Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

T13 rules

schoooone schoooone schoooone stief schoooooone zoal wij dat hier zeggen ;D
 

Driesel

Mooi hoor Martin. We komen zeker je kunsten bewonderen volgend weekend!

henry

Ben aan het goochelen geweest zijn die bladeren van Scenic Express ook hier ergens te koop  ::)

svvander

Ik heb er ook al zitten achter zoeken... ik vind niet direct een verdeler in Belgiƫ (of Nederland).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Martin Welberg

Niet dat ik weet, Noch heeft een tijdlang wat van Scenic Express gehad maar die site is opgedoekt.

henry

Duitsland mag ook maar usa is zo n gedoe :-\

hans63

De loof soorten van Noch vallen ook best wel mee, maar als je wat luxer wilt kun je altijd nog naar Polen voor Polak Naturex F.


henry

Welke is dit van Noch, is ee optie.

hans63

Noch 07142,07144 en 07146.
de highlights bovenop van Polak Naturex F oker.

Peter

Prachtige bomen zijn er natuurlijk ook van Silhouette, MBR en niet vergeten ons aller Jos
Maar, het spijtige is: die heben natuurlijk hun prijs

DSCN1356 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN1109-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

RUNE

Loof voor bomen, even zoeken bij de kringloopwinkel of op een rommelmarkt naar elektrisch koffiemolentje. Dan gratis bladeren uit de tuin drogen, een paar rondjes door de koffiemolen tot gewenste grootte en het resultaat : mooie natuurgetrouwe bladeren op schaal.

grove den

Hoi Rudi,

Voor je eigen baan kan dat best hhor  maar als je bomen moet maken in opdracht en die in ieder geval een paar jaartjes mee moeten gaan, ook wat kleur betreft dan lijkt me deze methode iets minder voor de hand liggend!
Let wel : Je bekomt hiermee ook mooie resultaten maar als je de bladdeeltjes niet op de een of andere manier "verzegeld" ......zodat ze in vochtigere ruimtes ook toonbaar blijven op langere termijn, dan heb ik mijn twijfels.
Jos


henry


svvander

Citaat van: RUNE op 23 september 2023, 16:14:00 PMLoof voor bomen, even zoeken bij de kringloopwinkel of op een rommelmarkt naar elektrisch koffiemolentje. Dan gratis bladeren uit de tuin drogen, een paar rondjes door de koffiemolen tot gewenste grootte en het resultaat : mooie natuurgetrouwe bladeren op schaal.

Worden deze dan niet droog en bruin?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

RUNE

                                loof by rudi nelissen, on Flickr   
Bovenaan is oregano, beneden is laurier. Je kan in principe alle planten gebruiken als je ze maar eerst droogt, anders kan je ze niet vermalen. Na het vermalen op gewenste grootte zeven. Wat betreft de kleur, meestal zijn het na droging herfstkleuren. Maar dat hoeft geen probleem te zijn. Meestal breng ik het loof op kleur als het aan de bomen zit. Hiervoor gebruikt ik het aibrushpistool met als verf Tamiya-acryl sterk verdund met isopropolol 1/5. Een kleurtje (meestal licht en donker) op de bladeren spuiten is aan te bevelen. Als je bladeren in de natuur bekijkt is een blad beneden en boven anders van kleur. Dus een kleurtje vanaf van onderaf spuiten en de andere kleur van bovenaf spuiten. Eventueel nog fixeren met een vernis. Afhankelijk van het soort blad mat of satijn, kijken hoe het echte blad er uit ziet.