Conrad aandrijvingen monteren onder M

Gestart door n/a, 01 januari 2006, 18:29:22 PM

n/a

Het monteren van de Conrad aandrijving of andere motor aandrijvingen.
Is gemakkelijker dan men zal vermoeden.

imgIMGhttp://i5.photobucket.com/albums/y200/xammax/P1010014.jpg/IMG/img

Wim.

ysbeer

wim

zoals op jou foto is het inderdaad niet zo moelijk.
Daar heb je volkomen gelijk in.
Wat ik voor me zag is de rail met bedding
Maar ik heb,en wil geen marklin,dus valt het misschien ook daar wel mee.

wim ysbeer of ysbeer wim[:)]

n/a

En voor de C-Rail.

Gebruik een 1,5 mm boortje, haal de hendel voor handbediening uit de wisselomzetter.
Plaats het boorje in het gleufje en stel het wissel daarmee in de rechtdoor stand boor het gaatje, ook even door in het hout als het wissel op zijn uiteindelijk plaats ligt.
Stel het wissel met het boortje in de stand afbuigend en boor wederom het gaatje.
Je hebt nu de afmeting en van het sleufje wat in de onderplaat van het wissel moet komen, en de plaats van het gleufje wat in de plaat van de spoorbaan moet komen. Dit mag ook een gat zijn van 12mm, het is maar wat het gemakkelijkste is of lijkt.

Even wat plaatjes om het te verduidelijken.

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]


En voor het aansluiten van de wisselmotor op de K83 decoder of zijn kloon heb je een hulpschakeling nodig te koop bij Lenz onder de naam LA010, maar het is beter en goedkoper deze zelf te maken, zie onderstaande schema en aansluitschema.

[/img]

laurens66

Voor diegene die dit nog niet hebben gezien op de Conrad site:



PS. Voor K-wissels.

Klaas Zondervan

Kortom, je kunt met de Conrad aandrijving vrijwel elk wissel aandrijven.
Je moet het alleen aandurven om er wat overbodige zooi uit te slopen.

n/a

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Kortom, je kunt met de Conrad aandrijving vrijwel elk wissel aandrijven.
Je moet het alleen aandurven om er wat overbodige zooi uit te slopen.




Ehh Klaas, welke overbodige zooi?

Wim.

glamo

ok WIM, ik ben overtuigt, het worden CONRAD wisselmotoren. ik heb K-rails dus er zullen geen problemen zijn. moest het toch niet echt lukken weet ik je te contacteren.

alvast bedankt KURT
 

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Wim

welke overbodige zooi?

Hangt van het wisseltype af. Maar in je eigen stripverhaal geef je al een voorbeeld.

Jordey

@Wim

Waarmee heb je het sleufje in de C-rail wissel geslepen/gezaagd/geboord?

(Kleine aanvulling dat het om C-rail wissel gaat.)


Jordey

laurens66

Ik ben Wim niet maar ik heb het geboord in een kleine kolomboormachine met een 3 of 4mmm boortje.

edit: voor K-rail

Jordey


n/a

vraagje!waarom nieuwe wissels om bouwen zijn ze al defect?C rails zijn toch zo oud niet begrijp niet goed?

laurens66

citaat:
Geplaatst door Jordey

De hele sleuf uitgeboord?



Nee, ik had het over K-rails, later zag ik dat er C-rail bij stond.

n/a

citaat:
Geplaatst door Jordey

@Wim

Waarmee heb je het sleufje in de C-rail wissel geslepen/gezaagd/geboord?

(Kleine aanvulling dat het om C-rail wissel gaat.)


Jordey




Het sleufje is gemaakt door de tussen liggende ruimte ook te boren met het 1,5mm boortje, en daarna het overgebleven materiaal met dat zelfde boortje zijdelings weg te nemen. Het materiaal van de bodemplaat is flinterdun, dus veel moeite kost dat niet. Wel oppassen dat je het onderliggende materiaal niet beschadigd, dus niet te diep met het boortje erin als je zijdelings uitneemt.

Wim.

n/a

In elk weet waar je aan begint. De aandrijvingen van C-wissels zijn in elk geval beter dan die van de K-wissels.