Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wie bouwt de FYRA in HO?

Gestart door janieburton, 19 januari 2013, 23:34:49 PM

Jurgen

Ok, klein detail, maar wel van belang. Vermits ik het dan ook niet zeker meer weet zal ik maar zwijgen, dat is altijd juist.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Fleur

Wie koopt er nu een Fyra,  die is juist goed om in de garage te staan.  ;)

janieburton

#17
Citaat van: Gerolf op 20 januari 2013, 10:06:17 AM
Citaat van: Paulogic op 20 januari 2013, 09:06:19 AM
Ze kunnen misschien beginnen met een Dummy te maken? Kost minder en rijden hoeft hij niet echt te doen he ;D
... en je kan hem slepen met een 18 of zo  ;D  ;D
en En wie zou eigenlijk interesse hebben om die te kopen? :p

Ik wil er wel een, gewoon alleen maar om een herinering te hebben aan iets dat:
1. spuug lelijk is(zo lelijk dat het zelfs er over is)
2. en dat het mij leuk zicht is om hem te slepen met een 28(als het een dummy is)

Misschien kan Faller, Kibri of Vollmer een 1/87st versie maken van de AnsaldoBreda fabriek en kunnen we dit dan nabouwen met de FYRA ernaast.
 

Jurgen

Jullie zitten er nu wel mee te lachen, maar wie gaat het model effectief kopen als het er komt?

Ik denk dat, vanaf dat de prijs bekend is (volledig treinstel rond de € 900,00 is geen onzin), niemand van jullie nog naar de winkel zal lopen om zo'n model te kopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

ACME heeft een mooi staaltje geleverd met de Setebello en die was ongeveer 650€, dekoder Locpilot v4.0 en verlichting in elk rijtuig.

Zodus 900€ is misschien iets overdreven
 

Metpetergaathetbeter

Opgelet bij de Fyra moeten ze dan nog al die mankementen ook instoppen ; beslist geen gemakkelijke karwei ! Dit zal kostenbepalend zijn!  ;D

groeten Peter ;)

dgrr57

Citaat van: janieburton op 20 januari 2013, 19:45:13 PM
ACME heeft een mooi staaltje geleverd met de Setebello en die was ongeveer 650€, dekoder Locpilot v4.0 en verlichting in elk rijtuig.

Zodus 900€ is misschien iets overdreven
En wie was de bouwer van de 1/1 Settebello

Decapod

Breda natuurlijk. En wat voor een trein dat dat was. Schitterend staaltje van Italiaans design uit de tijd dat de trein nog een luxevervoermiddel was. Jammer dat Breda het nu zo verprutst.  :-\
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

janieburton

Ja dat was Breda, bij mijn weten was de Setebello deftig gebouwd en ook het TEE treinstel FS ALn460/448 2008, maar dit had wat te weinig vermogen
 

rixke rail

#24
Citaat van: janieburton op 20 januari 2013, 22:48:20 PM
Hoe is het zo ver kunnen komen dat BREDA zo'n prutsers zijn geworden, vroeger bouwden die mooie treistellen zoals de ETR 300 (SETEBELLO) en de ALn460/448(TEE).
De ETR 500 van de FS zijn door een consortium van AnsaldoBreda, FIAT Ferroviaria, Tecnomasio and Firema Trasporti {TREVI (TREno Veloce Italiano, "Italian Fast Train")} gebouwd en zijn prachtig van design; daarom begrijp ik niet goed waarom de FYRA zo spuuglelijk is.

Sic transit gloria mundi : Breda maakte ook CIWL-rijtuigen, o.a overgenomen door de N.M.B.S.


