Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

seinen-digitaal

Gestart door conmeljanand, 03 december 2004, 13:45:23 PM

conmeljanand

Kan er mij iemand een schema bezorgen om een B-signaal van HENCKENS met viessmann - produkten in een digitaal-marklin omgeving te integreren ?

Dank u bij voorbaat ;)

jan
jan

Peter

Hallo Jan,

Als je naar de website van Viessmann gaat, daar is een forum waar je met je vragen terecht kan. Het enige nadeel is dat het wel in het Duits is, maar volgens mij moeten ze je ook bij Heckens kunnen antwoorden.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

dimu

Hallo,

Ik heb een poging gedaan om een aansluitschema te tekenen. Voor het document zie de files:http://groups.yahoo.com/group/msm-tmm/
Er zijn twee aansluitschema's: de eerste is met een digitale schakeldecoder(5213) en de tweede is met een relais(5552) en een decoder voor magneetartikelen(5211).
Hopelijk maakt dit je iets wijzer.
 

tonycabus

Leuk, Dieter!
Dank je, het zal van pas komen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

conmeljanand

Dank u, voor de schets !

Ik ga hem direct proberen [:)]

[;)]

jan
jan

locomotion

Ik vrees dat je niet bij Henckens terecht zult kunnen. Voor zover ik weet is dit een eenmansbedrijfje in Nederland die rustig alle seinen produceert die men van hem vraagt. Zo werkt hij (als ik mij niet vergis) voor Modelbouwschop West Vlaanderen in Brugge. Deze winkel is offieel invoerder voor Belgi? en verdeelt de seinen in Belgi?. Mr Henckens is en wat oudere man die niet zo tuk is op internettoestanden en dergelijke. Ik heb ooit eens zijn adres gekregen via een ander forum, en hem een briefje gestuurd. Ik heb wel een antwoord gekregen, maar hij verwees mij vriedelijk door naar Brugge.

Locomotion

conmeljanand

Inderdaad Locomotion,

De stand was van Modelbouwshop in Brugge. Ik heb hun een mail gestuurd met de vraag om meer uitleg !
Ik kreeg nogal vlug een mailtje terug [:)]
Maar, de uitleg voor een beginneling [:I] was vaag. (op het einde stond erin dat ik indien dit wenste er meer gedetailleerde info zou volgen !)
Ik heb natuurlijk direct gereageerd, maar tot nu toe geen respons !!

Jammer [:(][:(]

jan
jan

dimu

Een mogelijk alternatief om Belgische seinen digitaal te besturen:http://www.brelec.be/Producten/Sd700/Sd700.html
Ik heb er wel geen ervaring mee. Ik denk zelfs dat het iets goedkoper dan te werken met Viessmann decoders.
 

conmeljanand

Beste Dimu [:D]

ik heb reeds de test met de 5213 uitgevoerd [8D] perfect !
Nu ben ik bezig met de 2 schets voor te bereiden !

Wat ik jammer vindt dat u per sein 3 adressen nodig hebt!

de link in uw laaste bericht geeft me geen access ! [V]

Nu ik dit onder de knie heb[;)], wil ik een stap verder gaan !
zie nieuw onderwerp[:D]

Dank u zeeeeeeeeeer [B)]



jan
jan

Pol De Bard

Ja Jan, ook Belgische seinen komen in de "Kis"-serie aan de orde.
Het is immers makkelijk het seinbeeld op je bedieningspaneel teruggemeld te zien.
En van terugmelden gesproken, in "Kis" worden de wisselstanden niet echt teruggemeld. De wisselbediening zelf neemt een stand aan die aangeduid wordt en beveelt het wissel de overeenkomstige stand aan te nemen. (Recente evolutie: nog eenvoudiger!)

Naargelang ik eraan verder werk evolueert de zaak. "Keep it simple", zo zei ik in een andere draad, is soms niet zo makkelijk.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com