Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bergensbanen

Gestart door doenitz, 28 november 2012, 11:24:22 AM

doenitz

naar aanleiding van de scandinavische week op canvas is er elke dag (op canvas) een treinrit vanuit de stuurpost te zien.
Het traject gaat van bergen naar oslo over de hardangervidda-hoogvlakte. het traject is 493km lang en loopt over 300 bruggen
en door 182 tunnels. de langste tunnel is 10,6km lang. het hoogste station is in Finse, 1222 meter boven de zeespiegel.
de totale reistijd bedraagt 7 uur. Canvas legt deze week het hele traject af in real time, zij het opgedeeld in stukjes met de
autentieke soundtrack van de trein.
elke dag van 10u15 tot 12u30
 

janjozef

Heb die in de jaren 80 zelf gedaan, is een prachtige rit die ik graag nog wel eens terug wil rijden, en aan de snelheid van toen natuurlijk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Vijf minuten voor aankomst in Oslo heb ik het gezien.  ::)
Morgen ga ik toch eens kijken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bert Ossevoort

Is het morgen wel weer dan ,als we rijden van bergen naar oslo ?,
heb inderdaad ook het laatste stukje gezien zijn we al aangekomen in oslo!
met een kleine vertraging door af en toe voor een rood sein stil te hebben gestaan?!
Bert.

Dreha

Ik heb er ook een stukje van gezien maar je kan het ook altijd nog bekijken op youtube. Er is daar een voledige versie en versie met de tunnels ingekort en een opgedeeld in 44 stukken. Van you tube kan je zo ook downloaden natuurlijk en bijhouden op DVD ofzo.

Grts, Harald

Jurgen

Het programma begint rond 10u 's morgens en eindigt rond 12u30 pas, lijkt me al lang genoeg om naar te kijken.
Vandaag kwam de trein inderdaad in Oslo aan, maar toch staat het morgen opnieuw op het programma. De terugrit misschien?

De hele week duurt het programma wel even lang, misschien is het alle dagen dezelfde uitzending.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.