Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Serie HLE 19

Gestart door Bruno, 04 augustus 2012, 14:26:46 PM

Bruno

Toen ik gister in Pepinster was, zag ik tot mijn verbazing de 1908 de IC-A Eupen - Oostende 536 trekken welke omstreeks 13:42 door Pepinster kwam.
Ik wist dat de serie 18 al ongeveer een jaar op de IC-A rijdt, maar dat de serie 19 ook al wordt ingezet wist ik niet.
Weet iemand sinds hoelang al de serie 19 wordt ingezet?
Is het normaal dat deze op de IC-A rijd? De serie 19 is voorzien van GF-koppelingen en lijken mij bedoeld om met M6 te rijden.
Met de GF-koppelingen waren/zijn problemen, vandaar dat de locomotiven niet ingezet werden; zijn deze problemen inmiddels verholpen?

trainfreak

Ik dacht dat die op de IC-A werden ingezet om aan hun aantal kilometers te komen, en om eventueel test te rijden.
Het is nog maar sinds kort dat er een 19 op rijdt, ik dacht sinds begin deze week, en dan nog niet op alle IC-A's.
Spoorse groeten
Dimitri

Bruno

Ik lees zojuist op http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405006 dat de 1908 als eerste van de serie 19 sinds gisteren ingezet wordt op de IC-A. Blijkbaar had ik dus geluk juist deze te treffen [:)]

Lukas

Hoi,

HLE 1907 is ook al in dienst.Ik zag deze locomotief gisteren in Luik Guillemins.

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82

mark7758

Tot de 1914 zijn ze al binnen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Gelezen in Spoorwegjournaal 188:

? Sindsdien werd de 1908, als eerste van haar reeks, op donderdag 19 juli 2012 opgenomen in het effectief van de NMBS. Voorlopig mag de automatische koppeling van deze reeks nog niet gebruikt worden.
Dit is dan ook de reden waarom deze locomotieven in eerste instantie vanaf begin augustus 2012 op de IC-relatie Brussel-Zuid ? Vis? zullen rijden, ter vervanging van een ?18?.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bert Ossevoort

Was gisteren in de luikse regio wat sfeer beelden van de omgeving aan het maken en kwam daar ook nog wat loks reeks 19 tegen ,
de 1914 helaas in doorrit met 1 zusje toen ik wat anders aan het fotograveren was maar toch ..


en te depot kinkempois was de 1909 met twee zusjes aan het rangeren


Bert.

B-Cargo

De 19'en moeten een deel kilometers op L.2 rijden om hun TBL2 te laten homolegeren had ik gehoord van een verdeler. De GF koppeling is nog niet gehomologeerd maar is wel goed bevonden om te worden gebruikt voor evacuatie door de 62'ers TBL2.
Groetjes,

Steviewonder_1974

1904 ook al tegen gekomen deze week.

Metpetergaathetbeter