na 10 jaar nog eens op de trein...

Gestart door Havoc, 05 januari 2006, 19:21:59 PM

Havoc

Vandaag na zeker 10 jaar nog eens de trein genomen. Amaai.

Welke idioot heeft de binneninrichting van die dingen gedaan? Eerst zat ik in een (nieuwe?) dubbeldekker. Helemaal in afgesabbeld-suikerbollen-roze! Beikes. Alleen geschikt om holebi-huwelijken in in te zegenen. Er ontbrak alleen nog "meneer spagetti" van bij Samson. De kans is groot dat ge hem er niet terugvindt. Daarna zo'n oud stelletje in. Die was vanbinnen in het pastel-paars met vloekende knal-blauwe tafels. Die kleurenblinde binnenhuis archi-nicht mogen ze een trap onder zijn k**t geven. Toegegeven, dat donker groen was soms nogal triestig maar toch beter dan wat er nu is.

En ze zijn nog altijd te laat! De aansluiting had 5 minuten vertraging opgelopen tussen Brussel-Zuid (vertrek) en Brussel-Noord (waar ik opstap). Ge moet het maar kunnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinbeginner

Dan mag je van geluk spreken.
Was een bovenleiding afgeknapt.
citaat:


De bovenleiding brak rond 5.30 uur. Daardoor ontstonden vertragingen van ruim een kwartier tussen de stations Josaphat, Meiser en Schaarbeek.

Normaal moest het euvel rond 11 uur van de baan zijn, maar de herstellingen duurden langer dan verwacht.

Ook op lijn 161, tussen Brussel en Schaarbeek, waren er lichte vertragingen.
 

janjozef

Havoc ik heb de indruk dat gij iets tegen een medemensen hebt met voorkeur voor roze ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Als regelmatig treinreiziger moet ik ook vaak met de ogen knipperen als ik een trein instap. Over kleur en smaak valt zogezegd niet te twisten, maar toch ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Nee Jan helemaal niet. Maar een hele wagon, van de kussens en van de vloer tot het plafond is teveel van het goede. Trouwens, dat ziet er nu misschin goed uit, maar binnen 10 jaar? Zo'n lichte kleuren vragen meer onderhoud om ze netjes te laten zien. En onderhoud is niet bepaald de sterke kant van de nmbs.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Onderhoud is misschien de beste kant van de NMBS, maar ze moet ook soms (varkens)reizigers vervoeren [:(!] en dan zou men willen dat alles netjes blijft ?

Roland

Kedeng Kedeng

Na 10 jaar nog is op de trein! schaam u!
nee tis maar een grap hoor[;)]

Als ik zo lees over de inrichting[:0] amaai

D_Loc

Ik ga ook zelden met de trein in Nederland de laatste jaren. Het is duur en het is altijd maar de vraag of ie op tijd komt of dat ie ?berhaupt komt.
Echter, als ik in Luxemburg ben ga ik heel vaak met de trein. Daar rijden ze bijna altijd zonder vertraging en een uitgevallen trein heb ik nog niet meegemaakt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Peter

Ik heb in het recente verleden regelmatig de trein genomen om de eenvoudige reden dat (als je alleen) met de wagen 1000 of meer km. moet afleggen dit ook geen pretje is (bv Salzburg of wat minder M?nchen) Mijn ervaring is dat het niet enkel in Belgie soms vuil op de treinen is (Volle vuilbakjes, het vuil reeds gedeeltelijk op de grond) Ik weet ook dat sommige reizigers VARKENS zijn (niet enkel jongeren), maar het is nu eenmaal een fenomeen dat je in alle landen wel zal tegenkomen. Enkel de Duitse ICE is hier wel een uitzondering, smaakvol ingericht, proper en vriendelijk personeel (dat trouwens regelmatig langs komt om te kontroleren (ICE stopt natuurlijk ook niet om de haverklap) Voor de rest in Duitsland, de nieuwere stellen 642 en 643 bv. Harde, smalle zetels die bij een redelijke afstand heel oncomfortabel aanvoelen. Zelfs de oude Nirosta wagens waren comfortabeler. Maar je het is overal wat natuurlijk. Over kleuren kunnen we van mening verschillen, maar voor comfort en properheid mogen ze toch (veel)meer moeite doen.
Peter [:I]
Met vriendelijke groeten
Peter