Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

proxxon

Gestart door liefhebber, 17 juli 2012, 17:26:36 PM

liefhebber

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het soldeerapparaat LG 12, alsook de MICRO-Kompressor MK 240 met airbruch AB 100 van Proxxon.

Denk er over deze aan te kopen.

Mij lijkt het aantrekkelijk maar had graag jullie mening gehad.
 

Kris

Hallo,
Ik heb veel proxxon toestellen maar dit zijn 2 producten die ik niet bij proxxon zou kopen ,voor het soldeerapparaat zijn er betere merken die niet enkel op 250?  instelbaar zijn dit is veel te laag voor veel toepassingen vb solderen van messing waar men snel warmte wil inbrengen zodat de rest niet te warm wordt gebruik ik een ersa RDS 80 ( 150-450? / 80W)
Voor het menbraancompressor en airbrush zou ik een startset in een airbrush speciaalzaak kopen ( zie reclames meerdere shops in modelspoor) zeker een dubbelwerkende airbrush en geen single action zoals deze van proxxon
Groeten
Kris

Doornroosje

Welk soldeerapparaat raad je beginners dan wel aan? Ik heb hier een hoop printplaten die eens moeten voorzien worden van electronica, maar mijn huidige soldeerbout van ?5 is duidelijk niet geschikt.

Ik dat aan een beginners set van Conrad (zonder reclame te willen maken hier). Iemand enige ervaring ermee?

bellejt

ik heb er 1-tje uit china laten overkomen.Eentje die ook voor smd geschikt is.Een Aoyue 936 soldeerstation.Nu ook verkrijgbaar in nederland bij Eleshop.

Kris

Hallo,
Ik raad iedereen een soldeerstation met regelbare temp. Aan en zie ook naar de verkrijgbaarheid van de soldeertips , meersere vormen en uiteindelijk zijn ze ook aan vervanging toe , mijn toestel staat vooringesteld op 150 - 300 en 400 gr tussen soldeerbewerkingen zet ik hem op 150 dit is goed voor de tip en in enkele seconden is hij terug op 300/400?
Kris

Peter

Zo'n regelbaar soldeerstation is inderdaad een fijne zaak. Heb zelf zo'n station van het merk Mc Voice (gratis gekregen bij een MIBA abonnement[:)]) En dat voldoet voor de meeste van mijn soldeerwerken.
Voor het zwaardere werk heb ik nog een gewone soldeerbout.
Met vriendelijke groeten
Peter

liefhebber

citaat:
Geplaatst door Kris

Hallo,
Ik heb veel proxxon toestellen maar dit zijn 2 producten die ik niet bij proxxon zou kopen ,voor het soldeerapparaat zijn er betere merken die niet enkel op 250?  instelbaar zijn dit is veel te laag voor veel toepassingen vb solderen van messing waar men snel warmte wil inbrengen zodat de rest niet te warm wordt gebruik ik een ersa RDS 80 ( 150-450? / 80W)
Voor het menbraancompressor en airbrush zou ik een startset in een airbrush speciaalzaak kopen ( zie reclames meerdere shops in modelspoor) zeker een dubbelwerkende airbrush en geen single action zoals deze van proxxon
Groeten
Kris



De airbruch zou enkel voor verven zijn op waterbasis zijn,
zodat ik binnenhuis kan spuiten.
Heb je dan een dubbelwerkende airbruch nodig.

gr
Peter
 

Kris


[/quote]
De airbruch zou enkel voor verven zijn op waterbasis zijn,
zodat ik binnenhuis kan spuiten.
Heb je dan een dubbelwerkende airbruch nodig.

gr
Peter
[/quote]

Hallo,
Ik werk ook  bijna uitsluitend met verven op waterbasis , enkel of dubbelwerkend heeft daar geen invloed op
Enkelwerkend : regeling van verfpotje afregelen ( niet zo gemakkelijk) voor de hoeveelheid verf , knopje drukken = lucht + verf
Dubbelwerkend : knopje drukken = lucht , naarmate men dan het knopje acheruittrekt meer verf , met instelbare limiet , dus  verf is veel beter te regelen .
Met meerdere naalden kan men dan nog regelen in functie van de breedte , oppervlakte die men wenst te spuiten

Kris

liefhebber

citaat:
Geplaatst door Kris




De airbruch zou enkel voor verven zijn op waterbasis zijn,
zodat ik binnenhuis kan spuiten.
Heb je dan een dubbelwerkende airbruch nodig.

gr
Peter
[/quote]

Hallo,
Ik werk ook  bijna uitsluitend met verven op waterbasis , enkel of dubbelwerkend heeft daar geen invloed op
Enkelwerkend : regeling van verfpotje afregelen ( niet zo gemakkelijk) voor de hoeveelheid verf , knopje drukken = lucht + verf
Dubbelwerkend : knopje drukken = lucht , naarmate men dan het knopje acheruittrekt meer verf , met instelbare limiet , dus  verf is veel beter te regelen .
Met meerdere naalden kan men dan nog regelen in functie van de breedte , oppervlakte die men wenst te spuiten

Kris

[/quote]

Bedankt kris voor de info