Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Bewaarde M2-rijtuigen

Gestart door Jurgen, 25 juni 2012, 11:48:59 AM

Jurgen

De rijtuigen van Racour staan weer in hun mooie groene kleurtje te blinken, voorlopig nog zonder ramen.
Deze zijn afgedekt met een plastic bescherming en de eigenaars hebben er een verhaaltje op geschilderd. Alles is hier te volgen.
Je kan de foto's gewoon bekijken zonder een facebook-account.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ik heb toevallig de inhoudstabel van Op De Baan van juni 2012 gezien. Op blz 52 gaat het over een tweede leven voor NMBS-rijtuigen. Staat daar toevallig iets in over de M2-rijtuigen?

Blijkbaar heeft Ruben (vanmiegroet) mijn oorspronkelijke vraag begin juli ook op het Grote Belgische Treinenforum geplaatst, dus daar zal misschien ook wel info binnenkomen. Het maakt dus niet uit of ik hier dubbele info krijg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Lukas

Hoi,

Op HGBTF was er ook een vraag over een M2 rijtuig dat in Blankenberge stond.Ik heb op deze vraag geantwoord dat het betreffend M2 rijtuig verhuisd is naar Oostmalle.

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82

Jurgen

Klopt, stond al op de vorige pagina vermeld. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

#34
Ok, dit draadje is al 4 jaar oud, maar daarom stop ik niet met zoeken.

Heeft iemand een idee welke 4 rijtuigen in Italiƫ bewaard zijn? Ik bedoel dan de Belgische rijtuignummers, niet de Italiaanse.

Er zouden er 2 staan in het voormalige station van Castiglione Olona (Foto), 1 in het station van Gavirate (te zien op Google Maps) en 1 in Bovisio Masciago.

Als iemand de rijtuignummers moest kennen, zet ze hier maar neer.  :)


EDIT: Toevallig heb ik de rijtuignummers van de twee wagens in Castiglione Olona kunnen achterhalen.
Van de andere twee rijtuigen zoek ik de nummers dus nog. Als iemand ze heeft, laat het maar weten!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.