Bewaarde M2-rijtuigen

Gestart door Jurgen, 25 juni 2012, 11:48:59 AM

Jurgen

Via Bfoto heb ik al een aantal van deze rijtuigen gevonden, maar blijkbaar staan ze niet allemaal in hun lijstje: een directe link gaat niet maar als je url="http://www.bfoto.be/materieel.php"hier/url klikt kan je het lijstje wel terug vinden.

Zelf heb ik toevallig 2 rijtuigen gevonden die eveneens bewaard worden (heb ze ook doorgemaild naar Bfoto). Bijvoorbeeld in Rebecq staat er een rijtuig voor het voormalige station. Het spijtige is dat ik het nummer niet weet, het rijtuig is overschilderd. Dat wat vroeger bordeaux was is nu zwart geschilderd, zonder nummers. Iemand die het nummer misschien wel weet?

Ik vraag me nu ook af, zijn er misschien nog andere rijtuigen die bewaard werden behalve degene die nu in hun lijstje staan?

Ik vind het eigenlijk vreemd dat er niet meer verenigingen zijn die M2-rijtuigen gekocht hebben om te bewaren. Het zijn tenslotte typische rijtuigen waar velen onder ons nog mee naar het werk gependeld hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Ik dacht dat er voor de kanaaltunnel nog een rijtuig was voor werktreinen of zoiets.

En ik dacht dat in de limburg nog ene stond.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

dgrr57

In En Lignes N? 109 staan er enkele foto's van 'bewaarde' rijtuigen. Maar niet die [:(]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik dacht dat er voor de kanaaltunnel nog een rijtuig was voor werktreinen of zoiets.



foto in En Lignes N? 89 en staat vermeld op de lijst van bfoto [;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik dacht dat er voor de kanaaltunnel nog een rijtuig was voor werktreinen of zoiets.

En ik dacht dat in de limburg nog ene stond.



"De Limburg" is groot. Waar precies, heb je daar een idee van?

Die van de Kanaaltunnel staat al in het lijstje zoals Patrick zei. Maar bij Bfoto weten ze blijkbaar ook niet waar precies, bij de locatie staat een vraagteken. Lezen zij eigenlijk mee op dit forum?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik dacht dat er voor de kanaaltunnel nog een rijtuig was voor werktreinen of zoiets.

En ik dacht dat in de limburg nog ene stond.


Die van de Kanaaltunnel staat al in het lijstje zoals Patrick zei. Maar bij Bfoto weten ze blijkbaar ook niet waar precies, bij de locatie staat een vraagteken. Lezen zij eigenlijk mee op dit forum?

Fr?thun [?]

Jurgen

Zou kunnen maar Google Earth maakt me niks wijzer.

Aan het aantal reacties te zien weten de mede-forummers precies ook niet goed waar er nog M2-rijtuigen te vinden zijn. Of zouden er echt geen andere meer zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Afgelopen zaterdag stond er ook eentje in Cuesmes.
Deze heb ik zien staan tijdens de TSP rit van zaterdag.
Ik heb er wel een foto van (van veraf), maar het nummer zal je daarop niet kunnen lezen.
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

Heb je een idee waar precies? Aan het station, aan het RAVeL-pad, in de velden,...?

Is dat niet het rijtuig dat voor die diensttrein gebruikt wordt? Of is dat nog ergens anders?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Lezen zij eigenlijk mee op dit forum?



"Zij" (Maxim en mijzelf) lezen inderdaad mee! [:D] (weliswaar niet dagelijks)

Het is voornamelijk Maxim die deze lijsten heeft opgesteld met zowel interne als externe informatie.

Over dat rijtuig van eurotunnel kan ik jullie niks wijzer brengen. Ik weet ook niet waar deze zich bevindt. Vermoedelijk ergens bij Calais Fr?thun! Maar om geen onwaarheden te verkondigen, zetten we dit het liefst niet op internet, zonder alle informatie erover te hebben. [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Heb je een idee waar precies? Aan het station, aan het RAVeL-pad, in de velden,...?

Is dat niet het rijtuig dat voor die diensttrein gebruikt wordt? Of is dat nog ergens anders?



Deze stond in de bundel, naast de afgestelde 26'ers (ja, die staan ook in Cuesmes).
Je zult het dus eerder in de richting van de AC moeten zoeken denk ik.
Je zag ze wel niet staan vanop straat ...
Spoorse groeten
Dimitri

ems

TSP heeft ook nog een M2-A rijtuig, nl de 41016.
Het rijtuig in Cuesmes was het laatst door NMBS ingezette rijtuig m.b.t. het vervoer van het werkplaatspersoneel van station Mons en de werkplaats.
Groet, Edwin

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ems

TSP heeft ook nog een M2-A rijtuig, nl de 41016.
Het rijtuig in Cuesmes was het laatst door NMBS ingezette rijtuig m.b.t. het vervoer van het werkplaatspersoneel van station Mons en de werkplaats.



Klopt, het TSP-rijtuig heb ik enkele jaren terug eens zien staan in Saint-Ghislain naast de loods. Het stond tussen andere wagens in, ik ben er niet naartoe gegaan toen.
Bij de laatste ruilbeurs heb ik er niet echt op gelet, maar naast de loods stond het in ieder geval niet meer. Blijkbaar staat het wel nog op hun website vermeld.

Het rijtuig staat ook niet vermeld in jullie lijstje Mattias. Weer eentje extra dus. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Staan er in de dierentuin in Plankendaal bij Mechelen ook geen M2 rijtuigen?