Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

10.018

Gestart door dgrr57, 22 oktober 2012, 16:59:44 PM

factageklerk



Ja het zijn geen Nederlandse locs. Zeker en vast juist, maar ik wil enkel maar aangeven dat ook daar privé verenigingen er in slagen talrijke loc's van een dergelijk kaliber   ( 23, 50, 44, 01, etc...) te onderhouden & restaureren / in leven houden.
[/quote]

Daar heb je wel ergens een punt  ;) Maar de privéverenigingen moeten ook geld bij elkaar schrapen om dit te kunnen doen (met zeer veel moeite, enthousiaste vrijwilliggers die de handen uit de mouwen willen steken) en in de meeste gevallen krijgen ze ook subsidies (nationaal, europees....) voor hun werking. Ik denk niet dat ze bij de NMBS subsidies hiervoor kunnen/mogen krijgen, en dat ze andere prioriteiten hebben. Daarom is het zo belangrijk dat we elk initiatief dat hiervoor genomen word dat wij als liefhebber dat mee moeten ondersteunen, en wie weet rijd er dan ooit meer museummaterieel ;)
 

Jurgen

Ik heb de indruk dat hier redelijk off-topic gepraat wordt.

De 10.018 zal nu gewoon een uiterlijke revisie krijgen en je kan hem altijd gaan bewonderen in het museum dat we gaan krijgen. Wees blij met wat je hebt want de loc kon evengoed naar de schroothoop gebracht worden.

Hoeveel van jullie doneren eigenlijk geld aan de ene of de andere vereniging om zo'n loc te restaureren? 't Is makkelijk om te roepen dat een loc gerestaureerd moet worden, maar denk eerst eens aan wat je zelf over hebt voor de restauratie van zo'n loc!

Dat gezegd zijnde ben ik blij dat de 10.018 in het museum te zien zal zijn. Ik ben er van overtuigd dat men de loc op gepaste wijze zal opstellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirky

http://www.youtube.com/watch?v=tv9RP8THExU&feature=related

... en wij springen hier een gat in de lucht als we er nekeer eentje zien... :)

rgp

Hallo,

Dirky, dat filmpje is nu eens het toppunt van kitsch >:(

Roland

Dirky

#34
Dat dit filmpje voor jou het toppunt van kitch is, daar en heb ik echt geen probleem mee. Je hoort waarschijnlijk ook niet mijn favoriete muziek even graag...  :)

In de context van dit draadje - wat met 10.018 ? - wil ik alleen maar met een smile(y) aanduiden dat het er bijvoorbeeld in Duitsland echt wel anders aan toegaat. Treintjes behoren daar tot de vaste ingredienten van het gros van de bevolking... door die belangstelling rijden er ook nog massa's stoomloks en andere historische loks rond...
Geld zal er hier (zeker?) niet gevonden worden om onze geschiedenis op de sporen te houden...

edit: net eens opgezocht hoeveel stoomloks er nog rijden in Duitsland; sommige bronnen spreken van 230 stuks!!!!! ;)

doomslu

Dat ze daar in België niet aan gedacht hebben, een rijdend museum!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Je ziet veel auto's in de remmen gaan, en stiller rijden om het te bewonderen.  De nieuwere technologie meets de oudste technologie  .Mooi toch
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15