Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

M2 Stuurstand (HLE)

Gestart door Binco, 31 oktober 2012, 13:51:48 PM

bollen neus

Is het deze set die uitgebracht wordt of niet? De link die je aangeeft laat echter niets zien enkel "pagina niet te vinden error"

thor

Marklin brengt dus zowel de M2 in groen voor elektrische traktie, evenals de M2in bordeaux versie voor dieseltractie + enkele benodigde locs. Een 25 in geel en een 55 in blauwe uitvoering. De M2 in groen kan ook met een blauwe 25 (vroeger reeds uitgeberacht door Marklin, samen met 3 M2's in bordeuax stelling), een groene stuurstand voor dieseltraktie werd reeds in de vroegere jaren 2000 uitgebracht (2004 of 2005 dacht ik).
Of er een 23 werd gebruikt voor deze combinatie is mij onkekend. Marklin heeft ooit een boekje uitgebracht omtrent de reeksen 22, 23 en25, misschien kan je daar iets in terugvinden .....
Groeten
Thor
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Binco

@ Peter,
Ben je zeker dat de 62 deze met elektrische stuurstand ook soms meenam naar Mol?
Weliswaar niet geduwd dan maar gewoon getrokken.
Het zou zeker goed uitkomen op de modelbaan ...  :D

@Eric,
Inderdaad, heb hem even aangepast, zou nu terug moeten werken.
Het gaat dus over set M43541

@Ronny/Jurgen
Ik heb dat boekje eens even doorbladerd.
Een 23 kon ze niet duwen,
Als je de koppen van de 23 en de 25 vergelijkt dan zal je zien dat de 25 rechts vanonder (als je ervoor staat) een grote stekkerdoos heeft. Dit waren de kabels voor de trek-duw functie. Een 23 heeft deze niet. Een 23 kon ze natuurlijk wel trekken.
En dat is juist het gene wat wij ons afvroegen, werden ze (de treinen met stuurstand) soms getrokken door andere lok's?
Zoals je vroeger soms een sleep I11'en had met een T16 (stuurstand dus niet functioneel!).

:) ;)

bollen neus


Jurgen

Citaat van: thor op 01 november 2012, 13:48:57 PM
Marklin brengt dus zowel de M2 in groen voor elektrische traktie, evenals de M2in bordeaux versie voor dieseltractie + enkele benodigde locs. Een 25 in geel en een 55 in blauwe uitvoering. De M2 in groen kan ook met een blauwe 25 (vroeger reeds uitgeberacht door Marklin, samen met 3 M2's in bordeuax stelling), een groene stuurstand voor dieseltraktie werd reeds in de vroegere jaren 2000 uitgebracht (2004 of 2005 dacht ik).
Of er een 23 werd gebruikt voor deze combinatie is mij onkekend. Marklin heeft ooit een boekje uitgebracht omtrent de reeksen 22, 23 en25, misschien kan je daar iets in terugvinden .....
Groeten
Thor


De blauwe 55 die Märklin nu brengt kan eigenlijk niet in combinatie met de M2-rijtuigen. De 55 is een TPV model terwijl de M2's toch wel eind TPIV zijn.
Niets belet je natuurlijk om die 55 te gebruiken met de M2's.

Van die 23 had ik eigenlijk moeten weten door logisch na te denken.  :-[

Ik denk niet dat een reeks 62 een elektrische stuurstand tot Neerpelt gebracht heeft. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar volgens mij waren de elektrische stuurstanden allemaal nodig op geëlektrificeerde lijnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Wat betreft de stuurrijtuigen M2 voor elektrische tractie. Voor een 'echte' trek-en-duwer moet je een reeks 25 hebben. Ongetwijfeld hebben ook andere reeksen voor deze stuurrijtuigen gestaan, dan wel louter en alleen als gesleepte trein. Ik zal eens wat opzoeken.

Metpetergaathetbeter

Jurgen,

jij hebt nogal een tuin dat daar treinen doorrijden (en echte dan nog!) ;D

groeten Peter ;)

Binco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 november 2012, 13:08:11 PM
met 62 reden ze vanuit Antwerpen richting Mol ! Ooit een M1 stuurrijtuig (die niet meer toegankelijk was waarvan ruiten werden afgeplakt met bruin papier) voor deze trein zien staan !

Groeten Peter ;)

JA!
toevallig tegengekomen: http://www.youtube.com/watch?v=teQ1AYWUp1s&feature=plcp&t=0m30s

Nu ja, waar ging die naartoe hé  ;D

:) :D

B loc

De reeks 55 heeft zeker een met een electrisch stuurstand gereden over lijn 42. Maar enkel getrokken. De trein was de "Ardenner Express". Er zijn zelfs foto's van. (niet van mij)

http://www.flickr.com/photos/johnybrauns/7557526116/ 

Uitleg over deze trein:

http://www.aula.com/peter/default.asp?Qw=Nee&OK=01797386882&R=14&Rs=24
Mathias
 

thor

Binco
die combinatie waar jij het over had, de stuurstand M2 achter de loc is inderdaad de elekrtische versie, doch het laatste rijtuig was een rode MS stuurstand voor diesel.
uiteraard kan je ook die combinatie op je baan inzetten ....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Binco

Citaat van: thor op 01 november 2012, 18:28:13 PM
Binco
die combinatie waar jij het over had, de stuurstand M2 achter de loc is inderdaad de elekrtische versie, doch het laatste rijtuig was een rode MS stuurstand voor diesel.
uiteraard kan je ook die combinatie op je baan inzetten ....

Nee hoor!
Kijk nog eens goed, dat laatste rijtuig is eveneens een stuurstand voor elektrische tractie!
De hoeken zijn blauw, en er zit (niet 100% goed te zien) een knik in het front!

:) ;)

rixke rail

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 november 2012, 13:08:11 PM
met 62 reden ze vanuit Antwerpen richting Mol ! Ooit een M1 stuurrijtuig (die niet meer toegankelijk was waarvan ruiten werden afgeplakt met bruin papier) voor deze trein zien staan !

Groeten Peter ;)

In den beginne waren er nog niet genoeg M2's omgebouwd tot stuurrijtuig, vandaar ...
De M1 was niet toegankelijk voor reizigers, vanwege de wirwar van kabels op de vloer.
Zie HIER.
Scrollen naar ongeveer halverwege.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Wel geen M2 maar een M1 stuurstand rijtuig zoals het een hele tijd ingezet werd op lijn 52 Antwerpen Centraal - Boom/Puurs

Eigen opname (dia) van ik vermoed 1968 /1969 tussen Hoboken-Polder en Hemiksem-werkplaatsen

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Heeft er iemand de M2-rijtuigen al ergens zien liggen?
Ondertussen is het 8 november en ik heb nog niets gehoord van mijn handelaar. Zijn ze misschien opnieuw uitgesteld? De leverlijsten van Märklin staan nog altijd op de stand van oktober, dus daar word ik ook niet wijzer van.

Of is er een handelaar die wil/kan reageren?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor

volgens betrouwbare informatie vandaag ingewonnen, zouden de groene M2's einde deze maand uitgeleverd worden!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5