Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Spoor 1 baan: metaalhandel Gröger

Gestart door Kees-Jan, 26 november 2012, 10:16:47 AM

Kees-Jan

Ik vind het gewoon mooier zo. De opstelsporen zijn gewoon een stuk baan geworden met de reden die ik al eerder schreef. Een stuk kaal hout van bijna 4 meter lang wat in het zicht ligt vind ik geen gezicht.


Kees-Jan

Weer iets verder:


Gröger by Rail-Kees, on Flickr
Het kantoor komt op een verhoging te staan. Het hout wordt bekleed met laser gesneden stenen.


Gröger by Rail-Kees, on Flickr
Alle gips is donkerbruin en kan na nog wat verf straks voorzien worden van gras.


Gröger by Rail-Kees, on Flickr
Overzichtje.

Michiel

Schaal 1 is toch echt wel ruimteverslindend, zeg! Ik moet er niet aan denken! Maar het wordt wel érg mooi. Meesterlijk modelbouwwerk, Kees-Jan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: Michiel op 04 oktober 2013, 09:18:49 AM
Schaal 1 is toch echt wel ruimteverslindend, zeg! Ik moet er niet aan denken! Maar het wordt wel érg mooi. Meesterlijk modelbouwwerk, Kees-Jan!
Dat is nou net wat ik er ook van denk...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kees-Jan

Dank u.

De ruimte ach...... De meeste H0 rijders proppen ook te veel en te lange treinen door te krappe bochten en op een te kleine baan.
Je moet je beperkingen leren in te zien  ;).

Michiel

Daar heb je een punt! En niet alleen H0-rijders, maar ook vb N-rijders (en dan steek ik de hand in eigen boezem)   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

@ Kees-Jan,

Alles wordt, zoals je het uitdrukt, onmiskenbaar gewoon mooier zo... .

Als dat kantoorgebouw met 2 bouwlagen op die verhoogde berm terechtkomt, heb je dan nog, hopelijk, een plek voorzien
voor dat indrukwekkend lang (breed) bedrijfsgebouw op je foto's in je reactie  #20 en #22 ?

Groeten, Herwig.

Kees-Jan

Nee dat gebouw gebruik ik niet meer op de baan. Ws nog wel een keer voor een diorama.

Of anders in de verkoop  ;).

Kees-Jan

Effe wat gras geplakt vanmiddag:


gro_005 by Rail-Kees, on Flickr
Basis laag groen.


gro_006 by Rail-Kees, on Flickr
Laag twee met de blanke lak spuit methode.


gro_007 by Rail-Kees, on Flickr
Derde laag met lange vezels.


gro_008 by Rail-Kees, on Flickr
Vierde laag met wat tuf uit de bus om bloempjes te krijgen. Ook weer met blanke lak gefixeerd.


gro_004 by Rail-Kees, on Flickr
Overzichtje.

as Zaterdag op de bouwdag zal ik het laten rijden.

Kees-Jan


Groger by Rail-Kees, on Flickr
Ballastbed aansluitend gemaakt aan het nieuwe deel.



Groger by Rail-Kees, on Flickr
Tuintje gemaakt en tegels gelegd rondom het seinhuis.



Groger by Rail-Kees, on Flickr
Geen wild verband maar schreeuwend verband  ;D

Gerolf

Citaat van: Kees-Jan op 09 oktober 2013, 23:45:21 PMGeen wild verband maar schreeuwend verband  ;D

Leuk, dat niet-gladde tegelpad. Maar met die "scheefheid" zou ik toch enkele gebroken tegels verwachten  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Interieur voor het seinhuis:


gro_019 by Rail-Kees, on Flickr

Nog wat ballast gekleurd:


gro_018 by Rail-Kees, on Flickr

En een gebouw verzet:


gro_017 by Rail-Kees, on Flickr

Morgen de laatste details en dan inpakken............. Op weg naar München.

Kees-Jan


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76