Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nürnberger spielwarenmesse

Gestart door Peter, 11 januari 2013, 16:55:22 PM

Peter

Nog slechts een goede veertien dagen, om juist te zijn vanaf 30-01-13, begint  tot 04-02-13, weer de Messe. Blijkbaar is er momenteel weinig uitgelekt van wat er voor nieuwigheden, gemaakt gaan worden, en op de markt gaat komen.
Twee dingen (die mij althans interesseren) weet ik al. Van Liliput komt de baureihe 75 zoals hij in het Schwarzwald rondreed, en van Fleischmann,de bullige baureihe 85 zoals die ingezet was op de Höllentalbahn in het Schwarzwald.
Bijzonder deze laatste zal heeeeel welkom zijn, na het oeroude Märklin/Trix model (niet slecht voor zijn tijd) en het dure, perfekte, doch op een 'normale' modelbaan niet inzetbare Weinert model.
Weet iemand nog meer nieuwtjes
Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Dag Peter,

Er zijn meer geruchten (Fleischmann E63 en 151...) maar zolang er niets gedrukt voorligt zijn we voorzichtig.
Er is meestal nogal wat "wishfull thinking" bij.

Erik

Jurgen

Ik hoop al enkele jaren op een nieuwe oplage van M4-rijtuigen. Het maakt me niet uit welke fabrikant, zolang ze maar goed geprijsd zijn, mooi afgewerkt zijn op schaal en goed rijden.
Maar dit is dus wishfull thinking zoals Erik zegt want er is nog niets bekend.

Voorlopig kijk ik uit naar de reeks 23 en de duikbril van Van Biervliet, volgens hun website zijn ze er dit jaar. Maar ik denk eerder dat het wishfull thinking is van Van Biervliet.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

cyberbeast

Ik ben benieuwd of Marklin met een Eurostar komt.
 

wisselstromer

maandag komt de marklinfolder uit
dan weten al meer
ik denk dat de rest dan wel zal volgen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

Morgenvroeg vertrekt een 'delegatie' van Modelspoormagazine naar daar, zodat we er woensdagmorgen bij de opening meteen bij zijn.
Ik ga m'n best doen om de meest markante nieuwtjes dagelijks te plaatsen op onze website, in de nieuwsrubriek.
Hou 'm in de gaten!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Tot vrijdag Luc. Ik zal ook een oogje open houden. (En als ik je zie kan ik alvast 1 ding vertellen.) Ja weer extra modellen voor je.  8) 8) 8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 28 januari 2013, 21:06:26 PM
Tot vrijdag Luc. Ik zal ook een oogje open houden. (En als ik je zie kan ik alvast 1 ding vertellen.) Ja weer extra modellen voor je.  8) 8) 8) 8)
Tot dan, Mark. Moesten we mekaar niet tegen het lijf lopen, bel me even.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

I know your number.

Wanneer gaan jullie op huis aan?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 28 januari 2013, 21:39:58 PM
I know your number.

Wanneer gaan jullie op huis aan?
Naar huis keren we zaterdagmorgen terug.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Dan moet ik je vrijdag tegen kunnen komen. (Weer iets extra om naar uit te kijken.) (Of beter gezegd om beter op te letten wie je in de gang padden kan tegen komen.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

wisselstromer

ik ga pas de maandag gaan maar de laatste dag is het altijd wat rustiger dus dat komt weer goed uit
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mark7758

Dankje. Komt wel goed.  Veel moois te zien, leuke collega's ontmoeten.
Lieftallige dames die je met alles willen helpen. (Alleen voor de hobby natuurlijk) veel demo's geven.
Goede catering. (Alleen als je er voor uitgenodig bent)
Goed openbaar vervoer. (Is toch gratis zit bij de pas van de messe.)

Kortom een zeer zwaar weekend.

(Ja het naar huis tillen van alle folders en papieren en relatie geschenken.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

Mark ge zijt echt te beklagen, maar als ge een hulpje nodig hebt,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem