Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mobile station Marklin

Gestart door vandomm, 31 december 2005, 15:10:53 PM

vandomm

Zoals men kan horen en zien zijn er ondertussen toch al veel marklin rijders met het mobile station .Bij het testen en uitproberen kan het voorkomen dat het bestand ( 10 ) locs vol kan komen te zitten . Het station kan dan "zeggen " .  " Bestand is vol of adres is reeds in gebruik ". Men kan dan het station resetten . Wat echter niet in de boeken staat dat er dan GEEN lok in de baan mag staan . Dus even opletten. Ook nog voor ieder de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
Cees .

pahasoft

Hoi,

Als ik dit lees: lang leve Marklin.

Onvoorstelbaar. Meen je dit echt? Kan me toch voorstellen dat een apparaat waar iedere Marklinist zo lang op het zitten wachten op deze manier gebruikt moet worden? [V]

n/a

Waarom moet je dan je MS resetten? Je kan toch ook een aantal locs uit je loclijst halen / verwijderen. Ik begin toch echt te twijfelen dat een simpel apparaat als het MS is, voor velen nog te moeilijk is. En ja ze kunnen alles op papier zetten hoor. Al betwijfel ik of het dan wel wordt gelezen.

n/a

Inderdaad Davy, maar niet iedereen is net zo bijdehand als jij bent.[:o)]

Wim.

laurens66

Tja, dat Mobile Station is een mooi apparaat maar er zijn zeker apparte dingen, ze willen wel gauw kapot gaan hoor ik.

(Heb er zelf ook wel 2)

n/a

Geen 1 apparaat is perfect. maar als opvolger van de delta controller een waardige opvolger. Al moet je niet te snel aan de rode knop draaien, dan kunnen er vreemde dingen gebeuren.


vandomm

Davy , is bij jou alles vanaf de eerste minuut gelukt ? Dan zou je wel eens een unicum kunnen zijn .Groetjes
Cees .

Jordey

citaat:
Geplaatst door Davy

Al moet je niet te snel aan de rode knop draaien, dan kunnen er vreemde dingen gebeuren.



Dit is gewoon slijtage van het mechaniek in de rode knop. Ik heb er al eentje terug gebracht. Deze schoot als je van 1 blokje terug draaide naar 0 in eens helemaal voluit. Leuk als je aan het rangeren bent en je loc schiet in eens vol vooruit naar een andere loc[:0][:(].

Ik heb trouwens een nieuwe gekregen het was nog in de garantietijd.

Jordey

laurens66

Dat had ik ook, bij mijn eerste MS heb ik een andere draaiknop gekregen van een andere hobbyist.

Maar de tweede doet ook vreemd, garantie heb ik niet.
Maar ik heb het opgelost, ik heb de rode knop eraf gehaalp, accu boormachine erop, in de hoogste toeren even links zowel rechts om laten draaien, hij doet het weer maar voor hoe lang weet ik niet.

n/a

citaat:
Geplaatst door vandomm

Davy , is bij jou alles vanaf de eerste minuut gelukt ? Dan zou je wel eens een unicum kunnen zijn .Groetjes



Ja ik heb de handleiding gelezen. Je hebt trouwens 2 jaar garantie. Sinds augustus 2004 zijn ze op de markt dus nog altijd binnen garantie en als je niet koopt bij een Marklin handelaar dan heb je garantie tot de deur.

n/a

2 jaar garantie is 2 jaar garantie, want alle Mobile Station, komen van M?rklin (esu). Al koop je hem in timboektoe maakt niet uit.

Wim.

laurens66

Ik heb hem op ebay gekocht, maar volgens marklin heb ik geen garantie, reparatoe koste mij ca. ?40,-
Daar koop je een nieuwe voor, en dan hou je ook nog wat over.

n/a

Laurens,

Is dat product dan door iemand anders dan M?rklin (Esu) gemaakt, als je op een product garantie geeft, dan moet de fabrikant je dat ook geven.
Ik zou zeggen, gewoon boycotten die handel, en een ander merk kopen. Dat doe ik ook al jaren nadat ze me veel geld hebben laten betalen voor een reperatie welke ze zelf niet goed hadden uitgevoerd. Dus kapot ontvangen na een reparatie, en er wel voor moeten betalen, opgestuurd en nog eens de reparatie betaald, via de vakhandelaar.
Voor zover ik het kan tegengaan, koop ik dus geen M?rklin producten meer. Het blijft gewoon dure troep, zie de wisselaandrijvingen maar voor K- en C-Rail, die werken 10 keer en de 11de keer niet meer.

Wim.

glamo

oeps ik ging net wisselaandrijfingen kopen van MARKLIN, welke raad je me dan aan???

mvg KURT
 

laurens66

Conrad? Voor wisselmotoren, er zijn diverse lange draadjes opver, of die hier ook zijn weet ik niet.

Maar mijn mobile stations doen het allebei weer[:D]

Ik weet niet welke fabrikant die MS heeft gemaakt, maar M* volgens mij niet.