tik op youtube maar eens in: CSX 8888 incident
heb zelf onlangs nog een dvdtje gezien: The Train
met burt lancaster, man man man, wat een prachtige film, een echte aanrader
 

vanmiegroet

ja, ik heb die film liggen (unstoppable).
Een komedie als je weet hoe het in het echt aan toe gaat.

Dodeman, geen lucht automatische remming en zo.
Wel spijtig dat er echt treinen vernield werden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 25 januari 2013, 18:17:53 PM
Dodeman, geen lucht automatische remming en zo.
Wel spijtig dat er echt treinen vernield werden.

Wees gerust, dat zijn treinen die helemaal afgeleefd waren en waarschijnlijk zelfs geduwd werden door een loc achteraan de trein, buiten beeld uiteraard.
Of het is computeranimatie en allemaal digitaal waarbij er zelfs geen schrammetje op de echte loc gekomen is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

ik heb deze film op DVD. Op deze DVD staan een aantal hoofdstukken met 'the making of..."
Er gaan geen echte treinen in de vernieling.
De locomotieven die in de film op hun zij gaan en ontploffen zijn in hout nagebouwde locs op een chassis van een vrachtwagen.
Volgens de info die in verschillende interviews wordt gegeven is er geen computeranimatie aan te pas gekomen.
Hoe ze dan de trein die "op 2 wielen" door de bocht gaat hebben gefilmd laten ze evenwel niet zien.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

vanmiegroet

Wel, de locomotieven die de trein moeten afremmen door te duwen waren wel degelijk echt.
En één van de 2 zou nog in dienst zijn.
De ontploffende remmen scene werd dan weer gemaakt door kleine knallers te gebruiken.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

@ Luc: Dat is uiteraard ook een mogelijkheid, het ding namaken en door middel van optisch bedrog alles zo realistisch mogelijk maken.


Of het met treinen gebeurt weet ik niet, maar er zijn wel films waar men verschillende dure auto's effectief in de vernieling brengt. Zo was er onlangs iets op tv, ik denk over een Bond-film, waar 1 auto effectief in een ongeval beschadigd geraakt. Die auto kon niet meer rijden en men heeft dan bekeken waar de beschadigingen waren en nadien verschillende splinternieuwe (dure) auto's zo stukgeslagen zodat ze op die ene kapot gereden auto leken.
Men sloeg dus gewoon een nieuwe auto stuk om verder te kunnen filmen. Dan vraag ik me af of het echt niet goedkoper was om alles digitaal te bewerken? Maar ja, een Bond-film mag wat kosten hé.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

De film is te zien op 2Be  vrijdag 1 februari om 2035. Actiefilm uit 2010 met den Denzel;) maar dat was al aangehaald zekers   :(

Mijn kinderen zeggen dan : dat is een typische pa-film.  ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ronald

Even gedownload in Blueray kwaliteit.... hij is weer de moeite waard ;) Het laatste stuk is even over de top (op een rij wielen door de bocht..... ::)) maar voor de rest is het als Amerikaans treinliefhebber sowieso genieten :)