Hobbytrade - laaeilprs - Volvo-trein

Gestart door Binco, 26 juni 2012, 16:17:02 PM

ERVIN

#15
Als we mekaar kunnen helpen , graag dan h?.[;)]
In ieder geval zien de model-wagons er knap uit , nu is het wachten op ysbeer zijn foto's h?.[:p]

Durango

#16
Ik heb die trein gisteren in mijn woonplaats in Noord brabant zien rijden achter een reeks 28 op de lijn Den Bosch-Tilburg. Stond voor de overgang te wachten en te laat met de camera in de mobiel en natuurlijk ook een tegentrein.[:(!]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

hazegras

#17
Ik heb het gisteren reeds geschreven. Deze wagens komen tot Gent Zeehaven(Volvo). Ik ga wekelijks in de haven van Gent gaan fotograferen en deze wagens staan daar regelmatig samen met de blauwe.
Deze wagens rijden hier in Belgi? onder een speciaal regime.
De eigenaar van deze wagens is nu Transwaggon.

C.B.

#18
Ik (wij) rijden ook deze treinen , en voor ons zijn de Volvo treinen doodgewone treinen zonder beperkingen.
Meestal een P100 (rem-regime reizigers en Vmax 100km/u).

De andere treinen ;(DOW treinen) Gent Zeehaven - Buna Werke is van een ander kaliber.
Meestal zit er papier bij die vol staat met snelheidsbeperkingen voor bruggen , hellingen en tunnels vanwege het hoge profiel van sommige gesloten wagens.
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter

#19
ook nog een plaatje gevonden en geleend :

http://www.flickr.com/photos/andre_eindhoven/5797366362/in/photostream/

Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

#20

Metpetergaathetbeter

#21

Metpetergaathetbeter

#22
vraagje, die wagons waarop die containers geladen staan van welke firma zijn die ? Iemand een idee?
Groeten Peter[;)]

B-Cargo

#23
Bepaalde wagens in de Volvo trein zijn wagens BV (=bijzonder vervoer) in de hoogte zonder beperkingen. Er moet dus wel een BV nummer ingegeven worden zodat voor INFRABEL alles ok is. Rijden de wagens uitzonderlijk via Montzen is er een ander toelatingsnummer van toepassing.

Groetjes,

hazegras

#24
De wagens waarop de containers staan zijn van het type Sgnss.
Deze zijn uit de bouwreeks 31 74 455 2 000 tot 827 (foto die ik bezit)
Dus Zweedse containerwagens.

Metpetergaathetbeter

#25
citaat:
Geplaatst door hazegras

De wagens waarop de containers staan zijn van het type Sgnss.
Deze zijn uit de bouwreeks 31 74 455 2 000 tot 827 (foto die ik bezit)
Dus Zweedse containerwagens.



waarvoor dank,
Groeten Peter[;)]

@ B-Cargo bedankt voor de reactie[:)]

ronny-vdv

#26
Ook zes setjes besteld. Geen Nordwaggon, maar de andere.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ysbeer

#27
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Ook zes setjes besteld. Geen Nordwaggon, maar de andere.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]



Prijsje gewonnen??[:D][:D][:D]
372 euro poe[:(!][:(!]
Dat is wel 6 maal 36 cm plus de lok een stevig end bijna 2.50 meter
Ik krijg er vandaag 5 stel wel nord wagon
plezier er mee.
wim

ysbeer

#28
Vandaag de Hobbytrade wagens aangekregen.
Mijn baan is in renovatie,dus nogal vol.
wim

[/img]

[/img]

[/img]

[/img]

TECHWIL

#29
ONTSPOREN op C-RAILS van
HOBBYTRADE 35001 Laaeilprss 940

Mooi maar ontspoort voortdurend op C-rails.Wat onderzoek op internet leert dat nog andere HOBBYTRADE wagons hetzelfde probleem hebben.
OORZAAK :
De asdragers zijn los draaiend gemonteerd, HOBBYTRADE doet dit om ook korte bochten aan te kunnen, op C-rails komen deze voor gelijkstroom bedoelde wielen echter te schuin te zitten.  
Door de te hoge wrijving kunnen de asdragers hun normale positie niet meer  innemen, de volgende bocht of wissel is dan fataal.
DE OPLOSSING is eenvoudig
De asdragers op recht rijden blokkeren of MARKLIN wielen zoeken welke in de asdragers passen.
Heb voor het blokkeren gekozen, want weet niet of het vervangen van de wielen echt werkt.
Gezien de lengte van de wagon is het ook beter een van de asdragers soepel op te hangen zodat de 4 wielen altijd met gelijk gewicht op het spoor gedrukt worden.
WERKWIJZE
-Wip met een tournevis de asdrager uit zijn positie, opletten voor de metalen leiding welke door de asdrager loopt.
Neem de asdrager langs de buitenkant, de asdragers langs de binnekant, kant waar de 2 wagons met elkaar zijn verbonden, zullen wij enkel blokkeren.
-Kleef een koperdraad met een diameter van ongeveer 1 mm langs midden op de asdrager,ondersteun hem met 2 kartonnen stukjes zoals de foto toont.

-Boor 2 gaten waarin de omgebogen uiteinden van de koperdraad passen.

-Laat goed drogen.
-Steek de uiteinden van de koperdraad in de geboorde gaten, dit mag wat klemmen dan blijft de zaak goed zitten. Deze wielas kan nu steunend op de koperdraad schommelen, de wielen zullen dus altijd de sporen raken.

-Nu nemen wij de asdrager langs de binnenkant, daar kleven wij enkel een stukje karton van ongeveer 1 mm dikte onder en kleven dat dan vast op het chassis van de wagon, de asdrager is zo geblokkeerd en de as staat even ver van het chassis als deze met de koperdraad.
Zorg er wel voor dat de wielassen zo staan dat de wagon mooi rechtdoor rijdt.

Herhaal de hele operatie voor de andere wagon.
RESULTAAT
Sinds een week dondert onze HOBBYTRADE  nu zonder problemen langs de C-rail spoorstraten bezaaid met wissels  zonder ook maar 1 keer te ontsporen.
RENWIL