Dus maakten ze ooit idd. wel goeie dingen ...
Nu echter ?!?  :-\
Zou Europa daar voor iets tussen zitten ? Concurrentiestrijd, goedkoopste wint, maar hoe ?  :'(
De Foerta is trouwens een design van Pininfarina, gerespecteerd autovormgever, niet van Breda zelf. 
Op treinengebied echter ...  :-\

Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : tekst aangepast.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

modeltreinbart

Over smaken valt nog jaren te discuteren voor wie de FYRA mooi vind of niet en wie hem gaat kopen op schaal of niet.
Maar als we naar de realiteit kijken. De modellen moeten meegaand met de tijd zijn en Luxeeus zijn. De reiziger van toen ( ik bedoel de generatie van mijn ouders van +- 55jaar) vonden de houten banken in de treinen ook al luxe terwijl mijn generatie (+-30 jaar) al op harde leren banken mocht zitten. En de generatie van nu willen allemaal luxe en comfort en er zo weinig mogelijk voor betalen. Dus de mensen van de spoorbedrijven ( NMBS en NS) willen daar dus ook in tegemoet komen wat dan leid tot het Fyra project. Als deze door Siemens was gebouwd geweest had het model er misschien net het zelfde uit gezien van buiten als van binnen enkel het prijskaartje had dubbel geweest .
Als we dit nu eens omzetten naar miniatuur waat het in deze blog over gaat trouwens , Als het model gebouwd word door Oskar is de kans groot dat het veel minder zou kosten dan als het door LS word gemaakt . En dan durf ik op papier zetten als het model door LS models werd gemaakt dat er plots een heel pak meer voor geintresserd zouden zijn enkel en alleen al omdat ze weten dat LS een veel betere afwerking heeft , want nu rijzen de vragen over de qualiteit .
Denk hier eens overna medemodelspoorders.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ERVIN

Ik volg je redenering wel een beetje Bart , van mij mag OsKar dit stel gerust uitbrengen , als de rij-eigenschappen goed zijn dan is de kans groot dat hij hier op mijn baan gaat verschijnen , komt OsKar er niet mee , maar LS wel , ook dan zal hij hier wel verschijnen , maar de prijs zal dan idd een heel pak hoger liggen , maar voor mij ( persoonlijke mening hé) hoeft er geen toilet in de rijtuigen te staan , hoeft er geen trapje in de dubbeldekkers ( M6en) te staan om naar boven te geraken enz....

Allemaal heel mooi misschien , maar allemaal een extra kost , en die kost moeten wij wel betalen hé....

Zeg nu zelf , zie jij op onderstaande foto waar het toilet is , of er al dan niet trapjes in het rijtuig aanwezig zijn om naar de bovenste verdieping te gaan , ik niet hoor.....



Zelfs als ik er met mijn neus ga tegenhangen zie je dat niet  ,maar voor de rest absoluut geen slecht woord over LS hoor , laat ze maar rustig verder van deze prachtige modellen maken. ;)

vyncky

Citaat van: dgrr57 op 20 januari 2013, 15:45:23 PM
Ik denk van niet  ;)
Op de rijtuigen die tussen Amsterdam en Breda rijden staat het woord Fyra : HIER (op de locomotieven ook, trouwens)

De laatste Benelux had dat niet : DAAR.

Maar ik kan mij vergissen ...
Toch niet Patrick,
Ik (wij) heb(ben) hier nooit rijtuigen gespot met Fyra-tekst op, zelfde geldt voor de locomotieven

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Jurgen

@ Erwin: In het tweede rijtuig zit precies toch een knap madammeke op de wc zenne!  ;D

Grapje hé, maar je hebt wel gelijk. Detaillering is goed, maar men moet ook niet overdrijven hé. De toiletten hebben normaal gezien altijd een mat raam ofwel is het wit geschilderd waardoor je de WC zelfs bij een echt rijtuig niet ziet staan.
Ook onderaan de rijtuigen zit volgens mij veel te veel detail, als ze rijden op je baan zie je dat niet en in de vitrinekast al evenmin. 't Is niet dat je constant je rijtuigen op hun kop gaat houden om te genieten van de ene of de andere kast die eronder hangt hé.


Of Os.Kar ooit echt met de Fyra komt is een goeie vraag. Behalve een foto van het grote voorbeeld op de site van de invoerder is er verder nooit info over gelekt geweest.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rangeerder

OS KAR gaat de fyra uitbrengen  :)
heb juist de  nieuwheden op hun site gezien