Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Open deur

Gestart door Huugooke, 24 december 2012, 20:28:11 PM

Huugooke

Nu is het wel belachelijk warm weer, maar om nu met open deuren te rijden, dat gaat toch wat ver!

factageklerk

Je bedoelt dat nieuwsitem dat ie student filmde? Dat gaat idd. te ver er moest zo maar eens een rondlopend kind of reiziger uitvallen. Dat is waarschijnlijk weer het werk van een flauwe plezante geweest  >:(  Zulke individuen mochten ze een serieuze straf opleggen en een treinverbod 
 

Jurgen

Open deur?

Is dat dat nieuws van die Amerikaan die een openstaande deur op een rijdende trein filmde? Dat is toch al oud nieuws?
Of is er weer iemand in geslaagd een deur te openen?

Een link naar een artikel of filmpje zou handiger geweest zijn om dit te kunnen volgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Jurgen

Ok, bedankt. Nieuw incident dus.

Zoals de reactie onder het filmpje al vermeld, degene die op de gevaarlijkste plaats stond was degene die aan het filmen was.

Aan de deur te zien gok ik op een Break, zou dit kunnen? Als het zo is, dan kan het soms wel zijn dat je geen treinbegeleider kan vinden omdat die bijvoorbeeld in het tweede treinstel zit.
Blijkbaar was er al een probleem met een andere deur die ook bleef open staan. Wat gebeurt er nu eigenlijk als men zoiets ziet? Zet men dat treinstel dan meteen aan de kant of hoe gaat dit in zijn werk?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Ik denk eerder dat het treinstel de "varkensneus" is omdat daar in het midden steunleuningspaal staat en als je heel goed kijkt zie je dat er een knik in de deur is. Een break heeft dat niet en rijd deze trouwens wel op lijn 12 ?
 

Steven123

Het is een reeks 800 / varkensneus, en er rijden inderdaad geen breaks op lijn 12.  ;)

Jammer dat er 'weer' iets mis ging, het is opvallend hoeveel keer de nmbs de media haalde de afgelopen weken  :-\

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Pol

Wel redelijk belachelijk van die kerel om dat even te staan filmen en door te sturen naar de media. Hij had beter aan de noodrem getrokken als hij het dan toch zo gevaarlijk vond.  >:(
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jurgen

Citaat van: Pol op 26 december 2012, 09:59:01 AM
Wel redelijk belachelijk van die kerel om dat even te staan filmen en door te sturen naar de media. Hij had beter aan de noodrem getrokken als hij het dan toch zo gevaarlijk vond.  >:(


Lijkt me ook, maar is dit echt een noodgeval waarvoor je aan die rem mag trekken?


Maar allé, het is een verschijnsel van deze tijd dat mensen gewoon hun gsm'etje nemen en beginnen te filmen om dan op internet te plaatsen ipv een oplossing zoeken. Je ziet het vaak genoeg, mensen in nood die gefilmd worden, soms tot langer dan een kwartier, maar waar niemand ter hulp schiet.
Zo stond er onlangs een artikel op een nieuwssite, een man was van het perron geduwd en lag op de sporen. Een reporter zag dit toevallig en heeft foto's genomen van dit voorval, maar het slachtoffer is uiteindelijk wel overreden door een aankomende trein. Niemand die de man geholpen heeft om terug op het perron te klimmen, behalve de reporter zelf (naar eigen zeggen hé, geen bewijs van). Slachtoffer was dood, reporter had zijn nieuws en eigenlijke dader is (dacht ik) niet meer gepakt.

We leven nu eenmaal in een gestoorde maatschappij waar men spektakel wil zien, maar als men moet helpen is men weg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Hij kon geen treinbegeleider vinden  :-\, ik zou dan in dergelijk geval de machinist gaan waarschuwen.
 

Jurgen

Als je in het achterste treinstel zit ga je die ook niet vinden hé, tenzij je zoals bij de oude tweetjes en de Deense neuzen van het ene naar het andere treinstel kan.
Er staat nergens bij wat de exacte omstandigheden waren.

Misschien is er iemand op het forum die wat dichter bij de bron zit en meer duidelijkheid kan geven? Als hij mag uiteraard!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Pol

Citaat van: Jurgen op 26 december 2012, 11:38:42 AM
Citaat van: Pol op 26 december 2012, 09:59:01 AM
Wel redelijk belachelijk van die kerel om dat even te staan filmen en door te sturen naar de media. Hij had beter aan de noodrem getrokken als hij het dan toch zo gevaarlijk vond.  >:(


Lijkt me ook, maar is dit echt een noodgeval waarvoor je aan die rem mag trekken?

Volgens mij zou dat in elk geval niet bestraft worden: het gaat wel degelijk om een mogelijk gevaarlijke situatie. En vooral als er geen treinbegeleider te bespeuren is, zoals die man beweert! Misschien kunnen de forummers met kennis van zaken info geven? ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Havoc

Heeft de NMBS geen "noodnummer" waar je met zoiets terecht kan? JE belt het noodnummer en die laten de bestuurder/conducteur weten wat er mis is. Lijkt me handig. Zou ook nuttig zijn als bvb een wagen op de overweg geblokkeerd is. Als je eerst "100" moet bellen en die moeten dan gaan zoeken dan is het zeker te laat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

itchy

SECURAIL: 0800 30230
Zou in de gsm van elke treinreiziger moeten zitten...  ;)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Havoc

Zou boven elke deur moeten hangen... (langs binnen)
Met vakantie voor onbepaalde duur.