Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

NMBS M

Gestart door belgianrailways, 18 juli 2012, 15:56:04 PM


B-Cargo

mooie loc!!! ben echt aan het twijfelen om tot een aankoop over te gaan! hij is enkel in wisselstroom leverbaar en een ombouw naar gelijkstroom zijn nog extra kosten.. misschien dan nog een B-Models aanschaffen? [:)]

B-Cargo

wel goed dat ze hun kleurtje hebben aangepast, de 5531 was echt wel te donker..

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

wel goed dat ze hun kleurtje hebben aangepast, de 5531 was echt wel te donker..


is deze kleur vd blauwe 5510 een juiste blauw ?
of zijn er opmerkingen ?
twijfel ook nog wat te doen
 

evan

Hier een voorbeeld van de huidige toestand van de 5515



Leuk om ns te vergelijken[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

theedooz

Leuk, maar dat is een ander loknummer.

 

evan

citaat:
Geplaatst door theedooz

Leuk, maar dat is een ander loknummer.




En is er dan een verschil van kleur tussen de 5510 en 15 ?
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Het nummer van de 5515 is blauw en dat van de 5510 zwart! Lijkt mij al meer dan reden genoeg om de juiste foto te plaatsen. [;)]

Over de kleur, ik heb toevallig vandaag nog eens oude foto's bekeken en ben zo enkele foto's van 55'ers tegengekomen op een opendeur in Kinkempois in 2008.
Op 1 foto stonden 2 55'ers achter elkaar, de ene met het donkere blauw zoals de 5531, de andere met de kleur zoals de 5510. Om maar te zeggen dat "juist" een rekbaar begrip is. [;)]

Als je hem wil hebben, koop hem dan gewoon.
Het enige wat ik ondervonden heb is dat bij het spelen met front- en sluitseinen de lichtjes zwakker schijnen bij rangeerlicht. Het geluid, daar spreken we niet over. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TimT

is het een soft motor die er in zit of een 5 polig motor die je duidelijk hoort ?

Groeten Tim

Jurgen

Inwendig is alleen de decoder digitaal geworden ipv Delta. Verder is het model identiek aan alle voorgaande.

Ik zeg het hierboven al, als je het model wil hebben dan moet je het gewoon kopen. Het is een gouwe ouwe M?rklin loc, maar dan nu met digitale mfx(sound)decoder. Het motorgeluid is niet het echte geluid, maar ik gebruik dat niet, dus voor mij geen probleem. De hoorn is ook niet de originele en dat vind ik wel spijtig, maar toch ben ik tevreden met mijn loc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.