Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

pico

Gestart door n/a, 01 januari 2006, 20:39:56 PM

n/a

Ik zou eventueel opnieuw beginnen en weet niet echt met welk merk, M?rklin vind ik nogal duur en ik dacht aan piko. Is dit een betrouwbaar merk???:D

mark7758

Ja. Het is een merk dat oorspronkelijk oost-duits is.
Tegenwoordig is het een merk dat de concurrentie met de grote aandurft en soms ook al wint. De kwaliteit is maar tevredenheid.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

Ja Piko komt uit dezelfde stad waar Marklin ook een fabriek heeft staan.
Ze hebben de laatste jaren naam gemaakt met hobbymodellen. Goedkope rails en relatief goedkope startsets. Maar qua kwaliteit en afwerking leggen ze het af tegen Marklin, Roco en Fleischmann.

Piko heeft ook professionele modellen en die zijn net zo duur of soms zelfs duurder dan die van de drie grote merken.

ysbeer

Het laatste probleem waar over je je zorgen moet maken is welk merk trein laat ik rijden.
Als je voor twee rails gelijkstroom of digitaal kiest kun je alle merken ,uitgezonderd Marklin laten rijden.
En dat zijn er nog al wat,roco,fleischman,trix(marklin dochter) en piko zijn de grote
In kwaliteit doen ze niet veel voor elkaar onder.
De kleinere zoals Brawa,Gutzold,maken prachtige modelen,tegen wel iets meer geld,maar met perfecte rij kwaliteit.
Vooral op duits spoorgebiedt valt vrijwel alles te koop

Ik zelf heb deze week een LENZ stoomlok met decoder en beperkt geluid
(alleen fluit en bel) gekocht voor 182 Euro.
Deze loopt wel zo mooi.
Is voor zien van zowel mech. als eletronisch vliegwiel echt perfect

ysbeer wim

doomslu

Hallo Ronny,

Heb zelf onlangs mijn eerste (goedkope) hobby-lok van Piko gekocht. In een ander draadje heb ik daarover wat neergeschreven. Ik herhaal hier voor jou graag mijn bevindingen.
De rijeigenschappen van de lok zijn behoorlijk. Met een gewicht van dik 500 gram gaan de wielen niet doorslippen als er een flinke sleep de helling moet worden opgetrokken. De lok maakt wel iets meer lawaai dan een Roco en rijdt iets minder soepel, maar als ik vergelijk met mijn Lima?s, is de keuze vlug gemaakt. Ten slotte mag je van een lok die minder kost dan sommige rijtuigen ook geen wonderen verwachten.
Je moet wel met een aantal onvolmaaktheden kunnen leven. Zo is het model dat ik kocht (CFL 4000 reeks) uitgerust met 2 panto?s terwijl het er 4 zouden moeten zijn. Knutselaars kunnen hieraan makkelijk een mouw passen. Ook branden de 3 koplampen aan beide zijden. Meer werk voor de knutselaar !
Als je dus met minder detaillering kunt leven heb je wel een goede machine voor erg weinig geld. Voor zover ik weet hebben ze geen Belgische loks.
Zoals Wim al zei kun je alle merken door elkaar gebruiken. Alleen moet een keuze worden gemaakt tussen 2-rail en 3-rail. Daarover bestaan hier op het forum al de nodige discussies. Kijk maar eens rond.
En daarna kies je het type rails.
Beslis niet te vlug. Lees dit forum (en andere bronnen) en stel gerust vragen.
Welkom in de club trouwens! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Nog even een opmerking over de verlichting van de Piko locs. Zodra er een decoder in geplaatst wordt (waar deze lokomotieven reeds op voorbereid zijn dus dit is een fluitje van een cent!) wisselt de verlichting wel met de rijrichting. Ik ben zelf zeer te spreken over de hobbyloks van Piko. Ik heb intussen 2x BR185 blauw (1x CFL en 1x TXLogistix ontdaan van de logo's zodat dit ook een CFL/NEG is geworden) welke beiden door mij voorzien zijn van een stel extra pantografen, een CFL 4000 (moet nog voorzien worden van de extra panto's) en een Taurus.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

n/a

Dank u voor al deze informatie, ik heb inmiddels een startset van Piko gekocht (Ice 3 Digitaal) voor niet zoveel geld in hij rijd zeer vlot. Ontspoort bijna niet behalve 2 keer aan de wissels. Wat ik jammer vind is dat er geen lichten branden in de wagons. Weet iemand hoe je dit kan doen.

Tom

Hallo Ronny,

is het een gemakelijk digitaal systeem van piko.
Ik ben aan het overwegen te beginnen met digitaal rijden met piko.
Tom

n/a

Wel, tot nu toe kan ik het alleen maar aanraden. Zeer gebruiksvriendelijk. Je kan meer dan 100 treinen laten rijden alleen moet je dan wel een zwaardere transfo kopen. Ik ben hier allezins zeer tevreden over. Wel eerst goed de gebruiksaanwijzingen lezen(en die zijn in het duits)[;)] Het is zeer goedkoop ook. Ik ben begonnen met die startset ice 3 voor zo'n 188 euro en voor het digitale appart betaal je 110 euro bij marklin betaal ja algauw 300 euro

n/a

De Piko digitale centrale heeft geen display. je moet alles zelf onthouden. Wat minder leuk is als je meer locs wilt laten rijden. Bovendien heel veel knopjes.

n/a

ja, misschien wel. Maar ik veronderstel dat je nooit meer dan 20 treinen laat rijden en als je het opschrijft in een boekje valt dit nog wel mee.

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

De Piko digitale centrale heeft geen display. je moet alles zelf onthouden. Wat minder leuk is als je meer locs wilt laten rijden. Bovendien heel veel knopjes.



Oh, en wie had er laatst de hulp van een echte expert nodig met een Intellibox om het nummer van een pre MFX lok te vinden, met zijn MS.

Wim.

n/a

Sorry hoor maar de Duitse treinenbladen hebben dat Piko ding niet goed beoordeeld en zonder beschrijving van de loc kan ik inderdaad niet weten welk nummer die loc heeft.

En jij een IB freak had nog moeite om het adres te vinden.[:D][:D]

n/a

Nee jochie dat deed ik expres om jouw uit je tent te lokken. En zie het is weer gelukt. [:D][:D][:D][:D][:D]

Wim.

n/a

Nee ik word vooral pissig als iemand mij belachelijk probeert te maken, terwijl ik alleen maar een mede clublid probeerde te helpen die pas geleden een hersenbloeding heeft gehad. Wie is hier nu verkeerd bezig.