Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

mobil station hulp

Gestart door n/a, 16 december 2005, 13:58:50 PM

n/a

Heb zopas mijn nieuw aangeschaft mobilke aangesloten.Dan een adres ingesteld op de locs!maar ik krijg geen leven in de machine bedoel locs.Mijn oud boemelke rijd wel tot spijt,wat doe ik mis?

n/a

Kon vandaag ook al niet inloggen met oud adres zit mij hier allemaal niet mee!Moet daarbij nog achterstand van 6maand lezen niet simpel!!

n/a

Lees de beschrijving eens. Daar staat echt alles in.

Jurgen

't Is simpel. Ofwel meld je de loc aan via zijn artikelnummer, ofwel via een digitaal adres (bij een deltaloc of een digitale loc).
Je moet wel opletten, want als je het standaardadres (datgene waarmee de loc geleverd werd) veranderd hebt, zal het via het artikelnummer niet werken. Dan moet je dus via het digitale adres de loc ingeven ingeven.
Bij analoge locs kan je geen adres veranderen, dus moet je het artikelnummer gebruiken.
Zoals Davy zegt, lees de handleiding eens goed door. Desnoods 2 of 3 keer. Maar alles staat daarin beschreven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Davy,

Het is toch Plug And Play, dan hoef je toch geen handleidingen te lezen??!! Of is het dan toch Plug and Pray, en is het lezen van de MS Bijbel wel noodzakelijk. Sorry 'Davy MFX' kon het even niet nalaten.[;)][:D]

Wim.

n/a

Bedankt alvast 'tis toch zo simpel niet als ik dacht maar ik ben dan ook een leek die de kriebels kreeg om na verhuis een moderne weg op te gaan en besloot om digitale stappen te proberen zetten!Ik heb mij wel een los apparaat van 60va aangeschaft en geen startkit,misschien ligt het daar aan!Als dit lukt wil ik aan kis beginnen??? oeioeei!!!

Jordey

Op zich is het niet zo moeilijk. Als je een digitale lok van marklin hebt kun je een nieuwe loc toevoegen via de toets waarop een boek staat.
Dan kan je kiezen voor nieuwe loc (evt. scrollen met de rode rijregelaar). Daarna toevogen via databank. Scroll dan door met de rode rijregelaar totdat je de artikelnummer vindt van de loc. Als het een omgebouwde analoge lok is die is omgebouwd. Kies dan voor adres ipv databank. Als de omgebouwde lok functies heeft kies dan toevoegen via databank. Kies dan een lok die dezelfde functies heeft als jouw lok. Na bevestigen zit je weer in het hoofdmenu. Ga dan weer opnieuw het menu in
en kies dan voor loc wijzigen. Vervolgens kies je adres wijzigen en kies dan het adres die je hebt in gesteld op je loc.

Als je geen handleiding kun je het downloaden mbv onderstaande link.[:)]

http://www.marklin.nl/support/pdf/Handleiding60652.pdf

n/a

okee pas gedaan 26530 ingevoerd alles lukt hij staat in de lijst dan starten maar hij wil niet!

treinbeginner

Hallo
dit probleem is heel vlug op te lossen enkel de draden aan de rail om draaien
Ken het probleem. Ik heb een centraal station en een voeding zonder fiche en had ook de draden omgekeerd ingestoken station werkt wel maar reageert niet.
Toch eens proberen op hoop van zegen.
 

Jordey

Hoe is de MS aangesloten? Via een aansluitrail?

n/a

aansluitrail met koppel stuk naar m rails

Jordey

Doet ie het wel op de aansluitrail? Doe bijvoorbeeld eens het licht aan.

n/a

Mijn boemeltreintje rijdt wel.

Jurgen

Probeer het eens in te voeren met het adres van de loc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

citaat:
Geplaatst door duracell2

Mijn boemeltreintje rijdt wel.

mijn santa fee ronkt en licht brand maar geen (lichte)beweging!Zal wel aan mij liggen !