Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LSmodels gaat vreemd

Gestart door maxim, 14 december 2005, 20:04:47 PM

maxim

Gelezen op lsmodels.com

De laatste jaren is het aanbod van Belgisch spoorwegmaterieel sterk gegroeid waardoor het mogelijk wordt om spoorwegverkeer conform de realiteit te realiseren.
Maar de spoorweg modelbouwer die zijn slepen wil laten rijden in een typisch landschap wordt voortdurend geconfronteerd met het ontbreken van gebouwen van bij ons.

Bepaalde firma?s hebben in hun assortiment typisch Belgische gebouwen of gebouwen die kunnen worden aangepast naar Belgisch model. Dit blijft echter uitzondering en het laat niet toe om een hele stad of een dorp van bij ons te reconstrueren.
Er blijft enkel de zelfbouw van gebouwen of stukken van gebouwen wat veel tijd in beslag neemt en dat niet voor iedereen is weggelegd.

Om deze lacune op te vullen voorziet L.S. Models om op korte termijn typische Belgische en Franse gebouwen uit te brengen.
Deze bouwdozen zullen gebaseerd zijn op een modulair systeem dat moet toelaten om individuele standaard woningen te realiseren die op het eerste gezicht gelijk zijn maar die verschillende raamkozijnen, deuren, decoraties enz. hebben.

Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van huizen die als model dienen bij de bouw van de bouwdozen van L.S. Models.


imghttp://www.lsmodels.com/LS/Elements/Photos_reelles/Batiments/Maison_3.jpg/img

imghttp://www.lsmodels.com/LS/Elements/Photos_reelles/Batiments/Maison_5.jpg/img

treinbeginner

Zou een grote stap zijn ,in de goede richting.Zeker als deze betaalbaar zijn.
Ik wacht op het resultaat(ben in blijde verwachting[:)])
 

Tom

Dat bericht staat al een hele tijd op de site van L.S. Models.

Maar het is wel een goed idee. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Tom

vandomm

Hallo,
Bedankt voor je tip , precies wat ik zoek en waar ik op zit
te wachten. Nog een vraagje, "kan er misschien ook een hoekgebouw
bij gemaakt worden ?
Groetjes
Cees .

janjozef

Mannen we zijn modelbouwers dus we bouwen zulk een huizen gemakkelijk zelf in plasticard. Moet ge echt proberen is niet zo moeilijk en spotgoedkoop. Het voornaamste echter : uw huizen zijn volledig origineel. Nooit zult ge hetzelfde huis zien als hetgeen ge zelf ontworpen hebt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Ik ben het volledig eens met Janjozef.

Kitbashing is een goed alternatief voor wie volledige zelfbouw niet ziet zitten.
Ikzelf heb reeds een paar Duitse huizen, met bepleisterde gevel, verbelgischt.

Dit gebeurt simpelweg door de bepleisterde geveldelen te vervangen door plasticard 0.7 of 1 mm waarop Slaters baksteenplaat gekleefd wordt.
De raam- en deuropeningen worden gewoon van de originele platen overgenomen en uitgesneden waarna de kit verder wordt opgebouwd volgens de bouwtekening.

! Natuurlijk niet vergeten te schilderen en verweren !

Zodoende krijg je een Belgisch huis opgetrokken in baksteen met arduinen of blauwsteen raamkozijnen.

Groeten Mr Tsjoektsjoek

janjozef

als ge bovenste foto op deze blz bekijkt dat zijn zelfs zeer simpele huizen om zelf te bouwen. Rechte vlakke muren daken met slechts een kleine schouw op, zulk een huizen bouwt ge met plasticard op een avond. Het huis op de onderste foto is iets moeilijker om na te bouwen maar aangezien het hier slechts 1 huis is zal dat ook niet veel langer duren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem


Gerolf

Vooral die laatste foto is knap, hobbyist! Dit is iets wat ik zelf ook wil gaan doen: enkele bestaande woningen op mijn baan nabouwen (huidige woonst, ouderlijk huis, ...)
citaat:
Ik ben het volledig eens met Janjozef. Kitbashing is een goed alternatief
Maar hij heeft het wel over "scratchbuilding" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Vooral die laatste foto is knap, hobbyist!

Inderdaad ! Knap.
Wie heeft nog dergelijke voorbeelden en durft er mee naar buiten komen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

Verdorie, Leon hobbyist heeft ook nogal wat facetten!!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

zeer goed gemaakt hobyist, alleen de derde foto de sneeuw op dat achterste huis ontbreekt nog

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem