Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Ervaringen met de Gras-Fix

Gestart door gjvdz, 09 september 2012, 12:55:11 PM

gjvdz

Hallo,
Omdat ik nog een heel grote oppervlakte moet voorzien van gras/weide heb ik besloten om toch maar misschien een grassmaster of de tegenhanger van Faller, de Gras-Fix te kopen. Het prijsverschil is toch al gauw 50 euro en daarom vroeg ik me af of de Gras-Fix veel minder goed is als de Grassmaster van Noch. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg Giel-Jan

Durango

Ik heb ook geinformerd naar de gras fix maar deze was in Holland zelfs nog duurder als de noch grassmaster.
Ik heb er nu maar een zelf gefrabriekt. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

Ik gebruik de Grasmaster van Noch al een hele tijd, en ben zeer tevreden over het resultaat. Het enige "echte" alternatief is volgens mij het "zeer" dure professionele toestel van de firma Maag zoals dat bv. gebruikt wordt door Langmesser enz. (prijs ong. 870 euro)
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Ziet er een beetje cheap uit, soort af fabriek theezeef. Kan geen specs vinden, maar het belangrijkste is kV die het ding produceert. Heb zelf m'n nochstok wat geturbo't door er 12V op te hangen en het statisch veld naar de zeef te verplaatsen. Zelfs de 12mm's staan nu stijf rechtop.

oebr

heel goede ervaringen mee - je moet wel de versie 2.0 kopen (sinds een jaar of drie op de markt)  of de 1.0 uitbreiden met een speciale tuit.

Wat vaak over het hoofd gezien wordt is dat de grasmaster (en ook die tuit) een keramisch beklede binnenkant heeft die de geladen vezeltjes goed naar buiten begeleidt. ik vind het resultaat verbluffend.

Het is wel aan te raden om vezels van Silhouette te gebruiken want die van Noch zelf zijn wat fel van kleur en moeten geäirbrusht worden.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

oebr

Citaat van: milocomarty op 17 september 2012, 14:33:19 PM
. Heb zelf m'n nochstok wat geturbo't door er 12V op te hangen en het statisch veld naar de zeef te verplaatsen. Zelfs de 12mm's staan nu stijf rechtop.

interessant, hoe heb je dat gedaan ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Citaat van: oebr op 17 september 2012, 15:13:31 PM
Citaat van: milocomarty op 17 september 2012, 14:33:19 PM
. Heb zelf m'n nochstok wat geturbo't door er 12V op te hangen en het statisch veld naar de zeef te verplaatsen. Zelfs de 12mm's staan nu stijf rechtop.

interessant, hoe heb je dat gedaan ?

Strook koper oid van de bekerbodem naar het rooster (nieuwere grasmasters kunststof, vervangen door metalen fijnere zeefjes). Batterij voeding veranderd naar een trafo (instelbaar van 3.6 tot 12V) met een chassisdeel in de dop. Draai 'm na wat advies te hebben gevraagd op 12V, gister nog mee zitten klooien, trekt vonken als je het rooster in de buurt van de grondpen houdt  ;)