Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hobbytrade - laaeilprs - Volvo-trein

Gestart door Binco, 26 juni 2012, 16:17:02 PM

ERVIN

#30
Een heel werkje precies , maar gelukkig dat het nu wel goed gaat.
Hoe " bollen" die wagons eigenlijk , lopen ze zwaar of rijden ze goed , kwestie dat mijn locs niet al te veel moeten werken als ze een sleep van deze wagons aan de haak hebben hangen.

TECHWIL

#31
Deze rijden even soepel als een ROCO, maar wij spreken dus wel van de versie met geblokkeerde wieldragers.
Denk toch dat de niet gewijzigde versie met nu en dan een schuintrekkende wielas iets zwaarder aan de loc zal hangen.
RENWIL

ysbeer

#32
Om even duidelijk te zijn.
Deze nogal stevige ombouw (je zal er maar zes wagens van hebben) is ALLEEN nodig als je MARKLIN aanhanger bent[:I]

Op roco rails en wissels lopen de wagens in orginele uitvoering prima
wim

Metpetergaathetbeter

een tijdje geleden, heeft iemand ondertss een kortere Volvotrein op plaat kunnen zitten (momenteel in het bezit van 4 Nordwagons en 1 blauw-rode)?  http://picssr.com/tags/volvotrein/page7
hier is er een korte te vinden (maar in NL )maar één die genomen is in Belgie?

Groeten Peter ;)

C.B.

Paar maanden terug deed ik een Volvo trein met amper 5 wagens . De containerwagens waren de grote afwezigen van deze trein :46255 Älmhut - Gent. Dus ook mogelijk in model zou ik zeggen.
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: C.B. op 13 juni 2016, 16:17:29 PM
Paar maanden terug deed ik een Volvo trein met amper 5 wagens . De containerwagens waren de grote afwezigen van deze trein :46255 Älmhut - Gent. Dus ook mogelijk in model zou ik zeggen.
en ook geen opliggers ?

C.B.

Nee , die heb ik de laatste tijd niet meer gezien op de Volvo treinen die we zelf doen.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 juni 2016, 16:27:40 PM
Citaat van: C.B. op 13 juni 2016, 16:17:29 PM
Paar maanden terug deed ik een Volvo trein met amper 5 wagens . De containerwagens waren de grote afwezigen van deze trein :46255 Älmhut - Gent. Dus ook mogelijk in model zou ik zeggen.
en ook geen opliggers ?
Allicht 1 opleggerwagen en 4 van die laaeilprs. Dus nog een redelijke lenge op de modelbaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: C.B. op 13 juni 2016, 16:17:29 PM
Paar maanden terug deed ik een Volvo trein met amper 5 wagens . De containerwagens waren de grote afwezigen van deze trein :46255 Älmhut - Gent. Dus ook mogelijk in model zou ik zeggen.
met welke loc werd die trein gereden een 28? Dan moet jij geregeld nagenoeg aan ons lokaal voorbijrijden (dat ligt achter het oud(st)e seinhuis  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 juni 2016, 16:39:36 PM
Citaat van: C.B. op 13 juni 2016, 16:17:29 PM
Paar maanden terug deed ik een Volvo trein met amper 5 wagens . De containerwagens waren de grote afwezigen van deze trein :46255 Älmhut - Gent. Dus ook mogelijk in model zou ik zeggen.
met welke loc werd die trein gereden een 28?
Sowieso een 28 he Peter, 't is maar bij uitzondering eens een of 2 77's.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 13 juni 2016, 16:40:50 PM
Sowieso een 28 he Peter, 't is maar bij uitzondering eens een of 2 77's.
zit gij soms ook in die stuurpost ? ;D ;)

Metpetergaathetbeter

Claudio hoe zit dat met die nieuwe 'witte) Traxx'en? :-\

C.B.

We rijden met onze T28 tot in Bad Bentheim , waar daar van lok wordt verwisseld. Een TRAXX 185 van DB & Green Cargo met Scandinavisch pakket.
Met T77 naar daar is al lang verleden tijd , gelukkig maar.

Van onze nieuwe TRAXXEN is het nog steeds windstil.
Alleen de officiële aankondiging is er nog steeds op de site van Railpool.
Groetjes.
Claudio.