Marklin Thalys Tin Tin ( Kuifje) stel.

Gestart door ERVIN, 25 mei 2012, 16:18:57 PM

bollen neus

Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 16:15:06 PM
Wat ik me nu afvraag, je hebt nu zo'n Kuifje stel gekocht. Durf je dat eigenlijk wel samen met andere treinen laten rijden zonder computerbesturing waarbij je zelf de wissels nog moet verzetten?
Ik denk dat ik het zelfs nog niet zou durven uitpakken uit de doos.  :-\ ::)

Tjonge eens goed in uw broek kakken en proper uitkuisen daarna en probleem is opgelost.
Over alles wat problemen maken das voor politiekers Jurgen, het gaat hier over treinen maar da zal je waarschijnlijk wel al zelf gezien en gelezen hebben zeker?

Ik denk dat het model van de Kuif zeker niet zou misstaan op die grote baan of half onder de koepel verdijnen.

Jurgen

Citaat van: bollen neus op 07 juni 2013, 10:41:59 AM
Citaat van: Jurgen op 06 juni 2013, 16:15:06 PM
Wat ik me nu afvraag, je hebt nu zo'n Kuifje stel gekocht. Durf je dat eigenlijk wel samen met andere treinen laten rijden zonder computerbesturing waarbij je zelf de wissels nog moet verzetten?
Ik denk dat ik het zelfs nog niet zou durven uitpakken uit de doos.  :-\ ::)

Tjonge eens goed in uw broek kakken en proper uitkuisen daarna en probleem is opgelost.
Over alles wat problemen maken das voor politiekers Jurgen, het gaat hier over treinen maar da zal je waarschijnlijk wel al zelf gezien en gelezen hebben zeker?

Ik denk dat het model van de Kuif zeker niet zou misstaan op die grote baan of half onder de koepel verdijnen.


Tja, ik zou me toch niet op mijn gemak voelen als zo'n stel tussen andere rijdende treintjes rond rijdt met het risico op botsingen en alle gevolgen vandien.

En mijn laatste zin, ik dacht dat de rollende oogjes duidelijk maakten dat het met een kwinkslag gezegd werd maar ik krijg meer en meer de indruk dat die icoontjes hun doel steeds vaker beginnen voorbij te schieten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Als ge enkel alleen nog naar die icoontjes zal moeten kijken kan ik me beter abonneren op stripverhalen vind je niet en dan nu op algemene aanvraag .... een ;)

Jurgen

Hoe moet je anders zoiets duidelijk maken op een forum hé.  :)
Ik ben ook geen voorstander van die icoontjes, vroeger (toen sociale media nog maar net bestond) waren het enkel dubbele puntjes en haakjes en /°-!§&^$µ=~..., icoontjes bestonden toen nog niet. Iedere combinatie van zo'n leestekens had zijn betekenis maar ik heb vaak mijn wenkbrouwen gefronst toen mijn vrienden zulke vreemde tekentjes doorstuurden hoor.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert

Citaat van: PeterC op 04 juni 2013, 21:56:14 PM

Een ritje op de baan is voor na de toetsen van Michiel.  Hij weet nog van niets en dat wil ik zo nog houden tot eind deze maand anders komt er van zijn toetsen niet veel meer terecht ;)

En wat was de reactie van Michiel ? 

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PeterC

Citaat van: Geert op 25 juni 2013, 10:24:22 AM
Citaat van: PeterC op 04 juni 2013, 21:56:14 PM

Een ritje op de baan is voor na de toetsen van Michiel.  Hij weet nog van niets en dat wil ik zo nog houden tot eind deze maand anders komt er van zijn toetsen niet veel meer terecht ;)

En wat was de reactie van Michiel ? 

Geert

Zijn reactie op 'ons' stel weet ik nog niet, hij weet nog steeds niet dat die op de zolder staat te wachten.  Zijn reactie op die twee 'extra' stellen die ik gehaald heb voor een verzamelaar sprak boekdelen...  ...De 'onze' is nog steeds in bestelling  ;)



Vanaf volgende week wordt het iets rustiger tijdens mijn vrije momenten en roep ik hem wel eens boven als die Thalys op de sporen staat (eindelijk)...

