Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

janieburton

 

Jurgen

Citaat van: evan op 08 december 2015, 17:19:20 PM
PS: voor de geïnteresseerden:  https://www.youtube.com/watch?v=HqvWy710URo

Ik heb dit filmpje gemaakt vlak voor de opening.

Is dit hetzelfde filmpje als datgene wat afgespeeld wordt in het museum zelf?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

Gisteren samen met mijn zoon train World bezocht...

Heel veel volk, 50min wachten om binnen te kunnen, een tweede kassa was geen luxe geweest.

Persoonlijk vind ik het een geslaagd museum, naast de type 12 staan is imposant, ik voelde mij plots een pak kleiner :-)
Ook vind ik het trein gerelateerd materiaal zoals de seinen, de evolutie van de sporen, de posttrein en de brievenbussen  wel tof om te zien...
En natuurlijk de miniatuurbaan niet te vergeten. Tof gemaakt, niet te druk. wel spijtig van het net voor de baan, het is praktisch niet mogelijk om mooie foto's te maken. Maar ja, het is dat of een pak vuil dat op de baan beland vermoed ik. Proficiat Evan. De kleine mannen die er ook stonden te kijken waren wel wat aan het klagen dat er niet veel treinen aan het rijden waren, voor hun zou het tof zijn moest er 1 of 2 treinen meer ingezet worden.

Toen we vertrokken stond er nog een lange rij te wachten om binnen te kunnen, het museum heeft dus duidelijk succes.

bumper

Gisteren met mijn kleindochter (9 jaar) naar Train World geweest. Op voorhand de B-dagtrip aanbieding van de NMBS gekocht. Zeer goedkoop en niet moeten wachten. Prachtig museum. Voor mezelf was het vooral te doen om de techniek, mijn kleindochter vond de treinrit simulator vooral geweldig. Zoiets wou ze ook wel in de huiskamer zei ze. Dus een zeer geslaagde dag.

Ludo.
 

Michiel

Ik ben ook eens naar Train World geweest met m'n dochter. Ik wou het type 10 eens van dichtbij zien, en m'n dochter wou gewoon eens weg, het huis uit.

En eerlijk gezegd, was het een teleurstelling. De zaal is veel te donker. Men ziet amper details. Fotograferen is een ramp; al m'n foto's van de details van het type 10 (een 20-tal) zijn waardeloos. Van de 100 foto's zijn er maar een handvol redelijk. Erg jammer dat men voor deze obscure presentatie heeft gekozen, waarbij de locomotieven abstact zwevende objecten in het donker zijn geworden. En bijkomend is er total geen informatie wat men ziet (m'n dochter liep nogal verloren rond).

Ik was ook benieuwd naar de modelbaan, maar jammer was de presentatie ervan ook een tegenvaller. Van op een te klein balkon een halve verdieping boven de baan, met de gaas ervoor waardoor de modelbouwwaarde eigenlijk verloren gaat. Het waauw-effct is weg. En foto's nemen was totaal onmogellijk met het gaas ervoor. Het beste beeld krijg je nog met het filmpje van de camerawagen dat men naast de baan afspeelt op een klein lcd scherm.

Ik kwam voor details van het type 10, en dat is dus een afknapper geworen. Deze historisch majestueuze locomotief staat in het duister, half vergeten en verscholen in de schaduw. Hoe is het mogelijk! M'n dochter vond het ook maar een saaie wandeling door donkere zalen. Jammer, mogelijk een gemiste kans? Maar hoe dan ook,  heeft België nu een museum waar toch een al hoop historisch materiaal goed wordt bewaard. Nu nog de presentatie aanpakken, en de het rollend materieel op een frisse en heldere manier presenteren in een gepaste omgeving.

Hier zijn een paar foto's die niet helemaal omzeep zijn gegaan:











groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ludwig

Vandaag eindelijk ook eens kunnen gaan.
De opmerking van te donkere ruimte begrijp ik wel, al zorgt het wel voor een bepaalde sfeer.
Toch heb ik zeker van genoten.  :)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2