Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

10.018

Gestart door dgrr57, 22 oktober 2012, 16:59:44 PM

dgrr57

De 10.018 zou een likje verf krijgen : HIER

rgp

Beste,

In een bericht van de "link" staat dat men de 10.018 terug rijvaardig zou willen maken.  De 10.018 wordt enkel herschilderd en uiterlijk gerestaureerd om Train World op een soort sokkel definitief te worden geplaatst.

Roland

Michiel

Jammer dat ik mijn favoriete loc nooit in het echt zal kunnen zien, horen, ruiken, voelen rijden.  :'(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

De 10 samen met de 36 mijn favoriete Belgische loks
Weeral zeer zeer spijtig dat de lok niet meer inzetbaar wordt gemaakt.
Als het zo verder gaat hebben we binnenkort niets meer inzetbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Probleem is dat je naast een rijvaardige machine ook nog rijvaardige machinisten moet hebben.
Ik denk dat die ook dun gezaaid worden en die zijn helaas niet "snel" te recycleren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

factageklerk

Zeg nooit nooit, de kans dat het gebeuren zal is heel klein. Dat ze al een opfrisbeurt krijgen vind ik al een zeer grote stap vooruit. Dus zoveel mogelijk mensen warm maken daarvoor ;)
 

Rétro

#6
Ik weet niet of de info klopt die bij deze transport foto staat van de 10.018 , maar dat zou dan wel heel belachelijk zijn (ivm dat de locs niet meer uit dat museum zouden kunnen????? kan toch niet? of wel!? ) !!!!! :o

http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/8122265483/in/photostream
 

ems

Jahoor, dat kan wel!: In het Nederlandse spoorwegmuseum is ook divers materieel "ingemetseld" zoals bijvoorbeeld de 6317, wat ik zelf heel erg jammer vind.
Groet, Edwin

Steven123

Ze kunnen het dan toch beter zoals in Treignes oplossen  ???
Daar staan ze ook binnen in het museum (op rails), met aan één zijde 'loods-poorten' zodat ze er nog terug uit kunnen rijden...


Het is in elk geval beter dan een sloop, maar zeker te betreuren.
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Havoc

Met de materialen van tegenwoordig is zo'n muurtje geen probleem voor zo'n loc. Die rijdt gewoon buiten, muur of niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rétro

Is toch belachelijk, is een poort & een stuk spoor nu zo een groot bijkomend werk bij een dergelijk project....?
Hoop dat deze info toch niet klopt.
 

rgp

Beste,

Het doel is dat de 10.018 op een stuk spoor in Train World komt.  Eenmaal binnen komt hij niet meer buiten.  Het poortje is geen optie (zul je wel zien wanneer Train World opengaat)
De 10.018 restaureren ? Is uiteraard mogelijk, maar dat gaat dan wel zeer veel geld kosten (Kun je beter een nieuwe bouwen).  Is het nodig ?  NEEN
In België zijn er twee stoomloks rijvaardig: 29.013 en 64.169.  Wat blijkt: de NMBS kan perfect met een lok alle aanvragen aan, en bij uitzondering (zoals begin september) wordt hulp gevraagd aan TSP met hun 64.169.
De loks in beste staat zijn de types 7, 16 en 64.  Alleen is er geen behoefte aan meer rijvaardige loks.

Roland

factageklerk

Citaat van: rgp op 28 oktober 2012, 17:35:06 PM
Beste,

Het doel is dat de 10.018 op een stuk spoor in Train World komt.  Eenmaal binnen komt hij niet meer buiten.  Het poortje is geen optie (zul je wel zien wanneer Train World opengaat)
De 10.018 restaureren ? Is uiteraard mogelijk, maar dat gaat dan wel zeer veel geld kosten (Kun je beter een nieuwe bouwen).  Is het nodig ?  NEEN
In België zijn er twee stoomloks rijvaardig: 29.013 en 64.169.  Wat blijkt: de NMBS kan perfect met een lok alle aanvragen aan, en bij uitzondering (zoals begin september) wordt hulp gevraagd aan TSP met hun 64.169.
De loks in beste staat zijn de types 7, 16 en 64.  Alleen is er geen behoefte aan meer rijvaardige loks.

Roland

Dat ze alle aanvragen aankunnen voor een stoomrit te verzekeren geloof ik wel, maar die stoomlocs moeten ook eens uit circulatie genomen worden voor onderhoud. Wat gaat men dan laten rijden? Ik besef ook dat de mogelijkheden hier in Belgïe (financïeel,kennis,personeel,broodnodige enthousiaste vrijwilligers :'(.....) beperkt zijn , maar gaan de mensen dan op den duur nog blijven komen naar stoomritten dat steeds met hetzelfde materieel gereden word? Steeds hetzelfde doen blijft ook geen volk trekken
 

rgp

Beste,

Joris, als ik mij niet vergis gaat de 29.013 nu een groot onderhoud krijgen, dus het zal met de 64.169 moeten gebeuren, maar tegen het "seizoen" zal de 29.013 wel terug paraat zijn.  De 26.101 van TSP zal ook wel ooit eens terug rijvaardig worden; dan zijn er drie wat meer dan genoeg is.
Financieel: uit publieke hoek beperkt en uit private hoek in se nog beperkter, zeker als men vergelijkt met Duitsland en Engeland.
Kennis en personeel: aanwezig
Vrijwilligers: veel te weinig
vb: begin september in Engeland: om 11u was ik nr 380 die een ticketje kocht om OP HET PERRON foto's te kunnen maken: Kostprijs ticket: 25 euro !  En die 380 waren allemaal om foto's te nemen (niet mee te rijden) van het steamgala op de Waterdressline.  Die die meereden kochten tickets op het eindpunt van de lijn.

Roland

Havoc

CiteerIn België zijn er twee stoomloks rijvaardig

En geen enkele belgische...
Met vakantie voor onbepaalde duur.