werktreinen NMBS

Gestart door BD1701, 30 december 2005, 22:28:38 PM

BD1701

Ik ben nog op zoek naar foto's van werktreinen, bij de NMBS, het gaat hem mij vooral om werktreinen, met goederenwagons van het type Res, Rs, en Remms. Ik weet dat deze wagontypes veel in zo'n treinen voorkomen, maar ik weet alleen niet wat ze altijd vervoeren? Dit zou toch handig zijn om weten (te zien op foto), zodat ik een modelwerktrein kan nabouwen he.
Alvast bedankt voor de reacties
 

ERVIN

Ik weet niet dat je een lezer bent van spoorweg journaal,maar daar staan heel regelmatig foto's in van zulke werktreinen.

BD1701

Ervin, ja ik lees altijd spoorweg journaal, want ik heb er een abonnement op, er staan inderdaad regelmatig foto's in van werktreinen, maar soms zijn die van in de verte getrokken, zodat je nie altijd kan zien wat ze precies vervoeren he. Dus ik zoek foto's die eigenlijk duidelijk aantonen, wat er in de wagons ligt
 

matti

Ik heb er geen foto?s van maar neem het gerust van mij aan . Op deze wagens word vanalles geladen; Bovenlijdingsmasten, seinpalen, kabelgoten, balast, grond, wisselonderdelen voor wissels, rails, dwarsliggers, rollen bovenlijdingskabel, etz... Als je een werktrein wil nabootsen moet je vooral weten wat die werktrein op jouw baan zou uitrichten (verniewing seinen, sporen plaatsen bovenleiding,), dat is immers wat het beeld van de werktrein bepaald .

[8]