...En dan eens afspreken met Erwin  ;)

Groetjes, Peter


ERVIN

Ja ja Peter , laat maar weten wanneer het U( jullie) past.  ;)

Geert

Citaat van: ERVIN op 25 mei 2012, 16:18:57 PM
Marklin brengt een zeer exclusief Thalys stel uit met de schildering van Tin Tin ( kuifje),  het zal om een volledig 10-delig stel gaan.
De prijs van dit moois , 999?.

Tegenwoordig al in de handel verkrijgbaar aan minder dan 800€.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

janieburton

En de 2 railers blijven weer in de kou staan.

Ze hebben nu Trix en zouden hun omzet bij wijze van spreken verdubbelen als ze dit ook zouden uitbrengen in Trix.
 

doomslu

Citaat van: janieburton op 21 augustus 2013, 12:36:30 PM
En de 2 railers blijven weer in de kou staan.

Ze hebben nu Trix en zouden hun omzet bij wijze van spreken verdubbelen als ze dit ook zouden uitbrengen in Trix.
Daar ben ik toch niet zeker van, hoor. Trix is niet erg populair bij 2-railers, denk ik.
Ik kan me vergissen...
Ikzelf bvb heb nog nooit de behoefte gevoeld om een Trix te kopen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 21 augustus 2013, 15:08:06 PM
Citaat van: janieburton op 21 augustus 2013, 12:36:30 PM
En de 2 railers blijven weer in de kou staan.

Ze hebben nu Trix en zouden hun omzet bij wijze van spreken verdubbelen als ze dit ook zouden uitbrengen in Trix.
Daar ben ik toch niet zeker van, hoor. Trix is niet erg populair bij 2-railers, denk ik.
Ik kan me vergissen...
Ikzelf bvb heb nog nooit de behoefte gevoeld om een Trix te kopen...

Trix was populair... tot Märklin het gekocht heeft.

Ik denk dat men bij Märklin Trix enkel gekocht heeft om een graantje van de 2-railmarkt te kunnen mee pikken. Het is nu eenmaal geweten dat 3-rail vooral populair is in Duitsland en daarbuiten veel minder succes heeft.

Waarom geen 2-rail Kuifje? Misschien mochten ze het enkel verkopen onder de naam Märklin? Kan goed zijn vermits zo'n contract voor Kuifje merchandising wel eens héél strak kan opgesteld zijn. Of dit de verklaring is weet ik uiteraard ook niet, ik zat niet aan de onderhandelingstafel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 21 augustus 2013, 15:14:38 PM
Waarom geen 2-rail Kuifje? Misschien mochten ze het enkel verkopen onder de naam Märklin?

Ze zouden het ook onder Marklin Hamo of Marklin 2 rail kunnen uitbrengen.

 

Frank_N

Is die Kuifje trein niet om te bouwen naar twee rail, dan?
Ik bedoel: van 2 rail naar 3 kan wel, dus waarom andersom niet?
Als ge zo'n ding perse wilt hebben, toch?
Laten we wel zijn: het heeft wel iets... 8)
Groet van Frank

janieburton

Citaat van: Frank_N op 21 augustus 2013, 22:28:01 PM
Is die Kuifje trein niet om te bouwen naar twee rail, dan?
Ik bedoel: van 2 rail naar 3 kan wel, dus waarom andersom niet?
Als ge zo'n ding perse wilt hebben, toch?
Laten we wel zijn: het heeft wel iets... 8)

Dat is mogelijk maar ik denk dat het het een "zware bevalling" zou kunnen worden.

In elk geval ik ben niet zo'n handige Harry
 

doomslu

Van 2-rail naar 3-rail is veel makkelijker dan omgekeerd.
In het eerste geval volstaat, bij wijze van spreken, het installeren van een sleper en decoder (en hier en daar een draadje juist verbinden).
Bij de ombouw naar 2-rail moet je alle assen vervangen. Bij een locomotief is dat niet evident.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *