Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

mobil station hulp

Gestart door n/a, 16 december 2005, 13:58:50 PM

wisselstromer

je moet altijd zien dat als je een mfx lok  aanmeld dat deze lok alleen staat op je spoor zondar andere loks
anders blijft hij 'pinken'
voor de rest nog geen miserie gehad met mijn MS
mss volgend jaar een CS
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jordey

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan


Bijna goed.
De decoder vertelt aan MS welke functies hij heeft, en het MS vertelt vervolgens tegen de decoder welk adres hij krijgt.



Klaas bedankt,

Weer wat bijgeleerd.

n/a

Zijn jullie iets wijzer met 50hz en 3.75A staat oderaan mijn MS.
Mijn loc die niet wil is een belgische 2505 artnr 26530 nieuw uit de doos nog niet gereden!Was speciale serie compleet met wagons!2jaar oud
Heb loc nog eens geprobeerd vandaag meld zich aan als S 25 en dat is alles!

Jordey

Ik heb begrepen dat je aan de Mobile Station van buiten niet zien of het de 1.9A of de 1.2A versie is. De 1.9A versie die je los koopt wordt in doos geleverd met een standaard en volgens mij ook met adapter kabel. Of de 1.9A komt uit een spoor 1 startset. Of dit laatste het geval is kun je navragen bij je dealer. Overigens staat op mijn 2 MS geen 50hz en 3.75A. Deze komen uit startsets.

De 26530 is een loc met een fx decoder. Deze moet je dus selecteren via de databank.

Heb je dit al wel gedaan?

Heb je het adres gewijzigd op de loc waardoor je hem niet meer kan aansturen?

Kan je de lichten wel aan- en uitschakelen?

wisselstromer



men kan echter wel zien welek de zware en de licht is

op de acherkant vd ms staat de artikel nummer.

de 60652 is de lichte versie uit de startsets en de 60651 is de ms die je los kan kopen. Deze zit echter wel verkocht onder art. nimmer 60652

de reden hiervoor is 'marklinlogica'[:D]

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jordey

En MS uit de startset voor spoor 1 is dit ook een met het nummer 60651? Ze zijn wel 1.9 A

n/a

Ja op de doos staat 60652 en onderaan de MS staat nr 60052

Jordey

Als je de MS los in doos hebt gekocht, moet het de dure variant zijn (dus niet als startset). Ook het volgende moet dan meegeleverd zijn:

Meegeleverd adapterkabel (10- op 7-polig voor het aansluiten van een tweede Mobile Station aan de aansluitrail) en een houder (60659) voor het Mobile Station. (bron:http://www.maerklin.de/produkte/pdb/index.php)

Je kunt natuurlijk ook je leverancier even vragen.

Overigens heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag of je wel de lichten aan of uit kan doen van je 26530.

Jordey

wisselstromer

al je hem in de doos hebt gekocht moet er 1 inzitte met 60651 op de achterkant
deze zit idd in een doos met art. nummer 60652
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

al je hem in de doos hebt gekocht moet er 1 inzitte met 60651 op de achterkant
deze zit idd in een doos met art. nummer 60652



Wat heeft dit nu te maken met het probleem, niets toch.

Wim.

n/a

'tis om verschil te weten tussen 1.9en 1.2 de mijne kost 170 euro dan mag het iets meer zijn toch en ja er zit nog een kort kabeltje bij!Heb nog een avondje geprobeerd en het volgende ontdekt!Aangezien het een complete treinset is moeten alle wagens of tenminste de laatste met stuur stand gekoppeld worden.De lichten branden en verspringen ook van geel naar rood maar hij wil niet rijden!rara heeeeelp ik word moedeloos!Alvast bedankt voor de steun in moeilijke dagen!

Jordey

Als het verspringt van rood naar geel dan heb je waarschijnlijk op de grote rode knop de rijregelaar gedrukt. Hiermee wijzig je de rijrichting van de trein. Als dit zo is dan zou je ook de lichten aan en uit moeten kunnen zetten. Als dit ook klopt en als je aan de rijregelaar draait en  je hoort alleen maar gezoem van de motor, dan staat je lok waarschijnlijk gewoon vast, omdat de olie  is uitgedroogd ofwel aangekoekt. Je kunt eens kijken of nog wat beweging in de wielen zit door ze iets heen en weer te bewegen met de hand. Als dit niet het geval is dan weet je bijna wel zeker dat ie vast staat. Je vertelde al dat je deze loc 2 jaar geleden nieuw had gekocht en niet mee hebt gereden. Dit is een euvel wat vaker voorkomt met marklin locs, zeker als je er lange tijd niet mee rijdt.

Wat je er aan kunt doen is de loc kuisen, vooral de wielassen zullen waarschijnlijk een probleem zijn. Al die aangekoekte olie moet eruit. Als je dit niet ziet zitten loop dan eens bij je lokale verdeler langs en laat hem het doen. Kost je wel wat geld. Een modelspoorvereniging is ook een mogelijkheid. Daar kunnen ze je ook van advies dienen bij het voor het eerst kuisen van je loc en bij andere problemen/vragen.

Wat ik zelf heb gedaan is een goedkope loc gekocht om op te oefenen.

Jordey

n/a

Alles is bijna in orde gekomen in begin beetje zoeken en opnieuw proberen maar ze zeggen de trein is altijd beetje wachten toch!Nu vre? wijs om mee te rijden,3 tegelijk is geen probleem hopelijk blijf ik tevreden want de meningen zijn hier nogal verschillend.Nu sparen om oude locs om te bouwen zodat ze allemaal kunnen werken op ms.Groetjes aan iedereen voor de hulp in moeilijke dagen.Bedankt!

Jordey

Kan je ook met je 26530 rijden?

Jij hebt de duurdere mobile statin. Ik verwacht dat daar minder problemen mee zijn.

De problemen zaten met name in de ms van de startpakket feuer wehr en de 29530 met de BR 86 loc. Dit waren de eerste startsets.

Jordey

n/a

citaat:
Geplaatst door duracell2

'tis om verschil te weten tussen 1.9en 1.2 de mijne kost 170 euro dan mag het iets meer zijn toch en ja er zit nog een kort kabeltje bij!Heb nog een avondje geprobeerd en het volgende ontdekt!Aangezien het een complete treinset is moeten alle wagens of tenminste de laatste met stuur stand gekoppeld worden.De lichten branden en verspringen ook van geel naar rood maar hij wil niet rijden!rara heeeeelp ik word moedeloos!Alvast bedankt voor de steun in moeilijke dagen!




Waar heb jij 170 euro voor betaald? Toch niet voor het mobile station, want dan heb je meer dan 30 euro meer betaald dan de Marklin adviesprijs.