Wie bouwt de FYRA in HO?

Gestart door janieburton, 19 januari 2013, 23:34:49 PM

eric

Dat staat er al een paar jaar op.

rixke rail

Hij is uit in H0 ! Maar ...



Teleurstelling alom dus ...  >:(
Foto geleend uit HUMO.
Ik lees het wel als ze bezwaren hebben ...  :-X
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : foutje verbeterd !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN


janieburton

Citaat van: rangeerder op 26 februari 2013, 00:21:05 AM
OS KAR gaat de fyra uitbrengen  :)
heb juist de  nieuwheden op hun site gezien

Zal dit nog doorgaan???   

Het zou toch spijtig zijn dat deze miskleun niet vereeuwigt wordt in HO :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Eddytje

Volgens dat ik weet mag er niets geproduceerd worden waar de naam fyra opstaat. Piko ging de traxx maken waar fyra opstond en die is dacht ik geschrapt.

ERVIN


eric

Net gelezen,

Na heel veel problemen van toch wel en dan weer niet of toch niet of juist wel nu het verlossende antwoord ACME komt met de Fyra lok uit binnen 2 a 3 weken is hij er al.
Het wordt echter een kleine oplage dus wees er snel bij op = op

Het bestelnummer voor de gelijkstroom uitvoering is ACME 90023
En voor de wisselstroom uitvoering is dit ACME 90023AC

Bron, het Groterdamproject en een paar handelaars.

https://www.facebook.com/hetgroterdamproject?ref=stream&hc_location=stream

ERVIN

Klopt Eric , ik heb de mail ook juist binnengekregen.
Is best wel een mooie loc!!  ;)

janieburton

Citaat van: Eddytje op 03 juni 2013, 17:35:01 PM
Volgens dat ik weet mag er niets geproduceerd worden waar de naam fyra opstaat. Piko ging de traxx maken waar fyra opstond en die is dacht ik geschrapt.

Ze hoeven het woord "Fyra" er niet op te drukken zal desnoods decals laten maken door iemand die zelf maakt,  of ik wil wel het model ook zonder Fyra opschriften
 

Driesel

Is idd een mooie lok. Daarom heb ik er reeds enige tijd geleden eens eentje gemaakt:



Dries

OlivierV

En tenslotte, het is een modelbaan, laat je fantasie een beetje een hoofdrol spelen ipv het klakkeloos kopiëren van de werkelijkheid. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Nu het doek is gevallen over de Fyra sage zou het toch misschien wenselijk zijn om dit debacle voor het nageslacht te bewaren in model en ons met een model te herinneren aan de klucht van de NMBS en de NS met deze Fyra.

Een model zonder motor zou al genoeg zijn, hij zou toch ook moeten gesleept worden zoals in het echt, maar met een sounddecoder voor de aankondegingen.

Ik dacht dat Oskar ooit van plan was om dit uit te brengen of is het bij Oskar ook op een Fyra debacle uitgelopen?   
 

loco

Het was Rocky Rail die het initiatief had willen nemen ism Os.Kar.
Maar Paul wou wachten met het project tot hij zeker wist dat het treinstel ging komen. Want de levering heeft ook enkele jaren langer geduurd dan was voorzien.
Kort na de aankomst van de fyra ... en van dan weet je hoe het verder is gelopen.
Paul heeft dan ook wijselijk beslist om het project niet uit te voeren.
Intussen is de samenwerking tussen Rocky Rail en Os.Kar eveneens stopgezet.
Wie de P8 gaat verdelen in België weet ik niet, maar dat is een ander verhaal.

janieburton

Citaat van: loco op 09 mei 2014, 14:41:41 PM
Het was Rocky Rail die het initiatief had willen nemen ism Os.Kar.
Maar Paul wou wachten met het project tot hij zeker wist dat het treinstel ging komen. Want de levering heeft ook enkele jaren langer geduurd dan was voorzien.
Kort na de aankomst van de fyra ... en van dan weet je hoe het verder is gelopen.
Paul heeft dan ook wijselijk beslist om het project niet uit te voeren.
Intussen is de samenwerking tussen Rocky Rail en Os.Kar eveneens stopgezet.
Wie de P8 gaat verdelen in België weet ik niet, maar dat is een ander verhaal.

Spijtig, historische miskleunen moeten herdacht worden!!