Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Martin Welberg

Werk weer eens wat aan boompjes, kleine H0 exemplaren van een centimeter of 10 tot 13. Bloemistendraad, acrylzooi, vezels en bladeren van Scenic Express





Bedoeling is dat er binnenkort een video verschijnt met uitleg over hoe ik het dan zo doe.

just4fun

Ziet er top uit.
'k Kan niet wachten op het filmpje :D
Paul

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

henry

Filmpje van Martin is altijd oke.

T13 rules

 

Pierre

Citaat van: Martin Welberg op 12 augustus 2023, 15:33:44 PMBedoeling is dat er binnenkort een video verschijnt met uitleg over hoe ik het dan zo doe.

Mooi man! Kom maar op met dat filmpje. Ik zit al klaar. ;)
Groet Pierre.


Martin Welberg

Zo, als het frame klaar is, geven we het wat verf, basiskleur ral 7022 ombergrijs met wat zandkleurig  kleurtje in de drybrush.



licht tintje erover.



plakken we er wat wooly vezels (of blauw vijverspul) op, karig liever te weinig dan teveel.



laagje 12mm met de elektrostaat, een RTS greenkeeper 25kV in dit geval.



laagje 6mm's, zelfde handeling fijnere zeef.



en een laagje 4,5mm met een nog fijnere zeef.



Dan effe met een mix van flat brown en nato black (tamiya) eroverheen. Sterk verdund en gelijk een laagje transparant over de stam.





uiteindelijk een laag blaadjes, in dit geval van Scenic Express.



En dan weer een boompje klaar.

Gebruik als lijm een verdunde watergedragen. Modge Podge, kinderlijm of wat dan ook in een aflakpistooltje..



Op het baantje.


Michael

Martin bedankt, deze info is zeer welkom waar hiermee ging ik zelf steeds de fout in, met een veel te dicht bladerdek.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Denk dat het 'teveel' aanbrengen het probleem bij veel mensen in het begin is. De karigheid maakt ook de openheid. Vergeet niet dat veel lijm transparant droogt.

Martin Welberg

Klein beetje productie om te kijken of het ook voor de verkoop wat kan betekenen.
Prototypes gaan mee a.s. weekend naar de tentoonstelling van de MSKK alwaar we gezellig aanwezig zijn en demonstraties geven.
Onder andere is Alan weer van de partij.
















Martin Welberg

Plus wat experimenten met fijner bladmateriaal.












henry

Mooie resultaten, begint weer te kriebelen om ook eens mee los te gaan.
Is er ook een video van de diverse bouwfases?

Groet

Henry

mahtoska1

CiteerKlein beetje productie om te kijken of het ook voor de verkoop wat kan betekenen.
Prototypes gaan mee a.s. weekend naar de tentoonstelling van de MSKK alwaar we gezellig aanwezig zijn en demonstraties geven.
Onder andere is Alan weer van de partij.

Ik ben er ook met Booischot Statie. Ik zie je daar.

Prachtige bomen trouwens. Ik kom zeker langs om ze eens te bekijken.

guy holbrecht

Om naar uit te kijken in Oostende.